Είναι η δεύτερη φορά που μου συμβαίνει να ενημερώνομαι επίσημα από μια μάρκα, ότι το συγκεκριμένο μοντέλο της απευθύνεται σε γυναίκες. Η πρώτη ήταν με τη νέα –τότε- Lancia Ypsilon, όταν σε μεγαλειώδη εκδήλωση στη Ρώμη, οι Ιταλοί μας είπαν ότι έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο με «θηλυκή» προσωπικότητα. Η δεύτερη φορά είναι τώρα. Η Opel έρχεται με το νέο Agila να τοποθετηθεί ευθέως στο «ασθενές φύλο», λέγοντας ότι για το lifestyle των δραστήριων γυναικών της πόλης, η λέξη-κλειδί είναι η «ισορροπία», γι’ αυτό και χρειάζονται ένα αυτοκίνητο που να κάνει τη ζωή πιο εύκολη, να είναι ευέλικτο και να συνδυάζει δουλειά, γυμναστήριο, ψώνια, παρέα και βόλτες. Ακριβώς αυτό είχαν φαίνεται στο μυαλό τους οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί, όταν έφτιαξαν αυτό το αυτοκίνητο. Όπως έχει συμβεί πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν αλλά και στις μέρες μας, αρκετές μάρκες είτε δημιουργούν μια νέα εταιρεία με σκοπό να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο και για τις δύο, με μια πλατφόρμα, ίδιο αμάξωμα και μηχανικά μέρη αλλά διαφορετικές εξωτερικές επιμέρους σχεδιαστικές πινελιές, είτε η μία «αγοράζει» το προϊόν της άλλης και απλά ζητά να έχει τις διαφοροποιήσεις που προανέφερα. Το Agila ανήκει στη δεύτερη περίπτωση. Αποτελεί ουσιαστικά δημιούργημα της Suzuki, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στην Ουγγαρία και εκεί η γραμμή παραγωγής από τη μια πλευρά θα συναρμολογεί Opel Agila και από την άλλη Suzuki Splash, όπως θα είναι το όνομα του αντίστοιχου μοντέλου για τους Ιάπωνες. Τη συνταγή αυτή δανείστηκε πρόσφατα η Fiat, που συνεργάστηκε με τη Suzuki για το Sedici που είναι ίδιο με το SX4 και παράγονται στο ίδιο εργοστάσιο της Ουγγαρίας. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό και ανάλογα το γούστο επιλέγει κάποιος τη μάρκα. Προσωπικά θεωρώ τις σχεδιαστικές πινελιές Opel πολύ ενδιαφέρουσες. Το Agila είναι ένα πολύ κομψό αυτοκίνητο πόλης. Μικρό και ευέλικτο στους στενούς χώρους, αλλά με ευρύχωρο εσωτερικό ακόμη και για πέντε επιβάτες. Είναι πεντάθυρο, για καλύτερη πρόσβαση των επιβατών στις πίσω θέσεις, ενώ μπορεί να μεταφέρει και σπορ εξοπλισμό δραστηριοτήτων. Σε διαστάσεις, το μήκος φθάνει τα 3,74 μ., το πλάτος τα 1,68 μ. και το ύψος τα 1,59 μ. Σε επίπεδο ασφάλειας, περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, και προαιρετικά τύπου κουρτίνας, όπως επίσης προαιρετικά ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης και την ερχόμενη άνοιξη στην αγορά.
Εν συντομία…
Στο εσωτερικό, οι ψηλές θέσεις προσφέρουν καλή ορατότητα. Ψηλά τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα είναι και ο λεβιές ταχυτήτων. Ξεχωρίζουν τα μεγάλα στρογγυλά όργανα, με το στροφόμετρο να βρίσκεται πάνω στο ταμπλό. Στις ταπετσαρίες χρησιμοποιούνται φρέσκα χρώματα, ενώ χρωμιωμένα στοιχεία παρατηρούμε στην κονσόλα, το τιμόνι (ρυθμίζεται σε ύψος) και τις πόρτες. Διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι, διαιρούμενα κατά 60:40 και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, φιλοξενούν μεγάλα και μικρότερα αντικείμενα. Το δε επίπεδο πάτωμα φόρτωσης με πρόσθετο θάλαμο αποθήκευσης από κάτω, διευκολύνει περαιτέρω. Το Agila διαθέτει ανάρτηση με άξονα τοποθετημένο σε υποπλαίσιο μπροστά. Πίσω είναι ημιανεξάρτητη. Το αμάξωμα στηρίζεται σε τροχούς 15 ιντσών. Το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο νέους βενζινοκινητήρες: 1.0lt - 65hp και 1.2lt – 86hp, που συνδυάζονται με πεντατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο (ο δεύτερος και με αυτόματο). Παράλληλα διατίθεται και πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού common-rail, 1.3lt - 75hp, με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου.