Η Dodge ήδη κάνει δειλά βήματα στην ελληνική αγορά, με δύο μοντέλα: το Caliber και το Nitro. Αναμένεται το Avenger. Η μάρκα ανήκει στον όμιλο της Chrysler (την πούλησε η Daimler) και είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. Η γκάμα της Dodge περιλαμβάνει επιβατικά, φορτηγά, μικρά βαν και οχήματα ελευθέρου χρόνου (SUV). Στα τελευταία, μεσαίου μεγέθους, περιλαμβάνεται και το Nitro, που χαρακτηρίζεται από μυώδη εμφάνιση: μάσκα σε σχήμα σταυρού, προτεταμένοι προφυλακτήρες, τονισμένα φτερά, μεγάλοι τροχοί στις άκρες του αμαξώματος. Πίσω όμως είναι τελείως απλό, με κάθετη πόρτα. Εν γένει, το παρουσιαστικό του είναι αρκετά αμερικάνικο, αφού εκεί άλλωστε κατασκευάζεται και δεν αποποιείται την ταυτότητά του. Το εσωτερικό διαθέτει όμως ορισμένα σπορ στοιχεία: δερμάτινο τιμόνι τεσσάρων ακτίνων, πίνακα με λευκά όργανα, χρωμιωμένη κονσόλα, καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη, αλλά τα πλαστικά είναι κάπως σκληρά σε αφή. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται κατά 60/40 και αναδιπλώνονται πλήρως, με τον αποθηκευτικό χώρο να κυμαίνεται ανάλογα τη διαρρύθμιση από 369 σε 1994 λίτρα. Καινοτομία αποτελεί το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, που μπορεί να συρθεί προς τα πίσω κατά 45,7 εκ. για ευκολότερο φόρτωμα και ξεφόρτωμα βαριών αντικειμένων (αντέχει βάρος έως 181 κιλά). Το Nitro είναι μακρύ με 4,584 μ., και σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο (2,763 μ.) και το φαρδύ μετατρόχιο προσφέρει ευρυχωρία για 5 επιβάτες και καλύτερη σταθερότητα στην οδήγηση. Η ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με άκαμπτο άξονα, είναι κλασική SUV όπως και το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Σε εξοπλισμό διαθέτει φυσικά ABS, ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης, ενίσχυση φρεναρίσματος και ηλεκτρονικό σύστημα αποφυγής ανατροπής. Επίσης εφοδιάζεται με αερόσακους οδηγού – συνοδηγού και τύπου κουρτίνας σε όλη την πλαϊνή πλευρά του αυτοκινήτου, με σύστημα ακινητοποίησης του κινητήρα και σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.

Εν συντομία

Οι κινητήρες που εξοπλίζουν το Dodge Nitro στην Ελλάδα, είναι δύο βενζίνης: V6 4.0 lt - 260 hp (αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 ταχυτήτων με δυνατότητα αυτόματης λειτουργίας ή χειροκίνητης επιλογής σχέσεων εν σειρά) και 3.7 lt V6 - 205 hp (μόνο αυτόματο κιβώτιο 4 ταχυτήτων). Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός βοηθητικού κιβωτίου τετρακίνησης με επιλογή μεταφοράς κίνησης είτε μόνο στον πίσω άξονα (2WD), είτε και στους δύο άξονες (4WD Part – time) με μοιρασμένη ροπή κατά 50/50. Για τις δύσβατες διαδρομές ωφελεί η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22 εκ. μπροστά – 21 εκ. πίσω) και οι γωνίες προσέγγισης (17 μοιρών), ράμπας (20 μοιρών) και αποχώρησης (34 μοιρών). Το Nitro πωλείται σε δύο εκδόσεις, από 37.900 ευρώ.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube