Η Alfa Romeo γνωρίζει πώς να ικανοποιήσει τη «δίψα» της σπορ οδήγησης και ανέκαθεν κατασκεύαζε απολαυστικά μοντέλα τόσο στον δρόμο όσο και στο… μάτι. Πρόσφατα, στο γκαράζ της «Καθημερινής» πέρασαν και οι δύο εκδόσεις της Giulia Veloce, η βενζινοκίνητη και η πετρελαιοκίνητη και η αδρεναλίνη μας χτύπησε κόκκινο.

Του Άρη Γαλανόπουλου

Ξεκινώντας, αισθητικά η Veloce ξεχωρίζει από τα σήματα με την ονομασία της έκδοσης που βρίσκονται στα φτερά, καθώς και από τους διαφορετικούς προφυλακτήρες που διαθέτει. Η γοητευτική Ιταλίδα έχει μία άκρως σπορτίφ εμφάνιση, ενώ στο πίσω μέρος ο διαχύτης με τις διπλές απολήξεις ολοκληρώνει το αγριεμένο ύφος του μοντέλου. Στο εσωτερικό κυριαρχούν ο πλούσιος εξοπλισμός και η υψηλή ποιότητα.

Το τριάκτινο τιμόνι φιλοξενεί το μπουτόν που ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τον κινητήρα (α λα Ferrari) και οι χώροι είναι εξαιρετικοί, φιλοξενώντας άνετα 4 ενήλικες. Το πορτ μπαγκάζ είναι 480 λίτρα.



Οι κινητήρες

Η βενζινοκίνητη Veloce εφοδιάζεται με τον 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα των 280 ίππων και 410 Nm ροπής. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το ιταλικό μοντέλο εκτοξεύεται από στάση και φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.

Το turbo μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί μέσω του DNA (Dynamic, Neutral και Auto). Η ισχυρότερη Giulia (εκτός της QV) εξοπλίζεται με το σύστημα τετρακίνησης Q4, που σε κανονικές συνθήκες η ροπή κατανέμεται 100% στον πίσω άξονα και όταν παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης, τότε μπορεί να φτάσει έως και 60% στους εμπρόσθιους τροχούς.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση κρύβει κάτω από το μακρύ καπό της τον 2.2 turbodiesel της Alfa Romeo. Η ονομαστική του απόδοση είναι 210 ίπποι και 470 Nm ροπής, ενώ για ακόμα μία φορά συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο φέρει και αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι. Οι αξιοσημείωτες επιδόσεις είναι παρούσες και στην diesel έκδοση με τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,8 δλ. Μπορεί να είναι 1,6 δευτερόλεπτα πιο αργή από τη βενζινοκίνητη, ωστόσο η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 9 λίτρα, περίπου 2,5 λίτρα λιγότερα από τη Veloce βενζίνης.

Οι δύο Veloce μπορούν εύκολα να σου πάρουν το… μυαλό και κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τόσο το πλαίσιο όσο και το στήσιμο προσφέρουν δυναμικές οδηγικές εμπειρίες. Παράλληλα, η εκπληκτική πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης και ο τρόπος που «καταπίνει» χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβεις είναι λίγα από τη μεγάλη λίστα των προσόντων. Ακόμα, το ESP παραμένει μόνιμα ενεργοποιημένο, χωρίς αυτό να σου κόβει καθόλου από την οδηγική απόλαυση. Η Giulia Veloce χαρίζει τον σπορ και premium χαρακτήρα που αναζητείς από ένα μεσαίας κατηγορίας σεντάν. Το ταμείο για τη 2λιτρη turbo Veloce 4x4 ζητάει 53.250 ευρώ, ενώ η 2.2 diesel των 210 ίππων 4x4 κοστίζει 52.000 ευρώ.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube