Μια νέα πολιτική προωθεί η Ford αναφορικά με τα οικογενειακά της μοντέλα. Η αρχή έγινε με το σπορ – πολυχρηστικό S-MAX (Αυτοκίνητο της χρονιάς 2007 στην Ευρώπη), και το «αδελφάκι» του Galaxy (μοιράζονται κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη). Τώρα ήρθε η στιγμή της ανανέωσης – εναρμόνισης του μικρότερου 5θυρου και 5θέσιου C-MAX, με τα άλλα μοντέλα, χωρίς να έχει πλέον τον προσδιορισμό Focus, θέλοντας να το διαφοροποιήσει από την υπόλοιπη γκάμα του μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά, στο C-MAX προφυλακτήρας, μάσκα, καπό, προβολείς και φώτα ομίχλης, έχουν ανασχεδιαστεί. Η κάτω μάσκα έγινε τραπεζοειδής και η πάνω μάσκα περιλαμβάνει μία φαρδιά χρωμιωμένη λωρίδα. Αλλά και πίσω τοποθετήθηκε νέος προφυλακτήρας, πιο λείος, πιο στρογγυλός και λίγο πιο βαθύς, όπως και ανασχεδιασμένα κάθετα φωτιστικά με τεχνολογία κόκκινων φωτοδιόδων LED με διαφανή κρύσταλλα. Επίσης, στις εκδόσεις που οι προβολείς φιλοξενούν φώτα Bi Xenon, το πάνω μέρος διατρέχει μια λωρίδα με μπλέ ανοικτό φωτισμό. Στο προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει και πανοραμική κρυστάλλινη οροφή που προσδίδει μία νέα διάσταση στο ευρύχωρο εσωτερικό, που είναι σαφώς αναβαθμισμένο σε υλικά και λειτουργικότητα. Η νέα κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει τον επιλογέα ταχυτήτων, τα χειριστήρια κλιματισμού (διπλός, ηλεκτρονικός) και τα συστήματα ήχου - επικοινωνίας. Στον πίνακα οργάνων τα γραφικά είναι σε κόκκινο χρώμα, όμοιο με το χρώμα των διακοπτών. Καινούργιες ταπετσαρίες, χρωμιωμένα στοιχεία, υποβραχιόνιο, αποθηκευτικές θήκες και θύρα για σύνδεση i-pod, συνεισφέρουν σε αισθητική, άνεση και χρηστικότητα. Το C-MAX φιλοξενεί 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού, το πίσω μεσαίο κάθισμα αναδιπλώνεται, επιτρέποντας τη διαγώνια σύγκλιση των εξωτερικών καθισμάτων για ακόμα περισσότερο χώρο στα πόδια ή τους ώμους. ποδιών και των ώμων για δύο επιβάτες. Βελτιωμένος είναι και ο τομέας της ασφάλειας, με ABS που διαθέτει ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε πανικό. Τώρα δε στάνταρ είναι και το ESP για την ευστάθεια, όπως και οι πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας για όλα τα πλαϊνά καθίσματα, πέραν των αντίστοιχων οδηγού και συνοδηγού. Στάνταρ υπάρχει και σύστημα πρόσδεσης παιδικοί καθίσματος Isofix.
Εν συντομία…
Οδηγώντας το αναβαθμισμένο Ford C-MAX στην Κω, δεν αισθάνθηκα περίεργα. Ενας μέσος οικογενειάρχης θα μείνει ικανοποιημένος. Στο δρόμο στέκεται καλά. Δεν παρουσιάζει κλίσεις και σε αυτό ίσως βοηθάει η αύξηση κατά 5 χιλ. του μετατροχίου. Δεν είναι εκρηκτικό σε επιδόσεις, άλλωστε δεν χρειάζονται, αλλά είναι ισχυρό όπου πρέπει (επιταχύνσεις για προσπέραση). Σε επίπεδο κινητήρων, διαθέσιμοι είναι οι βενζίνης: 1.6lt – 115hp και 2.0lt – 145hp, ενώ κατόπιν παραγγελίας εισάγονται και οι κινητήρες 1.6lt – 100hp και 1.8lt – 125hp. Σε πετρελαιοκινητήρες, διατίθενται οι: 1.6lt – 109hp, 1.8lt – 115hp και 2.0lt – 136hp. Οι κινητήρες συνδυάζονται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, 6άρι μηχανικό (2.0lt diesel) και 4τάχυτο αυτόματο (2.0lt βενζίνης). Δείχνει και είναι προσιτό οικονομικά. Προσφέρεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, Ambiente, Trend, Ghia και Titanium, σε τιμές που αρχίζουν από τα 18.010 ευρώ (1.6lt – 100hp).