Οι φωτιές των προηγούμενων ημερών και η «καυτή» επικαιρότητα έβαλαν πάγο σε μια σημαντική υπογραφή σύμβασης που αφορά το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που προωθήθηκε με την μέθοδο της παραχώρησης, την Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου, ένα έργο μαμούθ. Ο άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα είναι ένα τεράστιο έργο από πλευράς κόστους και δυσκολίας. Ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου μαζί. Από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ. θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομους υπάρχοντα τμήματα της οδού. Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα. Ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες: VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ - ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Δεκέμβριο. Ηδη μεταξύ του παραχωρησιούχου και των τραπεζών υπογράφηκαν 70 δανειακές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργο, χωρίς εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Και σε αυτό το έργο θα ισχύσει το σύστημα της χρέωσης ανάλογα με την διανυομένη απόσταση με το κόστος ανά χλμ. να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ. Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες. Παράλληλα, όμως, προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου: εντός 42 μηνών ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος και αναβαθμίζεται το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος.

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών. Τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, θα διαθέτουν 4 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στα πρώτα 20 χλμ., από Κόμβο Τριπόλεως μέχρι Κιάτο, και 5 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο τμήμα Έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ. Ολο το υπόλοιπο τμήμα θα έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου New Jersey και συνολικό πλάτος 26,5 μέτρα. Καταλήγοντας θα υπάρχουν γέφυρες, σήραγγες και ανισόπεδοι κόμβοι.










ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube