Λίγο καιρό έχει στην ελληνική αγορά το νέο δημιούργημα της Kia, και μπήκα στον πειρασμό να το οδηγήσω ξανά, αυτή τη φορά στους δρόμους της χώρας μας. Η πρώτη οδηγική εμπειρία ήταν στα περίχωρα της Ρώμης, σε καλοστρωμένους δρόμους, που απέχουν αρκετά από την σκληρή δική μας πραγματικότητα.

Ηθελα να διαπιστώσω αν η πολλή καλή εικόνα που είχα αποκομίσει, ήταν αποτέλεσμα του ενθουσιασμού που μου μετέδωσαν οι άνθρωποι της Kia, ή δική μου εκτίμηση. Λίγη ώρα αφότου κάθισα στο ημιμπάκετ κάθισμα του νέου Cee’d, κατάλαβα ότι δεν είχα επηρεαστεί από Κορεάτες και Ελληνες εισαγωγείς.

Το νέο μοντέλο είναι πράγματι καλό. Μια αξιόλογη πρόταση στην αγορά των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, με πλούσιο εξοπλισμό, έναντι της τιμής, αρεστή εμφάνιση και σπορτίφ αίσθηση στο δρόμο. Η Kia ήθελε να επεκταθεί στη γηραιά ήπειρο, όπως και στην Αμερική, και βρήκε τον τρόπο.

Εφτιαξε δύο εργοστάσια, στη Σλοβακία και στην πολιτεία της Τζιώρτζια. Αυτό που μας ενδιαφέρει βέβαια περισσότερο, είναι η κοντινή μας μονάδα παραγωγής, στη Ζιλίνα, η οποία κόστισε ούτε λίγο ούτε πολύ, 1,1 δις ευρώ. Εκεί λοιπόν κατασκευάζεται το πρώτο, «ευρωπαϊκό δόρυ» της μάρκας.

Το πεντάθυρο και πενταθέσιο hatchback Cee’d, που θα αποκτήσει σύντομα station wagon αδερφάκι (καλοκαίρι), περίμενε φρεσκοπλυμένο για οδήγηση. Σχεδιαστικά, μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο που θα τραβήξει όλα τα βλέμματα στο δρόμο, αλλά θα κεντρίσει ως νέο σχήμα την προσοχή.

Είναι απλό σε γραμμές και ισορροπημένο. Σχεδιάστηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους, κατασκευάζεται εδώ, κι εδώ έγιναν οι δοκιμές του σε επίπεδο ανάρτησης. Εχει χρωμιωμένες μπάρες στη μάσκα, ενσωματωμένη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα, κάπως τονισμένους θόλους τροχών, φωτιστικά από καθαρό κρύσταλλο μπροστά και κόκκινα πίσω.

Στο εσωτερικό, πάντως, η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη, με κεκλιμένο χρωμιωμένη κονσόλα προς τον οδηγό, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, ημιμπάκετ καθίσματα και σπορ πίνακα οργάνων. Κι όλα αυτά (και άλλα πολλά) από την πιο απλή έκδοση των 1.4 λίτρων.

Εν συντομία…

Το νέο Kia Cee’d είναι άνετο για πέντε επιβάτες, με διαιρούμενα πίσω καθίσματα και πλούσιο πορτμπαγκάζ. Το μοντέλο της δοκιμής, φορούσε κινητήρα 1.4 lt με τους πολύ ζωηρούς 109 ίππους, που προσφέρουν σπιρτάδα χαμηλά, καλή λειτουργία ψηλά και με λίγο θόρυβο.

Το κιβώτιο πέντε σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση και δεν «κρεμάει» τον οδηγό στα δύσκολα (γρήγορες αλλαγές). Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Για το σύστημα ανάρτησης επιλέχθηκε η κλασική μέθοδος με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Το δεύτερο θα αρέσει στους νεότερους οδηγούς, γιατί έχει πιο σπορ συμπεριφορά, από τον ημιάκαμπτο άξονα για παράδειγμα.
Στο βασικό εξοπλισμό ακόμα και της απλής έκδοσης, υπάρχουν πέραν των προαναφερόμενων: 6 αερόσακοι, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-cd, κλιματισμός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμός, ηλεκτρικά παράθυρα, προβολείς ομίχλης, 16άρες ζάντες, ΑBS με υποβοήθηση πέδησης και 4 δισκόφρενα.

Το Cee’d προσφέρεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, και με τιμή που ξεκινά από τα 13.300 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube