Μπορεί μερικοί να μην ενθυμούνται ότι στη γκάμα των μοντέλων Seat υπάρχουν μεταξύ των πολυδιαφημισμένων Ibiza και Leon, δύο ακόμη μοντέλα που προορίζονται με τη στενή ή την ευρύτερη έννοια του όρου, σε οικογενειάρχες. Πρόκειται για το Altea και το μεγαλύτερο Toledo. Το πρώτο κατά τη γνώμη πολλών (και τη δική μου) αδικήθηκε στην αγορά εξαιτίας του προσανατολισμού της μάρκας. Το δεύτερο κυρίως λόγω της υπερβολικής (για την κατηγορία) σχεδίασης του πίσω μέρους. Το Altea, το οποίο παρουσιάστηκε πριν δύο χρόνια, δεν ήταν ακριβώς ένα αυτοκίνητο για οικογένεια. Με σπορ χαρακτήρα και σφηνοειδή σχεδίαση, ταίριαζε περισσότερο σε ένα νεαρό και ξέγνοιαστο ζευγάρι που ήθελε ένα όμορφο αυτοκίνητο για την καθημερινότητα και τις εκδρομές. Δεν ήταν τόσο για αυτούς που είχαν παιδιά να μεταφέρουν. Η Seat έκανε λάθος που το πλάσαρε έτσι. Όμως, έστω και τώρα κατάλαβε ότι έπρεπε να διορθώσει την κατάσταση και το έκανε με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Εφερε ένα Altea με extra large διαστάσεις, άφθονους χώρους, πολύ καλή διαρρύθμιση, με εργονομία, πλουσιότατο εξοπλισμό και ισχυρούς κινητήρες. Το Altea XL, λοιπόν, είναι ένα φινετσάτο αυτοκίνητο που κινείται σχεδιαστικά μεταξύ ενός hatchback μοντέλου και ενός station wagon. Ταυτόχρονα μπορεί να χαρακτηριστεί και σαν πολυχρηστικό, λόγω της εσωτερικής διαρρύθμισης και των ανέσεων που παρέχει. Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει αυτούς που θέλουν χώρους, χωρίς να υστερούνται σε φινέτσα, μέσα κι έξω. Το νέο Altea XL είναι κατά 18,7 εκ. Μακρύτερο από το απλό Altea. Αυτός συνεπάγεται αυξημένους χώρους στο εσωτερικό αλλά και στο χώρο αποσκευών (κυρίως), που έφθασε τώρα τα 532 λίτρα, αντί των 409 του απλού μοντέλου. Επίσης, αν σύρουμε τον πίσω πάγκο κατά 14 εκ. μπροστά, τότε ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να φθάσει τα 635 λίτρα, ενώ με αναδίπλωση των καθισμάτων, σε διθέσια διάταξη, δημιουργείται ωφέλιμος χώρος μέχρι 1.604 λίτρα. Ωστόσο, αν θέλουμε οι πίσω επιβάτες να αισθάνονται ακόμα πιο άνετα, τότε ο πάγκος των πίσω θέσεων μπορεί να συρθεί κατά 2 εκ. προς τα πίσω. Περαιτέρω στοιχεία άνεσης και εξυπηρέτησης, είναι τα στάνταρ τραπεζάκια αεροπορικού, στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και οι πολυάριθμες αποθηκευτικές θέσεις. Στο δε πορτμπαγκάζ, το κάλυμμα με ένα απλό άγγιγμα μπορεί να διπλωθεί για ευκολότερη πρόσβαση αντικειμένων. Το Altea XL είναι καλοστημένο αυτοκίνητο και το σασί του έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά από τη Seat, παρόλο που μοιράζεται διάφορα μέρη με άλλα μοντέλα του ομίλου VW. Πρόσφατα, σε επίπεδο ασφάλειας, κατέκτησε 5 αστέρια στην προστασία των επιβατών, 4 για την προστασία των παιδιών και 3 για την προστασία των πεζών, ένας τομέας που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα πλέον η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Εν συντομία…
Σε εξοπλισμό ασφάλειας διαθέτει 6 αερόσακους, ζώνες σε όλα τα καθίσματα και σύστημα πρόσδεσης παιδικού καθίσματος, Isofix. Παράλληλα, το μοντέλο εφοδιάζεται με τα ηλεκτρονικά συστήματα ABS και TCS για την πρόσφυση, καθώς και με ESP για την ευστάθεια. Στον τομέα των κινητήρων, αυτή τη στιγμή το μοντέλο διατίθεται με τον 1.4 lt – 85 hp, με τον 1.6 lt – 102 hp και με τον 2.0 lt FSI - 150 hp (μόνο με 6άρι αυτόματο κιβώτιο Tiptronic). Στις αρχές Ιουνίου όμως, έρχεται ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας, ο πανίσχυρος 1.8 lt TFSI – 160 hp, ο οποίος θα φορεθεί μετέπειτα στο νέο coupe της Audi, το Α5. Εξάλλου, στη γκάμα υπάρχουν και οι πετρελαιοκινητήρες: 1.9 TDI - 105 hp, 2.0 TDI - 140 hp (με 6άρι αυτόματος κιβώτιο DSG – μηχανικές αλλαγές από το λεβιέ) και 2.0 TDI - 170 hp. Το Altea XL διατίθεται ως 5θέσιο και προαιρετικά ως 7θέσιο. Οι τιμές, με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, ξεκινούν από τα 15.500 ευρώ στην έκδοση 1.4 lt.