Ο Μάρκους Γκρόνχολμ με το Ford Focus ξεκίνησε με το δεξί τις υποχρεώσεις του, στο πλαίσιο του πέμπτου ράλι της χρονιάς που γίνεται στην Πορτογαλία, και δεύτερο σερί χωμάτινο μετά το Μεξικό.
Είχαν προηγηθεί δύο αγώνες στα χιόνια της Σουηδίας και της Νορβηγίας και ο εναρκτήριος αγώνας στην άσφαλτο του Μόντε Κάρλο.
Ο Φινλανδός λοιπόν ήταν ταχύτερος στην υπερειδική που άνοιξε την αυλαία του ράλι Πορτογαλίας, ακολουθούμενος από τον Σόρντο με το Citroen C4 και τον Σόλμπεργκ με το νέο Subaru Impreza, το οποίο παρουσιάστηκε ανανεωμένο και δυνατό στο Μεξικό, αλλά πρόδωσε τον Νορβηγό ο κινητήρας.
Ο Λεμπ ήταν τέταρτος με το άλλο Citroen C4, ενώ ο Χένιγκ Σόλμπεργκ ήταν πέμπτος ταχύτερος με ένα Ford Focus. Πάντως ο αγώνας μόλις ξεκίνησε και αναμένεται συγκλονιστικός. Στο παρελθόν, εξαιτίας του θεάματος που προσέφερε, ανακηρύχθηκε 6 φορές, στα 40 χρόνια διεξαγωγής του, ως το πιό επιτυχημένο ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Τώρα, μετά από πέντε χρόνια απουσίας, επιστρέφει στο πρωτάθλημα με εντελώς νέα δομή. Θα έχει τη βάση του στην τουριστική περιοχή Algarve, στη νότια ακτή, και περιλαμβάνει απαιτητικές, χωμάτινες ειδικές διαδρομές, σε δρόμους, που είναι άγνωστοι για τους περισσότερους οδηγούς.
Παλιότερα, οι ειδικές περιλάμβαναν μίγμα ασφάλτινων και χωμάτινων διαδρομών που κάλυπταν μεγάλο μέρος της χώρας, αλλά οι άστατες καιρικές συνθήκες, με βροχές, λάσπες και προβλήματα, δυσανασχέτησαν της ομάδες που ζήτησαν να βγεί από το καλεντάρι.
Οι διοργανωτές άλλαξαν το μέρος, μεταφέροντάς το πιο νότια, σε μία περιοχή που δεν έχουν διεξαχθεί πολλά εθνικά και διεθνή ράλι. Οι δρόμοι είναι γρήγοροι και ανοιχτοί, με τεχνικά και δύσκολα κομμάτια, που θεωρητικά έχουν καλή πρόσφυση όταν είναι στεγνά.
Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη ολισθηρότητα όταν βρέχει. Η βάση του αγώνα είναι το Estadio Algarve, στην άκρη του Faro, που κατασκευάστηκε για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2004. Εκτός του ότι φιλοξενεί το service park και το αρχηγείο της διοργάνωσης, είναι ο χώρος που χθες έγινε η σούπερ ειδική διαδρομή, η οποία θα επαναληφθεί την Κυριακή το μεσημέρι, ολοκληρώνοντας τον αγώνα.
Οι περισσότερες ειδικές θα γίνουν στα βουνά της Serra do Caldeiraao, βόρεια του Faro. Το δεύτερο σκέλος είναι το μακρύτερο και βορειότερο από τα τρία. Γενικά πάντως, είναι μικρός αγώνας σε μήκος, ο πιο μικρός στην Ευρώπη, με 357,10 χιλιόμετρα να αποτελούν τις 18 ειδικές διαδρομές, σε συνολική απόσταση ράλι, 1008,70 χλμ.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στο χθεσινό shakedown, την τελική δοκιμή, το Mitsubishi του Αρμίντο Αραούγιο (έχει κερδίσει 3 φορές τον αγώνα), έφυγε εκτός δρόμου, χτυπώντας 5 θεατές, μεταξύ των οποίων και ένα φωτογράφο, οι οποίοι κάθονταν σε μη ασφαλές σημείο.
Ο ένας έσπασε το χέρι και ο άλλος το πόδι, ενώ οι άλλοι τρεις τραυματίστηκαν ελαφρά. Ολοι τους μεταφέρθηκαν άμεσα στο νοσοκομείο της πόλης.
Το περιστατικό έφερε στη μνήμη το δυστύχημα του 1986, όταν το Ford RS 2000 του Χοακίμ Σάντος βγήκε από το δρόμο και τραυμάτισε θανάσιμα αρκετούς θεατές. Μάλιστα, αυτό το δυστύχημα, μαζί με το θάνατο του Χένρι Τοϊβόνεν στην Κορσική, σήμαναν το τέλος για τα μεγαθήρια αυτοκίνητα του Group B.
Κατάταξη 1ης ειδικής – 1ο σκέλος
Γκρόνχολμ – Ford Focus 2λεπτά.05’’.8
Σόρντο – Citroen C4 + 02’’.3
Σόλμπεργκ – Subaru Impreza + 03’’.3
Λεμπ – Citroen C4 + 03’’.3
Χ. Σόλμπεργκ – Ford Focus + 04’’.6
Χιρβόνεν – Ford Focus + 04’’.9
Ατκινσον – Subaru Impreza + 05’’.6
Γκάλι – Citroen Xsara + 05’’.7
Δημήτρης Μπαλής