Το νέο Expert Tepee είναι ελκυστικό σε εμφάνιση με μοντέρνο ύφος.
Φωτιστικά με διάφανα κρύσταλλα, ενσωματωμένος προφυλακτήρας, βαμμένος μαύρος κατά το ήμισυ ή στο χρώμα του αμαξώματος, μεγάλο παρμπρίζ και τεράστιες γυάλινες επιφάνειες στο πλάι και πίσω, συνθέτουν ένα αρεστό και φωτεινό σύνολο. Τα πλαϊνά παράθυρα είναι κολλητά, και ανάλογα την έκδοση σύρονται για να ανοίξουν. @2@

Στο πίσω μέρος, το σχήμα είναι πιο τετράγωνο. Η μεγάλη πόρτα έχει ενσωματωμένους υαλοκαθαριστήρες και τρίτο φως στοπ και, ανάλογα την έκδοση, διαθέτει δύο φύλλα.
Στο πλάι δε, στάνταρ υπάρχει μία συρόμενη πόρτα δεξιά και επιπλέον προστίθεται μια ακόμη αριστερά (κατόπιν παραγγελίας). Το μοντέλο προσφέρεται σε δύο μήκη μεταξονίου, 4,805 μ. και 5,135 μ.
Το ύψος παραμένει στα 1,942 μ. και το πλάτος στα 1,895 μ. Παράλληλα, η προαιρετική, νέα πνευματική ανάρτηση, επιτρέπει το χαμήλωμα του ύψους του αυτοκινήτου, για μεγαλύτερη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους (ανάλογα την έκδοση), είναι αρκετά πλούσιοι, είτε με το κοντό είτε με το μακρύ μεταξόνιο. Επειδή όμως αναφερόμαστε σε αυτοκίνητο μεταφοράς ατόμων, αξίζει να σημειώσουμε ότι μπορεί να μεταφέρει από 2 μέχρι 9 επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων (οι δύο πίσω είναι ελαφρώς υπερυψωμένες).
Οι πλάτες των καθισμάτων και οι πάγκοι της δεύτερης σειράς, είναι αναδιπλούμενοι (ανάλογα τις εκδόσεις), επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Επίσης, όλα τα καθίσματα μπορούν να αφαιρεθούν. Η θέση οδήγησης, σχεδιασμένη από τον Pininfarina, είναι άνετη και λειτουργική.

Δυναμικό ταμπλό με τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων, σπορτίφ πίνακας οργάνων, πληθώρα αποθηκευτικών χώρων, ανοικτών και κλειστών, πρίζες 12 βόλτ, ανακλινόμενα υποβραχιόνια και ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και βάθος, δημιουργούν ένα ευχάριστο και χρηστικό περιβάλλον.

Σε επίπεδο ασφάλειας, το Expert Tepee είναι αρκετά ενισχυμένο στο αμάξωμα. Εφοδιάζεται με έως 6 αερόσακους (καλύπτουν και τις τρεις σειρές καθισμάτων), έχει προσκέφαλα σε όλες τις θέσεις και βάσεις Isofix τριών σημείων για τη στήριξη παιδικών καθισμάτων.
Εξάλλου, στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, διαθέτει σε μια έκδοση μαζί ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα αποφυγής ανατροπής, σύστημα αντιολίσθησης και ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού (βασικός εξοπλισμός). Στάνταρ, εφοδιάζεται με: ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέπτες - ηλεκτρικά αναδιπλούμενους, αισθητήρες φώτων (αυτόματο άναμμα) και βροχής, συσκευές πλήσης φωτιστικών σωμάτων και προβολείς ομίχλης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης ρυθμιστής και περιοριστής ταχύτητας.

Εν συντομία

Το μοντέλο προσφέρεται με τρεις κινητήρες πετρελαίου Euro4 σε ρύπους, 1.6 HDI – 90 hp, 2.0 HDi – 120 hp και 2.0 HDi – 120 hp με ενσωματωμένο φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων.
Εκείνος όμως που ενδιαφέρει πρωτίστως την αγορά της χώρας μας, είναι ο βενζινοκινητήρας 2.0 lt – 140 hp, επίσης προδιαγραφών Euro4. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, μέσω συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, ανάλογα την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Οι κινητήρες συνδυάζονται με κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων. Η ανάρτηση μπροστά είναι ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, με ελικοειδή ελατήρια και κεκλιμένα υδραυλικά αμορτισέρ. Κατά παραγγελία διατίθεται πνευματική πίσω ανάρτηση.
Στο σύστημα πέδησης, περιλαμβάνοντας δισκόφρενα μπροστά (αεριζόμενα) και πίσω με διπλές δαγκάνες μπροστά και μία πίσω.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube