Με την παρουσία χιλιάδων θεατών ξεκίνησε το 54ο BP Ultimate Ράλλυ Ακρόπολις.
Για πρώτη φορά το επίκεντρο του αγώνα είναι στον Ιππόδρομο Αθηνών, στις εκπληκτικές εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν στο Μαρκόπουλο με την ευκαιρία της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Κι αν στους περίφημους αγώνες του 2004 δεν προσήλθαν κατά χιλιάδες οι θεατές για να παρακολουθήσουν τους αγώνες ιππασίας (πόσο μάλλον στις ιπποδρομίες που δεν ξεπερνούν τους 100!), χθες στην υπερειδική άγγιξαν τους 14.000, κατακλύζοντας τις κερκίδες και το ανάχωμα των ορθίων.
Για να δούν αντί για τα…μόνιππα, τα 300άρια άλογα που κρύβονται κάτω από τα καπό των εργοστασιακών αυτοκινήτων, και των επίσης ισχυρών ιδιωτικών.
Ο καιρός πλέον, μετά τις καταιγίδες των προηγούμενων ημερών, είναι καθαρά Ακροπολικός. Ζέστη (όχι πάρα πολλή ευτυχώς), ήλιος και σκόνη, είναι τα συστατικά που βρίσκονται στον…τσελεμεντέ του Ράλλυ Ακρόπολις. Το γνώριμο μενού όμως, με τις επίπονες και συχνά σκληρές ειδικές, φέτος έγινε πιο ελαφρύ.
Μαλακή και καλοχαραγμένη υπερειδική διαδρομή στον Ιππόδρομο, αφράτες ειδικές στα βουνά της Αττικής, της Βοιωτίας και της Κορινθίας. Το σύνολο των οδηγών, ξένοι και Ελληνες, θεωρούν ότι οι συνθήκες είναι σαφώς καλύτερες @2@από πέρυσι, ενώ όλοι συμφωνούν ότι το Σάββατο κατά πάσα πιθανότητα θα κριθεί το αποτέλεσμα του αγώνα, έπειτα και από τα περάσματα στη μεγαλύτερη και πιο σκληρή ειδική, που είναι οι Αγιοι Θεόδωροι, μήκους 49 χιλιομέτρων (θα γίνει δύο φορές). Οσοι αντέξουν εκεί και βγουν αλώβητοι με καλούς χρόνους, θα έχουν προβάδισμα βάθρου.
Πάντως για να φθάσουμε στο Σάββατο πρέπει να περάσει η Παρασκευή. Σήμερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει 3 ειδικές διαδρομές στην Αττική (ακυρώθηκε η ειδική Υμηττός), οι οποίες θα γίνουν εις διπλούν. Πρόκειται για το Σχηματάρι, τη Θήβα και την Αγία Σωτήρα, που κατά πάσα πιθανότητα θα συγκεντρώσουν αρκετό κόσμο, όντας κοντά στην Αττική (δείτε το πρόγραμμα του αγώνα).
Τα χιλιόμετρα είναι πολλά και η κόντρα αναμένεται ενδιαφέρουσα. Το κίνητρο για να στεφθείς νικητής σε ένα Ράλλυ Ακρόπολις πάντα είναι μεγάλο και για αυτό και μόνο το λόγο προβλέπω ότι θα υπάρξει έντονη «μάχη» όλες τις ημέρες. Μακάρι τα κλαταρίσματα και οι έξοδοι να περιοριστούν, για να μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα στον αγώνα, ώστε να ευχαριστηθεί ο κόσμος αλλά και οι αγωνιζόμενοι.
Η προετοιμασία των ομάδων για τις περιστάσεις του Ακρόπολις είναι δεδομένη. Ολοι γνωρίζουν τις…κακοτοπιές και έχουν στήσει κατάλληλα την ανάρτηση. Οσο για τα ελαστικά, στην Ελλάδα επιτρέπονται δύο ρεζέρβες αντί για μία στα υπόλοιπα ράλι, κι αυτό γιατί οι κοφτερές πέτρες δεν συγχωρούν εύκολα τα λάθη.
Η BF Goodrich που προμηθεύει με ελαστικά, ξέρει από πέρυσι τις συνθήκες και έχει φέρει ικανές γόμες για να βοηθήσουν την προσπάθεια των πληρωμάτων. Ιδωμεν. Σήμερα λοιπόν τα σπουδαία, αφού ουσιαστικά τώρα ξεκινά ο αγώνας, με τις διαδρομές στα βουνά.
Η Subaru αναζητά την πρώτη νίκη φέτος
Πέτερ Σόλμπεργκ: «θέλω να κερδίσω, αλλά…»
Είναι από τις ομάδες που έχουν πολυπληθές κοινό στη χώρα μας. Η Subaru, με τους τρεις παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών, την περασμένη δεκαετία όμως (1995,1996,1997), αλλά και τους τρεις τίτλους οδηγών σχετικά πιο πρόσφατα (1995 – ΜακΡέι, 2001 – Μπερνς, 2003 – Π. Σόλμπεργκ), έχει συνδέσει το όνομά της με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Γι’ αυτό και όσοι αγοράζουν Subaru για προσωπικό αυτοκίνητο, ξέρουν ότι διαθέτει χαρακτηριστικά γνωρίσματα από τις επιδόσεις των αγωνιστικών. Χθες, λίγο πριν την έναρξη του BP Ultimate Ράλλυ Ακρόπολις, η Subaru ήταν η μόνη (!) εργοστασιακή ομάδα που παρέθεσε συνέντευξη τύπου εν όψει του αγώνα.
Στο χώρο του σέρβις παρκ, σε ένα φιλόξενο μπλέ περιβάλλον, τα δύο πληρώματα της ομάδας φάνηκαν ιδιαίτερα χαρούμενα. Οι Πέτερ Σόλμπεργκ – Φιλ Μιλς στο ένα Impreza και οι Κρις Ατκινσον – Στεφάν Πρεβό στο άλλο, θα προσπαθήσουν να φέρουν όσο το δυνατόν ψηλότερα την ομάδα στην κατάταξη, από την 7η θέση πέρυσι, η οποία προήλθε από κακοτυχία. Ρώτησα των Νορβηγό, Πέτερ Σόλμπεργκ που γεύτηκε τη χαρά της νίκης με ίδιο αυτοκίνητο το 2004, αν μπορεί να το επαναλάβει. «Πάντα τρέχω για να κερδίζω.
Όμως ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και υπάρχουν ισχυρά αυτοκίνητα. Θέλω να οδηγήσω καλά στο Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο θεωρώ σκληρό και ενδιαφέροντα αγώνα. Θα προσπαθήσω να επαναλάβω την επιτυχία του 2004, αλλά αν δεν μπούμε στις ειδικές διαδρομές να δούμε τη “μάχη” δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα. Να ξέρει όμως ο κόσμος ότι θα τα δώσω όλα για να καταφέρω το καλύτερο δυνατό».
Ο Νορβηγός και χθες, μόλις τελείωσε την προσπάθειά του στην υπερειδική (4ος χρόνος), έκανε ό,τι και τις προηγούμενες φορές. Βγήκε ο μισός από το αυτοκίνητο χαιρετώντας τον κοινό που τον αποθέωνε, ενώ ταυτόχρονα πατούσε ελαφρά το γκάζι. Εκπληκτικός πάντα, ξέρει να ξεσηκώνει τους θεατές, που διψούν για κόλπα.
Ο Ατκινσον συμμετέχει για τρίτη φορά σε Ακρόπολις. Πέρυσι τερμάτισε 11ος και φέτος ο Αυστραλός αναζητά σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα. Ξέρει ότι δεν είναι εύκολο. Στα μέχρι τώρα ράλι ξεκινά δυνατά, βρίσκεται μέσα στους πρωτοπόρους αλλά μετά όλο κάτι συμβαίνει και χάνει έδαφος.
Η Subaru τον εμπιστεύεται και αυτό του δίνει σιγουριά για τη συνέχεια. Όταν θα έχει όμως στα χέρια του το πιο εξελιγμένο Impreza, τότε δικαιολογίες δεν θα υπάρχουν. Κάτι μου λέει ότι στο φινάλε του Ράλλυ, το μεσημέρι της Κυριακής, στη Subaru θα χαμογελούν…
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής