Με ένα σμπάρο δυό τρυγόνια. Suzuki και Opel συνεργάστηκαν για μία ακόμη φορά, για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου με διαφορετικά σήματα. Όπως είχε γίνει προ ετών με τα Wagon R και Agila, οι δύο εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία του νέου μικρού αυτοκινήτου τους. Βέβαια, και τώρα, η Suzuki είναι αυτή που αποτελεί τη βάση του μοντέλου, παρέχοντας το σασί και τα μηχανικά μέρη αλλά και το εργοστάσιο παραγωγής στην Ουγγαρία. Από εκεί η μία μονάδα θα παράγει το Splash, όπως θα λέγεται το μικρό Suzuki και η άλλη μονάδα το Agila της Opel. Για αυτό έγραψα πριν μια εβδομάδα. Τώρα ήρθε η σειρά του Splash, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στην έκθεση του Παρισιού τον περασμένο Σεπτέμβριο και ακολούθησε η δημόσια εμφάνισή του ξανά στην έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο. Το Splash λοιπόν, είναι ένα συμπαγές πολυχρηστικό μοντέλο με σπορ στοιχεία, που συνδυάζει το δυναμισμό του Swift και την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού, χάρη στο φαρδύ και ψηλό αμάξωμά του. Δεν αντικαθιστά κάποιο από τα υπάρχοντα Suzuki, αλλά αποτελεί κάτι καινούργιο. Απευθύνεται στους σύγχρονους Ευρωπαίους οδηγούς, που επιζητούν άνεση, ευρυχωρία, καλή ποιότητα, ασφάλεια, προσεγμένη οδική συμπεριφορά, δυναμικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μικρές εκπομπές ρύπων. Ειδικότερα στον τομέα της ασφάλειας η Suzuki έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση και έτσι το μοντέλο, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, θα εξοπλίζεται με έως έξι αερόσακους και ESP για την πρόσφυση, ανάλογα την έκδοση. Το Splash είναι το τέταρτο κατά σειρά νέο μοντέλο που παρουσιάζει η Suzuki σε λιγότερα από τρία χρόνια - μετά τα Swift, Grand Vitara και SX4- το οποίο εντάσσεται σε μια νέα στρατηγική παγκόσμιας ανάπτυξης της εταιρείας. Διαθέτει ένα ευρύχωρο αμάξωμα με μήκος 3,7 μ., πλάτος 1,7 μ. και ύψος 1,6 μέτρα, που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους. Αν και ψηλό, η προσεγμένη σχεδίαση μειώνει σημαντικά το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης.

Εν συντομία…

Το Splash θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.0lt – 65hp και 1.2lt – 86hp, με χαμηλές εκπομπές ρύπων -120 και 140 γρ./χιλ. αντίστοιχα για το μονοξείδιο του άνθρακα. Χάρη στην υψηλή τους τεχνολογία, οι κινητήρες παρουσιάζουν πολύ μικρές εσωτερικές τριβές, ενώ αποδίδουν τη μέγιστη ροπή τους σε χαμηλό αριθμό στροφών. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά λειτουργίας, συμβάλλουν σημαντικά στην ευκολία οδήγησης και ταυτόχρονα στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων. Για όσους έχουν την δυνατότητα επιλογής, η Suzuki προσφέρει και έναν ακόμα κινητήρα πετρελαίου. Είναι τεχνολογίας common rail με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, 1.3lt, δεκαεξαβάλβιδος και με turbo, αποδίδοντας ισχύ 75hp. Το λανσάρισμά του στην αγορά αναμένεται την προσεχή άνοιξη, ενώ η Suzuki ευελπιστεί να πουλήσει περίπου 60.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube