Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα του επαγγελμπατικού pick-up L200 και της τέταρτης γενιάς Pajero, η Mitsubishi φέρνει στο προσκήνιο τη δεύτερη γενιά Outlander, κλείνοντας τον κύκλο των 4Χ4 μοντέλων της μάρκας. Το νέο Outlander εισάγει την πρώτη παγκόσμια πλατφόρμα της Mitsubishi και σε συνεργασία με την DaimlerChrysler θα αποτελέσει τη βάση για 10 νέα μοντέλα, διαφόρων κατηγοριών, που θα λανσαριστούν τα επόμενα χρόνια. Η πλατφόρμα αυτή, περιλαμβάνει -μεταξύ των άλλων- προηγμένες τεχνολογίες, όπως το AWC (All Wheel Control), δοκιμασμένο στα ράλι και τον «παγκόσμιο κινητήρα» που εξελίχθηκε από κοινού με τις DaimlerChrysler και Hyundai.

Ταυτόχρονα, το σασί αυτό χρησιμοποιήθηκε από τον όμιλο PSA (Peugeot Citroen), για να αποτελέσει τη βάση των δύο νέων SUV (Peugeot 4007, Citroen C-Crosser) που θα λανσαριστούν επίσης Σεπτέμβριο - Οκτώβριο. Σχεδιαστικά, έχει καθαρά ευρωπαϊκό χαρακτήρα, με δυναμικά στοιχεία όπως η χρωμιωμένη μάσκα και η προστατευτική ποδιά. Διαθέτει κυψελοειδή εισαγωγή αέρα, μυώδη φτερά και προτεταμένους θόλους τροχών. Πίσω, δεν υπάρχει εξωτερικά τοποθετημένη ρεζέρβα και δεσπόζουν τα φωτιστικά με λυχνίες φωτοδιόδων LED. Η πίσω πόρτα είναι διαιρούμενη σε δύο τμήματα (πάνω – κάτω), δημιουργώντας χαμηλό πάτωμα στο χώρο αποσκευών για καλύτερη πρόσβαση αντικειμένων. Το κάτω τμήμα ανοίγει στα 60 εκ. πάνω από το έδαφος, και μπορεί να σηκώσει έως 200 κιλά βάρος. Το νέο Outlander είναι μόλις 10 εκ. μακρύτερο από το προηγούμενο και με μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 5 εκ. (2,670 μ.), συνολικό πλάτος 1,8 μ. (+ 5 εκ.), φαρδύτερα μετατρόχια (1,54 μ. εμπρός / πίσω), διαθέτει βελτιωμένους χώρους. Στο εσωτερικό, συνεχίζεται η δυναμική εικόνα της εξωτερικής εμφάνισης. Σπορτίφ δίχρωμο ταμπλό, πίνακας οργάνων και χρωμιωμένα στοιχεία (κονσόλα, πόρτες, αεραγωγοί, τιμόνι), συνθέτει ένα περιβάλλον ανώτερης αισθητικής. Ταυτόχρονα, παρέχει άνεση στους 5 ή 7 επιβάτες (ανάλογα την έκδοση). Οι πλάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων διαιρούνται και αναδιπλώνονται 60/40 (ξεχωριστά μαξιλάρια), ενώ ο πάγκος σύρεται μπροστά έως 8 εκ. Στην έκδοση με την τρίτη σειρά καθισμάτων, αυτά μπορούν να αποθηκευτούν κάτω από το πάτωμα, όταν δεν χρησιμοποιούνται. Το Outlander δεν είναι καθαρόαιμο «εκτός δρόμου» όπως π.χ. το Pajero, αλλά διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς και σύστημα τετρακίνησης (από το Pajero). Η μετάδοση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη στους δύο ή και τους τέσσερις τροχούς, ενώ διαθέτει σύστημα κλειδώματος της τετρακίνησης. Για καλύτερη συμπεριφορά σε κάθε έδαφος, εφοδιάζεται με σύστημα ενεργού ελέγχου ευστάθειας που περιλαμβάνει και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Εν συντομία…

Το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα της Volkswagen, 1.968 κ.κ. υπερτροφοδοτούμενο 16βάλβιδο EURO-4, ο οποίος συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδοντας 140 hp και 310Nm ροπής. Ανάλογα την αγορά, θα διατίθεται με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων. Αργότερα θα λανσαριστεί ένας νέος V6 βενζινοκινητήρας 3.0 lt της Mitsubishi με 220 hp και μια έκδοση με το νέο «παγκόσμιο κινητήρα» που προανέφερα, 2.4 lt – 170 hp. Σε επίπεδο ασφάλειας διαθέτει αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και «τύπου κουρτίνας», έχει ζώνες και στα 7 καθίσματα (όπου υπάρχουν) και σύστημα που ανιχνεύει επικείμενη υπερστροφή ή υποστροφή, ρυθμίζοντας την πίεση πέδησης και την ελκτική ροπή σε κάθε τροχό. Το σύστημα περιλαμβάνει στάνταρ έλεγχο πρόσφυσης που λειτουργεί παρόμοια με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για έλεγχο της ολίσθησης του τροχού κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση. Τέλος, στάνταρ είναι το ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube