Από τον τρέχοντα μήνα, η Toyota πουλά 19 υβριδικά επιβατικά μοντέλα και 1 plug-in υβριδικό σε περίπου 80 χώρες και περιοχές ανά τον κόσμο.
Η Toyota δεσμεύεται να επεκτείνει περαιτέρω την προϊοντική γκάμα της και να αυξήσει τον αριθμό χωρών και περιοχών όπου διαθέτει υβριδικά οχήματα.
Από τώρα μέχρι το τέλος του 2015, θα λανσάρει συνολικά 18 νέα υβριδικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου ενός οχήματος κυψελών καυσίμου.
Η Toyota υπολογίζει ότι τα υβριδικά της οχήματα απέφεραν σχεδόν 34 εκατομμύρια λιγότερους τόνους εκπομπών CO2 – σε σχέση με τις εκπομπές βενζινοκίνητων οχημάτων παρόμοιων διαστάσεων και οδηγικών επιδόσεων. Η ιαπωνική μάρκα εκτιμά επίσης ότι τα υβριδικά της οχήματα έχουν πετύχει οικονομία 1,2 δις λίτρων βενζίνης συγκριτικά με την κατανάλωση βενζινοκίνητων οχημάτων παρόμοιου μεγέθους.
Το 1997 στην Ιαπωνία, η Toyota λανσάρισε το “Coaster Hybrid EV” τον Αύγουστο και το “Prius” – το πρώτη υβριδικό επιβατικό όχημα μαζικής παραγωγής – το Δεκέμβριο. Από τότε, τα υβριδικά μοντέλα της έχουν τύχη εξαιρετικά καλής υποδοχής από καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
Θεωρώντας τις υβριδικές τεχνολογίες ως βάση της περιβαλλοντικής φιλοσοφίας της για τον 21ο αιώνα και σημείο εκκίνησης για την εξέλιξη άλλων περιβαλλοντικών λύσεων μετακίνησης, η Toyota σχεδιάζει να συνεχίσει την προσπάθεια για περαιτέρω αύξηση των επιδόσεων, μείωση κόστους και επέκταση της φιλικής προς το περιβάλλον προϊοντικής γκάμας της.
Τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη
Από το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Prius το 2000, η Toyota και η Lexus είχαν πουλήσει 544.184 υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη του Μαρτίου 2013, πάνω από το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων υβριδικών μοντέλων.
Τα υβριδικά οχήματα έχουν φτάσει τώρα σε ένα σημείο – σταθμό στην Ευρώπη με σαφή ανοδική τάση από το 2010. Χρειάστηκαν περίπου 7 χρόνια για να επιτευχθεί το ορόσημο των 100.000 πωλήσεων υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη, αλλά μόνο το 2012, η Toyota πούλησε 109.478 υβριδικά οχήματα.
Η ευρωπαϊκή γκάμα περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή έξι Toyota και έξι Lexus πλήρως υβριδικά μοντέλα. Το πρώτο τρίμηνο του 2013, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων Toyota και Lexus στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 82% από πέρυσι. Τα υβριδικά Toyota και Lexus αποτελούν τώρα το 21% των ευρωπαϊκών πωλήσεων.
Οι πελάτες υβριδικών οχημάτων ωφελούνται από το μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας. Η πλήρως υβριδική τεχνολογία της Toyota παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, εκπέμποντας λιγότερα οξείδια του αζώτου NOx και μηδενικά μικροσωματίδια (Particulate Matters) συγκριτικά με τα μοντέλα diesel.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής