Από τα καλύτερα αυτοκίνητα που οδήγησα φέτος. Το Nissan X-Trail δεύτερης γενιάς, του οποίου η παγκόσμια παρουσίαση στον τύπο έγινε τον περασμένο μήνα στο Πάπιγγο, εξέπληξε θετικά εμένα και άλλους 750 συναδέλφους από όλο τον κόσμο. Αν και στον τομέα της σχεδίασης δεν άλλαξε θεαματικά, εντούτοις νέα φωτιστικά μπρος - πίσω, τομές στο καπό, δυναμικές ράγες στην οροφή, νέα μάσκα και φρέσκοι προφυλακτήρες, δημιουργούν ένα αρεστό σύνολο. Το σκεπτικό της Nissan δεν ήταν να δημιουργήσει αισθητικά και οδηγικά ένα πιο μαλακό «εντός δρόμου» SUV όχημα. Εφτιαξε το Qashqai. Στο νέο X-Trail παραμένει πιστή στα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά, με νέα τεχνολογικά συστήματα «off road». Σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα, ένιωσα πώς λειτουργούν.
Στη δύσκολη ανηφόρα χρησιμεύει το «Advanced hill start». Ανεβαίνεις και πατάς φρένο. Ακινητοποιείς το αυτοκίνητο και αφήνεις το φρένο. Αίφνης παραμένει στάσιμο! Βάζεις πρώτη και συνεχίζεις... Στην κατηφόρα, επιδρά το «descent control». Μόλις το αυτοκίνητο πάρει κλίση μπροστά, πατάς φρένο. Το αφήνεις και το X-Trail κατεβαίνει ομαλά φρενάροντας μόνο του! Πιστεύω να έγινα κατανοητός. Εμαθα κι άλλα. Οδήγησα με μικρή ταχύτητα σε πλάγια γωνία 40 μοιρών χωρίς πρόβλημα, και ένιωσα άνετα με την ανεξάρτητη ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) στις πέτρες και στις βαθιές λακκούβες. Με το βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης
Δημήτρης Μπαλής