Όταν μιλάς για μια ισχυρή BMW, το μυαλό πηγαίνει κατευθείαν στις εκδόσεις με το χαρακτηριστικό γράμμα «Μ». Η γερμανική μάρκα παρουσιάζοντας τη νέα γενιά της Μ3, την 4η στη σειρά, δεν θέλησε να εντυπωσιάσει με αλλαγές στην εμφάνιση, αλλά με τεχνολογικές προσθήκες και ουσιαστικές παρεμβάσεις που αφορούν τα μηχανικά μέρη. Βασισμένη στο Coupe αμάξωμα της BMW 3, η νέα Μ3 έπειτα από μια καριέρα περίπου 20 ετών των προκατόχων της (κοντά στις 180.000 πωλήσεις όλες μαζί), υπόσχεται να ικανοποιήσει τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, με όσα προτερήματα διαθέτει. Σχεδιαστικά διακρίνουμε μόνο μεγαλύτερες εισαγωγές του αέρα μπροστά, προφανώς για καλύτερη ψύξη του ισχυρότερου κινητήρα που τοποθετήθηκε, όπως και δύο εισαγωγές στο πλάι πίσω από τα μπροστινά φτερά. Παρατηρούμε ακόμη ελαστικά χαμηλού προφίλ σε ζάντες 18 ιντσών ματ αλουμινίου και μια μικρή ανεπαίσθητη αεροτομή που σχηματίζεται στο τελείωμα του καπό, για καλύτερη διευθέτηση της αεροδυναμικής, όπως φυσικά και τις κλασικές διπλές απολήξεις της εξάτμισης που συγκλίνουν. Το αμάξωμα γενικά είναι βαρύτερο κατά 78 κιλά λόγω της ενίσχυσης που δέχθηκε σε θέματα ασφάλειας. Ωστόσο διάφορα μέρη κατασκευάστηκαν από ελαφρύτερα υλικά. Για παράδειγμα ανθρακονήματα χρησιμοποιήθηκαν στην οροφή για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους (τεχνολογία προερχόμενη από τους αγώνες), το καπό και οι προφυλακτήρες είναι από ελαφρά υλικά όπως και το σημείο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών. Αλουμίνιο χρησιμοποιήθηκε στην ανάρτηση η οποία φαίνεται ότι αποσβένει πιο μαλακά τους κραδασμούς που προέρχονται από τις κακοτεχνίες του δρόμου, σε σχέση πάντα με τις απερχόμενες γενιές Μ3. Με λιγότερο βάρος κατά 15 κιλά εμφανίζεται ο νέος οκτακύλινδρος κινητήρας 4.0 lt σε διάταξη V 90 μοιρών που τοποθετείται για πρώτη φορά σε Μ3. Οι προηγούμενες δύο γενιές φορούσαν βαρύτερα, εξακύλινδρα σύνολα (286 hp – 360 hp) και η πρώτη είχε τετρακύλινδρο μοτέρ (195 hp – 238 hp). Κατασκευασμένος από αλουμίνιο, στο ίδιο εργοστάσιο που παράγονται οι κινητήρες της BMW για τη Φόρμουλα 1, αποδίδει 420 hp στις 8.300 σ.α.λ. με ροπή 400 Nm στις 3.900 σ.α.λ., το 85% της οποίας είναι διαθέσιμο στις 6.500 σ.α.λ.! Λογικό είναι λοιπόν η επιτάχυνση να περιορίζεται στα 4,8 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα με ηλεκτρονικό περιοριστή και η μικτή κατανάλωση τα 12,4 λίτρα/100 χλμ.

Εν συντομία

Ο κινητήρας συνδυάζεται μόνο με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (σύστημα ψύξης λαδιού), με αναβαθμισμένη λειτουργία για αμεσότητα. Προς το παρόν δεν θα διατίθεται με ημιαυτόματο κιβώτιο, όπως η προηγούμενη γενιά, το οποίο προτιμήθηκε ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή αγορά. Για την αποτελεσματική πέδηση φροντίζουν δε οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι. Σε επίπεδο εξοπλισμού εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας που απενεργοποιείται με διακόπτη δίπλα στο κιβώτιο, εκεί που βρίσκεται ένας άλλος διακόπτης (EDC) –προαιρετικά- για τη ρύθμιση της ανάρτησης σε τρεις θέσεις λειτουργίας (πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων), ενώ ένας άλλος διακόπτης (power) επιδρά στη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και του συμπλέκτη για καλύτερη απόδοση στην επιτάχυνση για παράδειγμα. Καταλήγοντας, κατ’ επιλογή διατίθεται και νέο ηχοσύστημα. Η νέα Μ3 θα εισαχθεί στην Ελλάδα προς τον Οκτώβριο με τιμή κοντά στις 90.000 ευρώ.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube