Μπορεί να άργησε λίγο την άφιξή της εδώ, σε σχέση με ορισμένες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά σε ενάμιση μήνα θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Skoda στην Ελλάδα.
Ο λόγος για την ολοκαίνουργια Fabia, η οποία έρχεται με…επιθετικές διαθέσεις το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Στόχος της να μπει σφήνα σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας των σούπερ-μίνι αυτοκινήτων και για το λόγο αυτό έχει εφοδιάσει με αρκετά βέλη της φαρέτρα της. @2@
Το πρώτο και ιδιαίτερα αιχμηρό είναι η σχεδίασή της, με στοιχεία από το πρωτότυπο όχημα, ονόματι Yeti, που κοσμούσε το περίπτερο της μάρκας στην Εκθεση της Γενεύης το 2005. Εχει ακριβώς την ίδια, χρωμιωμένη μάσκα που χρησιμοποιεί πλέον η Skoda στα νέα της μοντέλα (Roomster) με τον ίδιο τονισμό στη μέση του καπό, που καταλήγει στο σήμα.
Χρησιμοποιεί επίσης μεγάλα, διάφανα φωτιστικά σώματα και ενιαίο προφυλακτήρα, ομοιόμορφη εισαγωγή αέρα με τη μάσκα και προβολείς ομίχλης (προαιρετικά). Στο πλάι, η νέα Fabia έχει γίνει ακόμα πιο σπορτίφ, με παράλληλες γραμμές οροφής και παραθύρων, με προστατευτικά στις πόρτες και μεγαλύτερες ζάντες.
Στο πίσω μέρος, τονίζεται περισσότερο ο σπορ χαρακτήρας του 5θυρου, hatchback αυτοκινήτου, με μικρή αεροτομή ψηλά, νέα μεγάλα φωτιστικά σώματα με φωτισμό σε σχήμα C (όταν ανάβουν) και τρίτο φως στοπ. Σημειώνουμε, ότι η Fabia στην έκδοση Sport μπορεί να παραγγελθεί και με λευκή οροφή, όπως το μοντέλο της φωτογράφησης. Παρατηρώντας τη εξωτερικά, διαπιστώνουμε ότι έχει αλλάξει και ο όγκος της, από πριν.
Είναι μακρύτερη (3,992 μ.), φαρδύτερη (1,498 μ.) και ψηλότερη (1,642 μ.). Οι διευρυμένες διαστάσεις της συνεισφέρουν στην αύξηση των εσωτερικών χώρων για 5 ενήλικες επιβάτες, όπως και του πορτμπαγκάζ που με διαθέσιμα 300 λίτρα όγκου (1.163 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του μοντέλου, συναγωνιζόμενος μάλιστα και αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Η ίδια ευχάριστη εικόνα της νέας Fabia, συναντάται και στο εσωτερικό μέρος. Ποιοτικότερα υλικά, καλύτερο φινίριμα, μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και διχρωμία σε πλαστικά και ταπετσαρίες, σε συνδυασμό με την βελτιωμένη συναρμολόγηση, δημιουργούν ένα ευχάριστο και νεανικό περιβάλλον.
Οφείλουμε δε να αναφέρουμε, ότι το κοκπιτ των επιβατών είναι πανομοιότυπο με του πρόσφατα λανσαρισμένου Roomster, του μοντέλου με πολυχρηστικό χαρακτήρα και ξεχωριστή εμφάνιση. Το στοιχείο αυτό ανήκει στα θετικά, λόγω της λειτουργικότητας με τα εργονομικά χειριστήρια και τις θήκες για μικροαντικείμενα.
Εξυπηρετεί δε και την άνεση, με υποβραχιόνια στα μπροστινά καθίσματα και ελεύθερο χώρο για τα πόδια των μπροστινών επιβατών, αφού η κονσόλα δεν κατεβαίνει χαμηλά. Περισσότερη άνεση υπάρχει πλέον και για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι δεν προβληματίζονται στα μακρινά ταξίδια.
Εν συντομία…
Η Skoda Fabia, από το 1999 που βγήκε στην παραγωγή, αποτελεί ατού στη νέα πορεία της μάρκας, μετά την εξαγορά και την ένταξη στον όμιλο VW (περασμένη δεκαετία). Στα υπερσύγχρονα εργοστάσια, κατασκευάζονται πλέον αυτοκίνητα με γερμανικό «ειδικό βάρος», ποιότητας, στιβαρότητας και ασφάλειας.
Μοιράζονται πατώματα και μηχανικά μέρη με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου VW, και δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν Skoda. Δεν υποτιμούμε την 100χρονη ιστορία της σπουδαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της Τσεχίας, αλλά οι καιροί αλλάζουν. Η νέα Fabia χρησιμοποιεί το πάτωμα που θα έχει το προσεχές VW Polo. Εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες βενζίνης: 1.2 lt 8V – 70hp, 1.4lt 16V – 86hp, 1.4lt 16V – 105hp.
Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων και ο τελευταίος προαιρετικά με αυτοματοποιημένο 6αρι κιβώτιο (μηχανική αλλαγή σχέσεων εν σειρά). Για την ασφάλεια διαθέτει: 4 - 6 αερόσακους, ABS φυσικά και στάνταρ ESP για την ευστάθεια, μόνο στην έκδοση 1.6lt με το αυτόματο κιβώτιο.
Προσφέρεται προαιρετικά σύστημα αντιολίσθησης και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού. Με τρία επίπεδα αναβαθμισμένου εξοπλισμού, η τιμή εκκίνησης θα κυμαίνεται στα 11.500 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής