Η Chevrolet επεκτείνει τη διαθέσιμη γκάμα ντίζελ.
Το ένα στα δύο αυτοκίνητα Chevrolet, διατίθεται με πετρελαιοκινητήρα.
Αποστολή στη Σαλαμάνκα
Στο χθεσινό φύλλο, στη στήλη «Δρόμοι Αντοχής», αναφέρθηκα στους στόχους της General Motors στον τομέα της ενεργειακής εναλλακτικότητας.
Πράγματι, και η GM, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, κάνουν βήματα προόδου προς αυτή τη κατεύθυνση, διαπιστώνοντας ότι τα οφέλη από την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ περισσότερα από τα πρόσκαιρα κέρδη.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του μεγάλου ομίλου GM, εντάσσεται και η ανάπτυξη της πετρελαιοκίνησης, με σύγχρονους κινητήρες που καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο, έχουν περισσότερη ισχύ και αντοχή, μικρότερη συντήρηση και ρυπαίνουν λιγότερο. Χθες και προχθές, πηγαίνοντας στη θαυμάσια Σαλαμάνκα, για πρώτη φορά μάλιστα, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω δύο από τα μοντέλα της γκάμας Chevrolet, που εφοδιάζονται με κινητήρες πετρελαίου, διαπιστώνοντας του λόγου το αληθές σε όσα προανέφερα. @2@
Πριν από καιρό, στην πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του Captiva SUV, του πρώτου τετρακίνητου μοντέλου στην σύγχρονη ιστορία της μάρκας, οδήγησα σε Σλοβακία και Πολωνία την πετρελαιοκίνητη έκδοση common rail, 2.0 lt – 150 hp, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, και οφείλω να ομολογήσω ότι μου άρεσε ιδιαίτερα. Πολύ περισσότερο από τον βενζινοκινητήρα 2.4 lt – 136 hp.
Καίει λιγότερο καύσιμο (7,6 λίτρα πετρελαίου, αντί 9,3 βενζίνης στα 100 χλμ) και χαρίζει καλύτερη επιτάχυνση και μεγαλύτερη ροπή.
Τώρα που ξαναοδήγησα στη Σαλαμάνκα τον πετρελαιοκινητήρα, αλλά με το μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ευχαριστήθηκα ακόμα πιο πολύ τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ διαπίστωσα κι άλλα στοιχεία.
Όπως για παράδειγμα ότι ο θόρυβος που κάποτε έκαναν οι κινητήρες ντίζελ, το λεγόμενο κροτάλισμα, τώρα ούτε το πρωί με χαμηλή θερμοκρασία κοντά στους 7 βαθμούς, δεν ήταν αισθητός. Αλλά και στο δρόμο, με 140 χλμ/ώρα στο κοντέρ, περισσότερο θόρυβο είχα από την αεροδυναμική και την κύληση στην άσφαλτο, παρά από τον κινητήρα.
Συνεπώς, τα κίνητρα για την επιλογή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα πετρελαίου και όχι βενζίνης, είναι περισσότερα τώρα και θα γίνουν ακόμα πιο πολλά στο μέλλον. Προς το παρόν όμως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ενώ στη χώρα μας υπάρχει περιορισμός πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ, σε Αθήνα – Πειραιά – Θεσσαλονίκη από τη δεκαετία του 1980 (ελεύθερα στην περιφέρεια), στην Ευρώπη είναι αλλιώς η κατάσταση. Λες και εκεί δεν έχουν ιστορικά μνημεία να προστατεύσουν. Εδώ όμως τα αντικρουόμενα συμφέροντα δεν αφήνουν το θέμα να προχωρήσει και να αρθεί η απαγόρευση.
Πάντως, τα τελευταία 15 χρόνια στην Ευρώπη, οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων με πετρελαιοκινητήρα έχουν σχεδόν τετραπλασιαστεί και από το 13,8% του 1990, φθάσαμε άνω του 50% πέρυσι! Βλέποντας αυτό το ρυθμό της ραγδαίας ανάπτυξης, η GM ξεκινά επίθεση πετρελαιοκίνητων μοντέλων σε ευρεία κλίμακα.
Εν συντομία
Στη Σαλαμάνκα είχαμε διαθέσιμα προς δοκιμή, τις τρεις εκδόσεις Lacetti (5θυρο, 4θυρο, station wagon), το μεγάλο και πολυτελές Epica, όπως και το Captiva SUV.
Όλα εφοδιάζονται με τον σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα 2.0 lt, ισχύος 121 hp στο πρώτο και 150 hp στα άλλα δύο. Η ισχυρή και οικονομική τετρακύλινδρη μονάδα ντίζελ, έχει σύστημα common-rail τελευταίας γενιάς της Bosch, στο οποίο τα μπεκ ψεκάζουν το πετρέλαιο στους θαλάμους καύσης με πίεση μέχρι και1.600 bar.
Η έκδοση των 150 hp, στα Epica και Captiva, φέρει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ η έκδοση των 121 hp του Lacetti, διαθέτει υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα σταθερής γεωμετρίας.
Επίσης, αξιοσημείωτο είναι ότι χρησιμοποιούν στάνταρ φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων πετρελαίου, χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, που δεν περιορίζει τις επιδόσεις και έχει περίπου ίδια κατανάλωση πετρελαίου και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Το Captiva ντίζελ ήδη διατίθεται στην Ελλάδα και σύντομα αναμένονται τα αντίστοιχα Epica και Lacetti.
Δημήτρης Μπαλής