4000 λιγότεροι θάνατοι και 100.000 λιγότεροι τραυματισμοί από τροχαία αν όλα τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. είχαν συστήματα ευστάθειας, υπολογίζει η FIA ότι θα είχαμε. Η παγκόσμια ομοσπονδία αυτοκινήτου προωθεί εκστρατεία με στόχο οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων να επιλέγουν οχήματα που διαθέτουν στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. H εκστρατεία, που διοργανώνει το ίδρυμα της FIA – «FIA Foundation», ξεκίνησε από τη γειτονική Ιταλία με την υποστήριξη της Επιτρόπου της Ε.Ε. Βίβιαν Ρέντιγκ και του προέδρου της FIA Μαξ Μόσλεϊ. «Στόχος της Ε.Ε. είναι η τοποθέτηση συστημάτων ευστάθειας στο σύνολο των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2012», τόνισε η Επίτροπος, προσθέτοντας ότι οι ΗΠΑ υιοθέτησαν ήδη την οδηγία για υποχρέωση εξοπλισμού των νέων αυτοκινήτων με σύστημα ευστάθειας από φέτος. «Συμμετέχουμε και υποστηρίζουμε ενεργά την εκστρατεία: «Επιλέγω ECS», τόνισε ο Μόσλεϊ, διότι η εφαρμογή των συστημάτων συμβάλει σημαντικά στο στόχο της Ε.Ε. για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2010 συγκριτικά με το 2000». Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός η FIA πιστεύει ότι όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων πρέπει να έχουν πλήρη ενημέρωση για όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας των αυτοκινήτων, καθώς κάθε κατασκευαστής προωθεί τα πλεονεκτήματα κάθε συστήματος. Σύμφωνα με τους αναλυτές τα συστήματα ESC αποτελούν τη μεγαλύτερη καινοτομία στην οδική ασφάλεια, μετά τις ζώνες ασφαλείας. Μελέτες στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες περιοχές που χρησιμοποιείται το ESC αποδεικνύουν ότι: έχουν περιοριστεί οι συγκρούσεις μεταξύ δύο αυτοκινήτων κατά 35%. Όμως παρ’ όλο που η εμφάνιση τέτοιων συστημάτων έχει γίνει από το 1995, η διείσδυσή τους στην αγορά κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ υπάρχουν χώρες στις οποίες οι καταναλωτές το αγνοούν. Υπενθυμίζω, ότι το σύστημα ESC είναι μια συσκευή παθητικής ασφάλειας που ελέγχει ηλεκτρονικά το σύστημα φρένων των αυτοκινήτων για να αποφευχθεί η υπερ-στροφή ή υπο-στροφή αντίστοιχα όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να χάνει τον έλεγχό του. Έτσι βοηθά τον οδηγό να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, βοηθώντας σημαντικά στην αποφυγή ατυχημάτων και στον περιορισμό των επιπτώσεων τους. Η πανευρωπαϊκή έρευνα του EuroNCAP που διενεργεί δοκιμές πρόσκρουσης, παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα για την πλειοψηφία των ευρωπαίων οδηγών, αφού: Αγγλία, Ολλανδία, Ελλάδα, Μάλτα και Ιρλανδία τοποθετούνται στις τελευταίες θέσεις του καταλόγου της έρευνας, αντίθετα με τη Δανία, τη Σουηδία και τη Γερμανία που καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις.