Πριν μερικές ημέρες πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη ενημέρωση τύπου σχετικά με την αυτοκίνηση, η οποία εστιάστηκε σε συστήματα μετάδοσης κίνησης και επεξεργασίας καυσαερίων και σε νέες ιδέες προϊόντων για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά πιο οικονομικών αυτοκινήτων. Η συνεργασία της Bosch ως ανεξάρτητος, παγκόσμιος και πρωτοποριακός προμηθευτής συστημάτων κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών, δίνει την ευκαιρία στη φίρμα να αναπτύξει σύνθετες τεχνολογίες που θα προστατεύουν το περιβάλλον και θα ανεβάζουν τα πρότυπα ασφάλειας. Γι’ αυτό το λόγο, προσαρμόζονται τα συστήματα ψεκασμού στα βιοκαύσιμα, ενώ γίνονται μεγάλες έρευνες στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου και σε ιδέες για τη μετάδοση κίνησης από μπαταρίες. Η Bosch προσδοκά ότι οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα προσφέρουν επιπλέον κίνητρα ανάπτυξης και αυξημένη ζήτηση για πιο οικολογικές και οικονομικές τεχνολογίες. Τα πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας γίνονται ολοένα και πιο αυστηρά, που σημαίνει ότι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός καυσίμου είναι απαραίτητος στους κινητήρες πετρελαίου. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών συστημάτων άμεσου ψεκασμού diesel στην Ινδία και την Κίνα αναμένεται να αυξηθούν από 100.000 σε κάθε χώρα το 2007, σε 1,3 εκατ. μέχρι το 2010. Η Bosch δημιουργεί επίσης τις τεχνικές προϋποθέσεις που θα βοηθήσουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα να εισχωρήσουν στην αγορά των Η.Π.Α, στα επόμενα χρόνια. Οι σύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου με άμεσο ψεκασμό καταναλώνουν 30% λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες με ψεκασμό καυσίμου. Ταυτόχρονα, η εταιρεία εργάζεται σκληρά για την περαιτέρω βελτίωση των βενζινοκινητήρων. Σε συνδυασμό με την υπερπλήρωση, η δεύτερη γενιά των συστημάτων άμεσου ψεκασμού καυσίμου της Bosch επιτρέπει μειώσεις στο μέγεθος του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι η ίδια απόδοση μπορεί να επιτευχθεί με μικρότερη μετατόπιση του κινητήρα και εξοικονόμηση διοξειδίου του άνθρακα περίπου 15% σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα ψεκασμού. Το 2007 αναμένεται να προμηθεύσει περίπου 900.000 συστήματα άμεσου ψεκασμού βενζίνης και 2 εκατ. μέχρι το 2010. Η Bosch βλέπει επίσης δυνατότητες στην υβριδική τεχνολογία (ον συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα), ενώ εξελίσσει εξαρτήματα για κίνηση με φυσικό αέριο και σύστημα διαχείρισης κινητήρα Flex-Fuel για λειτουργία με αιθανόλη. Εξάλλου, η Bosch εστιάζει και σε τεχνολογίες ασφαλής οδήγησης. Ηδη, το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών έχει σκοπό να επιβάλλει τη χρήση ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας για όλα τα αυτοκίνητα από το 2011. Σημειώνουμε ότι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το ABS, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας έχουν ήδη επιτύχει εντυπωσιακή διείσδυση στην αγορά και βοηθούν τους οδηγούς να αποφύγουν τα ατυχήματα. Στα επόμενα χρόνια, η Bosch θα αναπτύξει νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού για μαζική παραγωγή, όπως το φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης, η υποβοήθηση στάθμευσης με ελιγμούς παρκαρίσματος και τα ραντάρ με αισθητήρα βίντεο για τη βελτίωση της ορατότητας και τη μείωση των ατυχημάτων. Σε εξέλιξη βρίσκονται και συστήματα αμεσότερης λειτουργίας των αερόσακων και των προεντατήρων των ζωνών.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube