BMW XM
Οχι τυχαία, το M Division της BMW επέλεξε ένα SUV ώστε να ενσωματώσει το πρώτο εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο το οποίο φέρει την υπογραφή του. Πρόκειται για την BMW XM και τον πανίσχυρο συνδυασμό ενός διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η απόδοση του υβριδικού συνόλου φτάνει τους 653 ίππους και τα 800 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας ότι το θηριώδες SUV των 5,1 μέτρων θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα της ηλεκτρικής αυτονομίας, καθώς οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου των 25,7 kWh επιτρέπουν στην BMW XM να διανύει έως και 88 χιλιόμετρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Άξιο αναφοράς είναι και το εξηλεκτρισμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο διαμορφώνεται χάρη στην παρουσία του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στο άμεσο μέλλον η BMW XM θα αποκτήσει μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση (Red Label), η απόδοση της οποίας αγγίζει τους 748 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής, αποτελώντας την ισχυρότερη πρόταση στην πενηντάχρονη ιστορία του M Division της BMW.
> Πότε έρχεται: Ξεκίνησε αυτές τις ημέρες την πορεία της στην αγορά.
Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid
Το πρώτο συμπαγών διαστάσεων SUV στην ιστορία της Alfa Romeo δεν άργησε να αναδειχθεί στη δημοφιλέστερη πρόταση της μιλανέζικης φίρμας και σε ένα από τα ελκυστικότερα SUV της ελληνικής αγοράς. Με τη σχεδιαστική υπογραφή του Αλέξανδρου Λιώκη, η Alfa Romeo Tonale κέρδισε από την πρώτη στιγμή το ελληνικό κοινό, μολονότι κατά την έναρξη της εμπορικής πορείας από τις διαθέσιμες εκδόσεις έλειπε εκείνη που θα πρόσφερε λαμπερές επιδόσεις. Η στιγμή αυτή έφτασε με ένα νέο, plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει τη λειτουργία ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, φτάνοντας σε απόδοση τους 280 ίππους. Μέχρι νεωτέρας, αυτή είναι η κορυφαία έκδοση του ιταλικού SUV και η μοναδική που προσφέρει την πολυτέλεια της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι επιφορτισμένο με την κίνηση των πίσω τροχών, ενώ ο βενζινοκινητήρας του 1,3 λίτρου ορίζει την τύχη των μπροστινών. Με την ικανότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα αλλά και να καλύπτει με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας έως και 80 χιλιόμετρα, η plug-in υβριδική Alfa Romeo Tonale μοιάζει να συνδυάζει τα καλύτερα από δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους.
> Πότε έρχεται: Διατίθεται ήδη από 55.900 ευρώ.
Abarth 500e
Τον δρόμο του πλήρους εξηλεκτρισμού ακολουθεί πλέον και η Abarth μετά την αποκάλυψη της πρώτης ηλεκτροκίνητης πρότασης στην ιστορία της. Ο «ιταλικός σκορπιός» αντεπιτίθεται, με τα Abarth 500e και 500e Turismo να αποδεικνύουν στην πράξη ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης μπορεί να χαρίσει συγκινήσεις. Τόσο το Abarth 500e όσο και το 500e Turismo προσφέρονται σε εκδόσεις hatchback και cabrio, διαθέτοντας παρόμοιες τεχνικές προδιαγραφές και κοινά εξοπλιστικά χαρακτηριστικά. Για την κίνηση των δύο ηλεκτρικών Abarth φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 155 ίππων, ο οποίος με τη σειρά του αντλεί ενέργεια από τις συστοιχίες μπαταριών χωρητικότητας 42 kWh, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστή η αυτονομία. Αντιθέτως, γνωρίζουμε ήδη ότι το πρώτο ηλεκτροκίνητο Abarth θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα, επίδοση καλύτερη κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο σε σχέση με την αντίστοιχης ισχύος βενζινοκίνητη έκδοση.
> Πότε έρχεται: Στις αρχές του καλοκαιριού.
DS 9
Σε απολύτως στοχευμένες παρεμβάσεις προχώρησε η DS Automobiles, ώστε να ενισχύσει περαιτέρω το προφίλ της κορυφαίας πρότασης που διαθέτει τη δεδομένη χρονική στιγμή στην γκάμα της. Το επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές DS 9 επιστρέφει το δεύτερο εξάμηνο του έτους ανανεωμένο, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον σε μια ξεχωριστή κατηγορία αυτοκινήτων, όπως είναι οι πολυτελείς λιμουζίνες. Στην ανανεωμένη έκδοση του 2023, το DS 9 έχει να παρουσιάσει αλλαγές οι οποίες κατά κύριο λόγο αφορούν τον διαθέσιμο εξοπλισμό. Ειδικότερα, ανασχεδιασμένος παρουσιάζεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, την ίδια στιγμή που πίσω από την εκθαμβωτική οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας, μεγέθους 12,3 ιντσών, κρύβεται ένα παντελώς νέο λειτουργικό σύστημα. Το τελευταίο προσφέρει νέες, εκτεταμένες δυνατότητες σε όλα τα πεδία και μια αναβαθμισμένη εμπειρία χρήσης. Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές επιστρέφει από το πρόσφατο παρελθόν το plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο αποδίδει είτε 250 είτε 360 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση, εκείνη της έκδοσης με τους 250 ίππους, ο τετρακύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1,6 λίτρου συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ στην ακόμα πιο ισχυρή έκδοση των 360 ίππων το υβριδικό σύνολο απαρτίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, κερδίζοντας με το σπαθί του τον χαρακτηρισμό του ισχυρότερου. Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών εκδόσεων του DS 9, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15,6 kWh προσφέρουν τη δυνατότητα να καλύψετε έως 75 χιλιόμετρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
> Πότε έρχεται: Στο β΄ εξάμηνο του έτους.
Citroen C4 X
Η μικρομεσαία γκάμα μοντέλων της Citroen ενισχύεται περαιτέρω με την παρουσία ενός τυπικού crossover, το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στην ισορροπημένη σιλουέτα ενός σεντάν και στις πρακτικές δεξιότητες ενός hatchback. Το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό fastback με μήκος 4,6 μέτρων και χώρους για επιβάτες και αποσκευές που υπερβαίνουν τις προσδοκίες ακόμα και του πιο απαιτητικού οικογενειάρχη. Για του λόγου το αληθές, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 510 λίτρα, την ίδια στιγμή που στον θάλαμο επιβατών μπορεί κανείς να απολαύσει τη φιλοξενία στα αναβαθμισμένα καθίσματα με τα 15 χιλιοστά πρόσθετου αφρώδους-αντικραδασμικού υλικού. Ένα ακόμα προσόν που καθιστά το Citroen C4 X ξεχωριστό, είναι το βάθος που διαθέτει η γκάμα των εκδόσεών του. Η πιο προσιτή εκδοχή του γαλλικού fastback προσφέρεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων. Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και στη διαμόρφωση των 130 ίππων, η οποία μάλιστα προσφέρεται συνδυαστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Με 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της Aisin προσφέρεται και η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Citroen C4 X, η οποία υπό άλλες συνθήκες θα διεκδικούσε και τον τίτλο της πιο αποδοτικής. Ένας τίτλος ο οποίος δικαιωματικά ανήκει στην ηλεκτροκίνητη εκδοχή του Citroen C4 X, η οποία ξεκινά την εμπορική πορεία της ταυτόχρονα με τις συμβατικές. Το ηλεκτροκίνητο Citroen C4 X εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, καθώς και με μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, η αυτονομία φτάνει τα 360 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες κίνησης, αριθμός ο οποίος αυξάνεται σε αστικό περιβάλλον.
> Πότε έρχεται: Διατίθεται ήδη από 27.400 ευρώ.
Peugeot 2008
Συνέχεια στην εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία της Peugeot στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου καλείται να δώσει το 2008, ακολουθώντας το πρόσφατο σχεδιαστικό και εξοπλιστικό παράδειγμα του μεγαλύτερου και πολυτελέστερου 3008. Το γνωστό σε όλους Peugeot 2008 ανανεώνεται, ευθυγραμμίζοντας το παρουσιαστικό του με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής φίρμας και τον κατάλογο του εξοπλισμού με τα όσα προστάζουν οι απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Τα κάθετα προς το έδαφος φώτα ημέρας τεχνολογίας LED χαράζουν μια σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο χθες και το σήμερα του γαλλικού SUV, παραχωρώντας τη σκυτάλη στον νέο, ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 10 ιντσών, ο οποίος σε συνδυασμό με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής ολοκληρώνει τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή του πρωτοποριακού i-cockpit. Κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος του ανανεωμένου Peugeot 2008 συναντάμε τους γνώριμους από το πρόσφατο παρελθόν κινητήρες βενζίνης και diesel χωρητικότητας 1,2 και 1,5 λίτρου αντιστοίχως. Ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, 100 και 130 ίππων, ενώ ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Την γκάμα του Peugeot 2008 συμπληρώνει η ηλεκτροκίνητη έκδοση, η οποία επιστρέφει με νέο κινητήρα απόδοσης 136 ίππων και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες, οι οποίες αυξάνουν την αυτονομία έως και τα 406 χιλιόμετρα. Σε δεύτερο χρόνο, στις υπηρεσίες του γαλλικού SUV πρόκειται να τεθεί και ένα ήπια υβριδικό σύνολο 48V, το οποίο θα έχει ως αφετηρία τον κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρου, αποδίδοντας 136 ίππους και έχοντας στο πλευρό του ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη.
> Πότε έρχεται: Στο β΄ εξάμηνο του έτους.
Jeep Avenger
Η Jeep χαμηλώνει ακόμα περισσότερο τον πήχη των εξωτερικών διαστάσεων, με την πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της. Ο λόγος για το Avenger, το οποίο με μήκος μόλις 4,08 μέτρα ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Από την άλλη, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το περιπετειώδες παρουσιαστικό αυτομάτως το αναβαθμίζουν σε ένα σύγχρονο SUV, με κίνηση στους δύο τροχούς και με τηρουμένων των αναλογιών προσιτό προφίλ. Στη μία και μοναδική έκδοση που πρόκειται να διατεθεί στην ελληνική αγορά, το JeepAvenger εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής, τα οποία καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω του κιβωτίου μονής σχέσης. Κρίσιμη για την πορεία του Jeep Avenger στην ευρωπαϊκή αγορά είναι και η παρουσία των μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh, οι οποίες με τη σειρά τους εξασφαλίζουν σε μεικτές συνθήκες αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Μολονότι δικίνητο, το Jeep Avenger διατηρεί απόσταση μεγαλύτερη των 20 εκατοστών από το έδαφος, γεγονός που φαντάζει από μόνο του αρκετό ώστε να εξασφαλίσει την αξιοπρεπέστατη παρουσία του μακριά από την ασφάλεια της ασφάλτου.
> Πότε έρχεται: Είναι ήδη διαθέσιμο με τιμές από 36.500 ευρώ.
Hyundai Kona
Μετά την αναπάντεχη εμπορική επιτυχία του Hyundai Kona, οι Κορεάτες έπραξαν το αυτονόητο, επιλέγοντας να δώσουν συνέχεια στην πορεία ίσως του δημοφιλέστερου SUV της γκάμας τους. Το Kona, λοιπόν, όχι μόνο θα μας συντροφεύσει τα επόμενα χρόνια, αλλά και θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μετάβαση της Hyundai στη νέα, ηλεκτροκίνητη πραγματικότητα. Η δεύτερη γενιά του κορεατικού SUV διακρίνεται για τον φουτουριστικό σχεδιασμό της, όπως άλλωστε και για τις μεγαλύτερες διαστάσεις του που το τοποθετούν ένα βήμα πιο κοντά στη μικρομεσαία κατηγορία. Σε σχέση με το παρελθόν το μήκος παρουσιάζει αύξηση της τάξης των 15 εκατοστών, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα στον θάλαμο των επιβατών και στο διαμέρισμα των αποσκευών.
Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, με δύο ψηφιακές οθόνες να διαμορφώνουν ένα ενιαίο πάνελ μπροστά από τον οδηγό. Μέχρι στιγμής οι κινητήρες που έχουν γίνει γνωστοί είναι ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης 1.6 λίτρου, ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,0 λίτρων, καθώς και ένα υβριδικό σύνολο. Απολύτως δικαιολογημένα, λοιπόν, το βλέμμα όλων είναι στραμμένο στην ηλεκτροκίνητη εκδοχή του κορεατικού SUV, η οποία επιστρέφει αναβαθμισμένη σε όλα τα επίπεδα.
> Πότε έρχεται: Μέσα στο καλοκαίρι.
Toyota Prius
To Prius επιστρέφει στην αιχμή του υβριδικού δόρατος της Toyota, προσφέροντας στην 5η κατά σειρά γενιά του ένα από τα πλέον προηγμένα plug-in υβριδικά σύνολα. Με πιο συμπαγείς διαστάσεις –το μήκος δεν ξεπερνά τα 4,6 μέτρα– και δυναμική σιλουέτα, το ιαπωνικό hatchback διακρίνεται και για τις αεροδυναμικές επιδόσεις του. Αναβαθμισμένο ωστόσο επιστρέφει και το πλαίσιο, επιτρέποντας στην ιαπωνική πρόταση να αποκτήσει μια δυναμικότερη στάση στην άσφαλτο. Με τη σειρά του, το πέμπτης γενιάς υβριδικό σύνολο συνδυάζει έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας 224 ίππους, οι οποίοι καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Βέβαια το σημαντικότερο κέρδος για τη νέα γενιά του plug-in υβριδικού Toyota Prius προκύπτει από τις μπαταρίες, οι οποίες διαθέτουν ενεργειακή χωρητικότητα 13,6 kWh και εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία 69 χιλιομέτρων. Μάλιστα, αν και εφόσον επιλέξει κανείς τα φωτοβολταϊκά πάνελ του προαιρετικού εξοπλισμού, τότε η ημερήσια ηλεκτρική αυτονομία του Toyota Prius αυξάνεται κατά 8,7 χιλιόμετρα.
> Πότε έρχεται: Μέσα στον Ιούνιο.
Renault Clio
Εναν νέο, σαφώς πιο εντυπωσιακό σχεδιαστικό κώδικα πρόκειται να υιοθετήσει λίαν συντόμως το γνωστό σε όλους Renault Clio, επικαιροποιώντας την εικόνα του. Το πλήρως ανασχεδιασμένο ρύγχος του γαλλικού best seller δημιουργεί νέα δεδομένα σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, κερδίζοντας με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις. Στο περιθώριο αυτής της θεαματικής αλλαγής, οι άνθρωποι της Renault επιχείρησαν να αναβαθμίσουν και την αίσθηση της ποιότητας στο εσωτερικό, προσφέροντας νέες επιλογές για τις επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών. Αλλαγές, ωστόσο, παρουσιάζει και το cockpit, με κυριότερη την αντικατάσταση του αναλογικού πίνακα οργάνων με ψηφιακό. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ο τελευταίος μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 10 ίντσες, εξασφαλίζοντας μια αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης. Μιλώντας για εκδόσεις, το ανανεωμένο Renault Clio απέκτησε νέο εξοπλιστικό επίπεδο, το οποίο φέρει την υπογραφή της Alpine και διεκδικεί τον τίτλο του κορυφαίου της σειράς. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το Renault Clio διατηρεί αναλλοίωτες τις επιλογές τις οποίες προσέφερε στο πρόσφατο παρελθόν, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει ως η αποδοτικότερη και πλέον ισχυρή υβριδική διαμόρφωση των 145 ίππων. Κέρδος για το γαλλικό supermini αποτελεί, πέρα από κάθε αμφιβολία, ο κινητήρας diesel στην γκάμα του –ο γνωστός 1.5 dCi των 100 ίππων– καθώς και η έκδοση 100 TCe διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου).
> Πότε έρχεται: Στο τέλος της χρονιάς.
Mercedes E-Class
Κόντρα στο πανίσχυρο ρεύμα της εποχής που θέλει τα SUVs να αναδεικνύονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη στο κυρίαρχο τετράτροχο είδος, η Mercedes προσφέρει ψήφο εμπιστοσύνης στην E-Class, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή συνέχεια στη δυναστεία ενός εκ των δημοφιλέστερων premium σεντάν. Πέρα από το γνώριμο σχεδιαστικό μοντέλο, το οποίο έχει εφαρμοστεί με απόλυτη επιτυχία τόσο στη C-Class όσο και στην S-Class, η νέα πολυτελής μπερλίνα της Mercedes διακρίνεται για την πληρότητα των κινητήριων συνόλων που προσφέρει η νεοσύστατη γκάμα της, καθώς και για τις τεχνολογίες αιχμής που καλούνται να κάνουν τη διαφορά σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Με το 50% των κινητήριων συνόλων να έχουν «εξηλεκτριστεί», η νέα E-Class δείχνει έτοιμη να ανταποκριθεί στις υψηλές περιβαλλοντικές απαιτήσεις της εποχής. Την αρχή, πάντως, κάνουν οι ήπια υβριδικοί τετρακύλινδροι κινητήρες βενζίνης και diesel, χωρητικότητας 2,0 λίτρων και ισχύος 204 και 197 ίππων αντιστοίχως. Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και στις plug-in υβριδικές υλοποιήσεις, οι οποίες αποδίδουν είτε 313 ίππους είτε 381 ίππους, διαθέτοντας ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει ακόμα και τα 115 χιλιόμετρα. Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό κυριαρχεί η Superscreen, η οποία και καταλαμβάνει –σε συνδυασμό με τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων– τη μετωπική επιφάνεια του ταμπλό, διαμορφώνοντας ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα. Στις τεχνολογικές καινοτομίες που εισάγει η νέα Mercedes E-Class στη συγκεκριμένη κατηγορία προσθέστε την τετραδιεύθυνση, η οποία ωστόσο ανήκει στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού.
> Πότε έρχεται: Μέσα στο καλοκαίρι. ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube