Συνηθίζουμε να παρουσιάζουμε νέα μοντέλα αυτοκινήτου, δίνοντας ίσως λιγότερο χώρο στα υπόλοιπα θέματα, ευρύτερα της αυτοκίνησης. Ένα από αυτά είναι τα ελαστικά, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αλλά κυρίως στην ασφάλεια. Οι εταιρείες-ευτυχώς- η μία μετά την άλλη, κυρίως οι κορυφαίες του κλάδου, επενδύουν χρήμα και χρόνο στην εξεύρεση τεχνολογικών λύσεων που θα συμβάλλουν αφενός στην καλύτερη ποιότητα κύλισης σε διάφορες συνθήκες οδοστρώματος και αφετέρου στην σταθερότητα, συνεπώς και στην ασφάλεια. Στους περισσότερους οδηγούς όλα τα ελαστικά μοιάζουν ίδια. Δεν είναι έτσι, όπως και τα αυτοκίνητα άλλωστε. Ετσι, όλα τα ελαστικά δεν είναι κατάλληλα για όλα τα οχήματα και χωρίζονται σε κατηγορίες με δείκτη ταχύτητας, διάμετρο σε ίντσες και διαστάσεις πέλματος. Στην κατηγορία των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, πρόσφατα προστέθηκε ένα νέο ελαστικό, το οποίο είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω οδηγώντας διαφορετικά αυτοκίνητα που ήταν εξοπλισμένα με αυτό. Πρόκειται για το Goodyear Eagle F1 Asymmetric, που αποτελεί διάδοχο του Eagle F1. Η ουσιαστική αλλαγή έγκειται στην πρόσθεση της λέξης Asymmetric, φανερώνοντας τον τρόπο κατασκευής και τον προορισμό του ελαστικού. Η Goodyear με αυτό το ελαστικό δίνει τη δική της απάντηση στις ιδιαίτερα αυξανόμενες απαιτήσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, η οποία διευρύνεται απίστευτα γρήγορα. Στο νέο ελαστικό λοιπόν, ο σχεδιασμός του πέλματος μεταβάλλεται στο πλάτος. Στην εσωτερική πλευρά υπάρχουν μεγάλα αυλάκια για να απομακρύνουν το νερό, ενώ ένα κεντρικό αυλάκι προσφέρει σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, με τα στιβαρά «τακούνια» στην εξωτερική πλευρά να βελτιώνουν το κράτημα στις στροφές. Μια ακόμη διαφορά στο ελαστικό, εκτός από την ασύμμετρη σχεδίαση του πέλματος, είναι η σύνθεση των υλικών. Η Goodyear, ειδικά για τις στροφές, όπου ασκούνται μεγάλα πλευρικά φορτία στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού, ενίσχυσε με αραμίδιο την γόμα στην πλευρά αυτή, ώστε να μειώνεται η παραμόρφωση κατά το στρίψιμο και να γίνεται πιο ομοιόμορφη κατανομή της πίεσης σε όσο το δυνατόν περισσότερη επιφάνεια του πέλματος.

Εν συντομία

Σε μια μεγάλη διαδρομή από την Αθήνα προς την Καλαμάτα και το Πεταλίδι, σε μικτή κατάσταση οδοστρώματος (αυτοκινητόδρομος, στροφές, στεγνός δρόμος και βροχή), οδηγώντας πρώτα ένα Volvo C70 και ύστερα το πιο ισχυρό, νέο Honda Civiv Type-R, διαπίστωσα ότι πράγματι με το νέο ελαστικό παρουσίαζε σημαντική σταθερότητα στις στροφές, πολλή καλή κατευθυντικότητα και σχετικά αθόρυβη ποιότητα κύλισης. Το νέο Goodyear Eagle F1 Asymmetric διατίθεται σε 24 μεγέθη, από 17 έως 20 ίντσες και προφίλ από 50 έως 25, με δείκτη ταχύτητας Υ και προσφέρεται σε διαφορετικές μάρκες αυτοκίνητου. Μπορεί οι δυνατότητές του να είναι εξαιρετικές στο βρεγμένο, δεν στερείται όμως επιδόσεων στο στεγνό. Βρισκόμαστε στο κατακαλόκαιρο και αν χρειάζεται να αλλάξετε τα ελαστικά σας, μην περιμένετε τα πρωτοβρόχια.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube