Δεν είμαι πολεοδόμος, πολιτικός μηχανικός ή κατασκευαστής. Μικρός ήθελα να γίνω αρχιτέκτονας ίσως επειδή είχα ροπή στο σχέδιο. Τελικά με κέρδισε η δημοσιογραφία, χωρίς να ξέρω ποιος κλάδος κέρδισε περισσότερο. Η τάση για το διακριτικά ωραίο και το καλόγουστο σχήμα με ακολουθεί παντού. Μπορεί να εντυπωσιάζομαι από πολλά κτίρια της Νέας Υόρκης ή από την αρχιτεκτονική κοσμογονία του Ντουμπάι, με τους πανύψηλους ουρανοξύστες, ωστόσο δεν θα ήθελα να ζήσω σε ένα τέτοιο μέρος. Η συρρίκνωση σε ύψος, η πύκνωση των μεγάλων αστικών κέντρων και η ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των οχημάτων στις μεγαλουπόλεις, δημιουργεί αδιέξοδα. Δηλαδή πόσο ψηλότερα κτίρια μπορούμε να κατασκευάσουμε; Πόσες ακόμα γέφυρες; Πόσα ποτάμια θα σκεπάσουμε; Πόσους περιφερειακούς δρόμους θα ανακαλύψουμε τύπου Αττικής οδού; Η τεχνολογία βέβαια εξελίσσεται και ουδείς γνωρίζει τα όριά της. Και στο βωμό αυτό καταπατείται κάθε είδους αισθητική. Όλα αυτά τα γράφω με αφορμή την έγκριση πίστωσης ύψος 4,8 εκατ. ευρώ για τη μεταλλική γέφυρα της συμβολής Κηφισού και Λ. Αθηνών (παλαιά Καβάλας). Το καμουφλάρισμα με το χαρακτηρισμό «πρότυπη εφαρμογή επισκευής μεταλλικής γέφυρας» δεν είναι αρκετό για να κρύψει την αλήθεια. Ότι από τότε που κατασκευάστηκε αυτή ή λειτουργική μέν αλλά ξεπερασμένη διεθνώς ιδέα της ανισόπεδης γέφυρας, έχουν γίνει πλείστες επισκευές που αφορούν είτε τις μπαριέρες είτε την άσφαλτο που γεμίζει με σαμαράκια, κυρίως στην κάθοδο του ρεύματος προς Κόρινθο, εξαιτίας των φρεναρισμάτων από τα φορτηγά και τις νταλίκες, αλλά και την κακής ποιότητας άσφαλτο που χρησιμοποιείται εκεί. Η πρώτη γέφυρα εκεί κατασκευάστηκε επί πρωθυπουργίας Καραμανλή, μαζί με άλλες δύο: στο Ροσινιόλ («τρεις γέφυρες») και στον «Σταυρό» Αγίας Παρασκευής. Ηταν μεταλλικές και γκρεμίστηκαν πριν μερικά χρόνια για να φτιαχτούν σύγχρονες τσιμεντένιες. Κατά τη δική μου την εκτίμηση από τη στιγμή που τις ισοπέδωσαν θα έπρεπε να βρουν άλλη λύση. Να υπογειοποιήσουν τις διαβάσεις όπως γίνεται στο εξωτερικό, χωρίς να χρειάζονται τόσα χρήματα για επισκευή, συντήρηση και βάψιμο. Δείτε πως λειτουργούν οι υπόγειες διαβάσεις στην Κηφισίας και σκεφτείτε πως θα είναι με αυτή που υπάρχει στα χαρτιά για την Λ. Αλεξάνδρας όταν θα γκρεμιστεί το γήπεδο του Παναθηναϊκού για να δημιουργηθεί χώρος πρασίνου. Οδηγώντας συχνά στο εξωτερικό, στις πόλεις και τους επαρχιακούς κόμβους δεν συναντάς εύκολα γέφυρα, παρά μόνο όταν πρόκειται για σύμπλεγμα δρόμων, όπως στο Φάληρο, στο ύψος του Καραϊσκάκη. Παντού υπάρχουν πλατείες με περιστροφική κυκλοφορία, τα λεγόμενα roundabout. Ετσι αποφεύγουν και τα φανάρια, ενώ εκπαιδεύεται καθημερινά ο οδηγός σε μαθήματα συμπεριφοράς για παραχώρηση προτεραιότητας. Αυτά τα λίγα ως πρόχειρες σκέψεις μετά την έγκριση πίστωσης για συντήρηση μιάς γέφυρας.











ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube