Ένα ''νέο'' τραγούδι των Beatles που περιλαμβάνει τα φωνητικά του Τζον Λένον από παλιότερη ηχογράφηση και που έχει ήδη ολοκληρωθεί και στο μουσικό του μέρος, αναμένεται να κυκλοφορήσει εντός της χρονιάς με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως δήλωσε ο Πολ Μακάρτνεϊ.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του BBC, ο Μακάρτνεϊ ανέφερε ότι η σύγχρονη τεχνολογία έδωσε τη δυνατότητα να απομονωθεί η φωνή του Λένον από ένα παλιότερο demo του, το οποίο δεν κατονομάστηκε μεν, όμως οι γνώστες της ιστορίας των ''σκαθαριών'' εκτιμούν ότι πρόκειται για μια σύνθεση με τίτλο ''Now And Then''.
Ηχογραφημένο από τον Λένον συνοδεία ενός πιάνου πιθανότατα το 1978, σε ένα κασετόφωνο στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη, το “Now And Then” έφτασε στα χέρια του Μακάρτνεϊ σε μια κασέτα που του έδωσε το 1994 η Γιόκο Όνο και που ο Λένον είχε ολοκληρώσει λίγο πριν τον θάνατό του το 1980 τιτλοφορώντας την ''Για τον Πολ''.
Και ενώ το κομμάτι σχεδιαζόταν αρχικά να συμπεριληφθεί στην περίφημη συλλογή ''Anthology'' των σκαθαριών (όπως θα γινόταν με τα “Free As A Bird” και “Real Love, που επίσης βασίστηκαν σε παλιότερα demo του Λένον και τα οποία είχε “ραφινάρει” τότε ο παραγωγός Τζεφ Λιν), το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε κυρίως λόγω διαφωνιών του Τζορτζ Χάρισον.
Ειδικότερα, σύμφωνα με παλιότερες δηλώσεις του Τζεφ Λιν, οι Beatles ασχολήθηκαν με το ''Now And Then'' -ένα απολογητικό, ερωτικό τραγούδι στο στιλ του “ύστερου” Λένον- μόλις ένα απόγευμα. Tο κομμάτι διέθετε όλο κι όλο ένα ρεφρέν και μετά βίας ένα κουπλέ, το χειρότερο όμως ήταν ότι ο Χάρισον θεωρούσε πως η ηχογράφηση των φωνητικών ήταν απλώς ''χάλια''.
Όπως θα έλεγε σε κατοπινή συνέντευξή του στο περιοδικό “Q” ο Μακάρτνεϊ, “το κομμάτι δεν διέθετε πολύ ωραίο τίτλο, χρειαζόταν και λίγη επεξεργασία, όμως είχε ωραίο στίχο και τον Τζον να τραγουδά. Δεν άρεσε ωστόσο στον Τζορτζ. Και καθώς οι Beatles λειτουργούσαν δημοκρατικά, δεν το συνεχίσαμε”.
Εκτός πάντως από τα ήδη υφιστάμενα των Beatles, τραγούδια που αξιοποίησαν ηχογραφημένα φωνητικά εκλιπόντων ερμηνευτών υπάρχουν κι άλλα: το “Ghost Song” των Doors και ολόκληρο το “Made in Heaven” των Queen είναι μερικά παραδείγματα. Αυτό που συνεισέφερε η Τεχνητή Νοημοσύνη στο “Now And Then” είναι μάλλον ο υψηλού επιπέδου “καθαρισμός” του ήχου από τα περιττά στοιχεία, όπως έναν βόμβο που ακουγόταν στην ηχογράφηση του Λένον και που οφειλόταν στις ηλεκτρικές συσκευές του διαμερίσματός του.
Σημαντική ήταν η συμβολή του τεχνικού ήχου Εμίλ Ντε Λα Ρέι, που εργάστηκε στο ντοκιμαντέρ του Πίτερ Τζάκσον για τους Beatles, “Get Back”, και που κατόρθωσε να “εκπαιδεύσει” ένα λογισμικό ήχου ώστε να αναγνωρίζει τις φωνές όλων των “σκαθαριών” και να τις απομονώνει από τους θορύβους του περιβάλλοντος.
Το εξήγησε ο Πολ Μακάρτνεϊ στο BBC: ''έτσι απαγκιστρώθηκε η φωνή του Τζον από μια άθλια κασέτα. Πλέον λένε στις μηχανές ‘αυτή είναι η φωνή και αυτό είναι μια κιθάρα· ξεφορτώσου την κιθάρα''.
Πηγή: Kathimerini.gr