Η Volvo είναι ίσως η μόνη μάρκα που έχει δώσει τόση μεγάλη έμφαση στην κατηγορία των αυτοκινήτων station wagon. Η Σουηδική μάρκα μέλος του ομίλου της Ford, έχει σαφή προσανατολισμό, προσφέροντας κυρίως στους βορειοευρωπαίους μια σίγουρη λύση μετακίνησης, βασισμένη στην ασφάλεια και τις ανέσεις. Κι είναι αλήθεια ότι τα…μακρόστενα μοντέλα της διαθέτουν όλα εκείνα τα εχέγγυα ώστε να ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς οικογενειάρχες ή εκδρομείς, γιατί σε αυτούς απευθύνεται πρωτίστως. Από το 1953 λοιπόν, η Volvo έχει δημιουργήσει μια σοβαρή παράδοση στα station wagon αυτοκίνητα (με το PV 445), τα οποία στο πέρασμα του χρόνου διαμορφώθηκαν ανάλογα τις επιταγές της εποχής. Πρέπει να έχουν περάσει 7 χρόνια από μια εκδήλωση της Volvo στην Ελλάδα, για την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του V70 και ταυτόχρονα την εμφάνιση της πιο off-road έκδοσης με τα χαρακτηριστικά XC70. Τότε στην ορεινή Ναυπακτία συνδυάσαμε ύπνο στα ξύλινα σπίτια στον Εύηνο ποταμό και φυσικά ράφτινγκ. Στην επιστροφή δε, έκανα κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της εποχής. Το V70 ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα που είχε στάνταρ σύστημα ασύρματης τηλεφωνίας με ανοικτή ακρόαση Bluetooth, με τα μικρόφωνα να βρίσκονται στα προσκέφαλα. Ετσι κατάφερα οδηγώντας στην επιστροφή να παρουσιάσω ζωντανά την ωριαία εκπομπή «Δρόμοι Αντοχής» στον Super ΣΠΟΡ FM, χωρίς να αποσπάται η προσοχή μου από την οδήγηση ή να χρειάζεται να κάνω ιδιαίτερες κινήσεις, συνομιλώντας ταυτόχρονα με την τότε υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της μάρκας, τη Μαρία Παπουτσή η οποία καθόταν στη θέση του συνοδηγού. Θεωρώ ότι όσα προανέφερα είναι ενδεικτικά της προσοχής που δίνει η Volvo στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Στην τρίτη γενιά του V70 η μάρκα προχώρησε στην προσθήκη ενός ηχοσυστήματος Dynaudio, προσφέροντας ύψιστη ακουστική απόλαυση. Παράλληλα βελτιώθηκε η άνεση στα μπροστινά καθίσματα, ενώ οι πίσω επιβάτες θα βρουν περισσότερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια. Διευρυμένο (κατά 60 λίτρα) είναι επίσης και το πορτμπαγκάζ. Τα 575 λίτρα αυξάνουν με τη διαρρύθμιση των πίσω καθισμάτων που διαιρούνται κατά 40:20:40 και αναδιπλώνονται πλήρως στο πάτωμα που έχει έξτρα χώρο από κάτω.
Εν συντομία
Το νέο V70…φωνάζει ότι είναι Volvo. Τραπεζοειδή μάσκα με διαγώνια χρωμιωμένη μπάρα και το σήμα στη μέση, ανασχεδιασμένα όλα τα φωτιστικά (τα πίσω μοιάζουν με του C30), νέοι προφυλακτήρες, πρακτικές ράγες οροφής, γάντζοι πρόσδεσης στο πορτμπαγκάζ και νέα κεντρική κονσόλα, η λεπτή και όμορφη του S40. Στον τομέα της ασφάλειας η Volvo ενίσχυσε περαιτέρω τα πίσω πλαϊνά μέρη ειδικά για την προστασία των παιδιών σε πλευρικές συγκρούσεις. Οι πλαϊνοί αερόσακοι είναι καινούργιοι (από το S80) με ξεχωριστή δύναμη εκτίναξης. Στάνταρ είναι οι μπροστινοί αερόσακοι (του συνοδηγού απενεργοποιείται) και οι τύπου κουρτίνας. Χρησιμοποιούνται ενεργά προσκέφαλα, ενώ στάνταρ είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και ολίσθησης. Κινητήρες βενζίνης: 2.5 lt turbo – 200 hp, 3.0 lt turbo – 285 hp (εξακύλινδρος και μόνο στην έκδοση με ηλεκτρονική τετρακίνηση), 3.2 lt – 238 hp, πετρελαίου: πεντακύλινδρος 2.4 lt turbo σε εκδόσεις 163 hp και 185 hp. Σεπτέμβριο στην Ελλάδα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής