Όταν πρωτοεμφανίστηκε η Σειρά 1 της BMW, πολλοί είχαν ενστάσεις για τη φιλοσοφία σχεδίασης, κυρίως στο πίσω μέρος με το συμπαγές στυλ. Είχαν φαίνεται συνηθίσει αλλιώς τα BMW.
Στην πορεία διαπίστωσαν ότι ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αρέσει σε πολλούς (200.000 πωλήσεις παγκοσμίως). Βλέποντας την αποδοχή του κοινού, η γερμανική φίρμα προχώρησε ένα βήμα παραπάνω. Δημιούργησε και τρίθυρη έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε μαζί με την ανανεωμένη πεντάθυρη, στην έκθεση της Γενεύης, πριν ένα μήνα. Τώρα ήδη έχει αρχίσει να πωλείται και περιμένουμε αποτελέσματα. @2@

Η Σειρά 1 λοιπόν, εκτός από το δεύτερο αμάξωμα, φόρεσε κινητήρες βενζίνης με ψεκασμό υψηλής ακρίβειας δεύτερης γενιάς και κινητήρες πετρελαίου με νέο σύστημα ψεκασμού common-rail.
Παράλληλα, δέχθηκε αισθητικές παρεμβάσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Η σχεδίαση του τρίθυρου μοντέλου τονίζει το μακρύ εμπρός μέρος, μετατοπίζοντας εμφανώς το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου προς τα πίσω. Η προφίλ άποψη, από την άλλη, χαρακτηρίζεται από τη μακριά πόρτα με το παράθυρο χωρίς πλαίσιο και το μονοκόμματο πίσω παράθυρο.
Γενικά, τρίθυρη και πεντάθυρη έκδοση μοιράζονται την ανασχεδιασμένη και διευρυμένη μάσκα, τους νέους προβολείς με σκούρα πλαίσια φώτων, το μεγαλύτερο σπόιλερ και τον κάτω αεραγωγό με τη διακοσμητική μπάρα. Προαιρετικά δε, προσφέρονται φώτα ομίχλης. Στο πίσω μέρος, το σπόιλερ αποτελεί οπτική συνέχεια των μαρσπιέ.

Επίσης, το εσωτερικό έχει φρεσκαριστεί με πιο ποιοτικά υλικά και χρωμιωμένα στοιχεία, προσδίδοντας περισσότερο σπορ χαρακτήρα. Επιπρόσθετα, η τρίθυρη έκδοση έχει σχεδιαστεί σαν τετραθέσιο αυτοκίνητο με επιπλέον αποθηκευτικό χώρο μεταξύ των δύο ατομικών καθισμάτων πίσω, ενώ χωρίς κόστος μπορεί να γίνει και πενταθέσιο.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, η BMW Σειρά 1 χρησιμοποιεί το σύστημα ελέγχου iDrive, που σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης, επιτρέπει την εύκολη και εργονομική διαχείριση των λειτουργιών άνεσης και ψυχαγωγίας, με τα προηγμένα ηχοσυστήματα. Το μοντέλο εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, και διαθέτει σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας με ABS, υποβοήθηση πέδησης και ενσωματωμένο σύστημα αντιολίσθησης των κινητήριων τροχών.
Προσφέρονται επίσης, συστήματα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές, πρόσφυσης, στεγνώματος φρένων, υποστήριξης εκκίνησης και προσαρμοζόμενοι προβολείς με λειτουργία φώτων στροφών ανάλογα τη θέση του τιμονιού.

Εν συντομία…

Η νέα BMW Σειρά 1 διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού νέας γενιάς. Στην 118i, ο δίλιτρος αποδίδει 143 hp και στην 120i φθάνει τους 170 hp (+20 παραπάνω), έχοντας μείωση κατανάλωσης κατά 14% (6,4 λίτρα στα 100 χλμ).
Στην πεντάθυρη έκδοση διατίθεται επίσης ο δοκιμασμένος κινητήρας 1.6 lt - 115 hp, ενώ και στα δύο αμαξώματα προσφέρεται και η έκδοση 130i, με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3.0 lt - 265 hp.
Στην ελληνική αγορά πωλούνται και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με νέους 4κύλινδρους, δίλιτρους κινητήρες. Στην 120d, η ισχύς έφθασε τους 177 hp (+ 14 hp) και στην 118d τους 143 hp (+ 20 hp από πριν). Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετικά με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μηχανική αλλαγή σχέσεων, εν σειρά.

Η κίνηση μεταφέρεται πάντα στον πίσω άξονα μέσω του νέου συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας.
Αξιοσημείωτη επίσης είναι η εισαγωγή του συστήματος Start/Stop, το οποίο εν στάση, χωρίς ταχύτητα στο κιβώτιο, «σβήνει» τον κινητήρα και τον επαναλειτουργεί αυτόματα μόλις τοποθετηθεί ταχύτητα ξανά. Οι τιμές στην 5θυρη έκδοση αρχίζουν από τα 23.400 ευρώ (116i) και στην 3θυρη από τα 29.550 ευρώ (118i).

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube