Μόλις προχθές άφησα στα κεντρικά γραφεία της Hyundai στην Ελλάδα το i30. Οσοι αναρωτιέστε για την κωδική γραφή και δεν έχετε δει κάποιο διαφημιστικό ή δεν έχετε διαβάσει κάτι σχετικό, σας πληροφορώ ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο της κορεάτικης μάρκας στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, το οποίο ήρθε αρχικά σε πεντάθυρη έκδοση ενώ ενδέχεται σύντομα να ακολουθήσει μια τρίθυρη και μια station wagon έκδοση. Ετσι, θα παραμείνει στη γκάμα της Hyundai το κλασικό τετράθυρο Accent, που είναι το καλύτερο σε πωλήσεις Hyundai ανέκαθεν. Η μάρκα με την εισαγωγή του i30 κάνει μια στροφή στην ονοματολογία των μοντέλων της, αφού προσεχώς πρόκειται να εμφανίσει τα i10 και i20 τα οποία πρόκειται να αντικαταστήσουν τα παρόντα Atos και Getz. Με τη χρησιμοποίηση του γράμματος «i», η Hyundai θέλει να προσδιορίσει τη νέα της φιλοσοφία, αφού από αυτό το γράμμα αρχίζουν στα αγγλικά οι λέξεις: έμπνευση, καινοτομία, ευφυΐα, φαντασία. Παραλαμβάνοντας το αυτοκίνητο για δοκιμή, γνώριζα εκ των προτέρων περί τίνος επρόκειτο. Και αυτό επειδή το είχα δει στις προηγούμενες διεθνείς εκθέσεις ως πρωτότυπο και ως μοντέλο παραγωγής. Αποτελεί προϊόν εσωτερικής διαδικασίας με την «αδελφή» εταιρεία του ομίλου, την επίσης κορεάτικη Kia. Χρησιμοποιεί ίδιο σασί και μηχανικά μέρη (κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων) με το Kia cee’d το οποίο κυκλοφορεί ήδη από τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα με διαρκώς ανοδική τάση πωλήσεων. Το i30 έχει μήκος 4,245 μ. πλάτος 1,765 μ. και ύψος 1,480 μ., ενώ το μακρύ μεταξόνιο των 2,650 μ. εγγυάται άνετους χώρους. Κι είναι πράγματι έτσι αφού οδηγός και συνοδηγός κάθονται σαν σε λιμουζίνα με το βαθύ ταμπλό και την εργονομική κονσόλα, τη στιγμή που πίσω τρεις ενήλικες επιβάτες χωρούν σχετικά άνετα. Στο πορτμπαγκάζ τα 340 λίτρα χώρου κρίνονται επαρκή για ταξίδι, αλλά το πάτωμα είναι κάπως ρηχό, αφού από κάτω φιλοξενείται η ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Σχεδιαστικά πάντως μου αρέσει χωρίς να με κεντρίζει. Εχει λεπτή μάσκα με χρωμιωμένη μπάρα και σήμα, τονισμένη εισαγωγή αέρα και διάφανα κρύσταλλα. Στο πλάι, η ύπαρξη του τρίτου παραθύρου στο τελείωμα υποδηλώνει το στυλ αμαξώματος και πίσω τα φωτιστικά είναι μακριά σε κατακόρυφη διάταξη. Μέσα πάντως μου άρεσε περισσότερο κι όχι επειδή η αντιπροσωπεία φρόντισε να μας δώσει την πιο πλούσια έκδοση με το δερμάτινο σαλόνι και την ηλιοροφή. Το αυτοκίνητο διαθέτει μαλακά πλαστικά και χρωμιωμένα διακοσμητικά, που σε συνδυασμό με το επίπεδο εξοπλισμού κάνουν τους επιβάτες να αισθάνονται ότι δεν είναι σε Hyundai, αφού το μοντέλο είναι πράγματι άλλου επιπέδου.
Εν συντομία
Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν με τον νέο κινητήρα βενζίνης του ομίλου, με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων: 1.4 lt – 109 hp, ο οποίος συνδυάζεται με ένα θαυμάσιο 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι αποδοτικός, καίει λίγο (6,1 λίτρα/100 χλμ.) αλλά είναι κάπως θορυβώδης πάνω από τα 100 χλμ/ώρα. Ζορίζεται ελαφρώς σε ανηφορικές στροφές και χρησιμοποίησα σε ορεινές διαδρομές αρκετές φορές την πρώτη ταχύτητα. Πάντως είναι λογικό αυτό, γιατί το αμάξωμα είναι σχετικά βαρύ, φορτωμένο με 6 αερόσακους, με στάνταρ ESP σύστημα για την ευστάθεια και TCS για την ολίσθηση, έχοντας βέβαια αναβαθμισμένο ABS. Στις στροφές δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες κλίσεις, ενώ στα θετικά ανήκει η ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, με κλασικά γόνατα McPherson μπροστά. Πέραν όσων ανέφερα, η πιο…φτωχή έκδοση με τιμή 14.000 ευρώ, διαθέτει: ενεργά προσκέφαλα, ηλεκτρικό τιμόνι, ηχητική υπενθύμιση και στις 5 ζώνες ασφαλείας, αυτόματο κλείδωμα θυρών πάνω από 40 χλμ./ώρα, κλιματισμό, ραδιο-cd με υποδοχή USB, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός - πίσω, κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό και υπολογιστή ταξιδίου!
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής