Ηχεία ακόμα στα αυτιά μου η φράση: «ευρωπαϊκό DNA», η οποία ειπώθηκε στην παρουσίαση της προηγούμενη γενιάς Corolla, στην Μαρμπέγια της Ισπανίας, τέσσερα χρόνια πριν.
Στην Toyota, το σλόγκαν αυτό έγινε πλέον αυτοσκοπός και σιγά σιγά διαφοροποιεί τα μοντέλα της, προκειμένου να κατακτήσει περαιτέρω την ευρωπαϊκή αγορά. Βέβαια η Toyota εδώ και χρόνια έχει κερδίσει την αναγνώριση στη γηραιά ήπειρο, με την αξιοπιστία των μοντέλων της, αλλά φαίνεται ότι θέλει κάτι παραπάνω.
Γι’ αυτό και έκανε το επόμενο βήμα, κυρίως για λόγους μάρκετινγκ και προσέγγισης καινούργιων πελατών. Εφερε το νέο της hatchback, μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με την ονομασία Auris, αντικαθιστώντας το αντίστοιχο πεντάθυρο Corolla, αλλά όχι και το όνομα, αφού παραμένει στο τετράθυρο sedan που ήδη κυκλοφορεί, όπως και στην πολυμορφική έκδοση Verso.
Η Toyota, πιστή στην λατινική ονομασία των μοντέλων της, θέλει να αποδείξει ότι το Auris θα αντιστρέψει τη σημασία της ρήσης: «ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός». Το Auris (από τη λατινική λέξη Aurum - χρυσός), πράγματι λάμπει αλλά μπορεί και να αποδειχθεί χρυσός για την Toyota. Τουλάχιστον σε αυτό ευελπιστεί η μάρκα, που σε αυτή την κατηγορία, με το προηγούμενο πεντάθυρο Corolla, έκανε θραύση παγκοσμίως. @2@
Οταν βρέθηκα ξανά στην Ισπανία, αλλά αυτή τη φορά στη Βαρκελώνη για να δω και να οδηγήσω το νέο Auris, διαπίστωσα ότι η Toyota ξέρει καλά τι ζητά ο μέσος οδηγός της κατηγορίας. Το νέο μοντέλο βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα και διατίθεται σε πεντάθυρη έκδοση προς το παρόν και αργότερα σε τρίθυρη έκδοση.
Το Auris αντιπροσωπεύει μία νέα σχεδιαστική μέθοδο, που χρησιμοποιεί την τεχνική «από μέσα προς τα έξω», αναδεικνύοντας μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο για την άνεση των επιβατών. Αυτή τη μέθοδο την είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Yaris, που ενώ δείχνει συμπαγές μικρό, στην ουσία είναι πλούσιο σε χώρους. Το Auris δημιουργήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της Toyota, στη Νότια Γαλλία. Εχει αρεστό σχήμα, με μάσκα και πτυχές καπό που θυμίζουν Yaris.
Διαθέτει διάφανα φωτιστικά, με ανεξάρτητους προβολείς, ισορροπημένες γραμμές στο πλάι, χωρίς τονισμένους θόλους των τροχών, και πίσω λίγο πιο συντηρητικό χαρακτήρα, παρά την ύπαρξη μικρής αεροτομής ψηλά.
Το Auris, σε σχέση με το προηγούμενο 5θυρο, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, Εχει μήκος 4,22 μ., πλάτος 1,76 μ., ύψος 1,515 μ. και φαρδιά μετατρόχια, 1,524 μ. μπροστά και 1,522 μ. πίσω. Στο εσωτερικό, κυρίαρχο σχεδιαστικό στοιχείο είναι η κεντρική κονσόλα τύπου γέφυρας, με ψηλά τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων για ευκολία χρήσης.
Σπορ πίνακας οργάνων, ημιμπάκετ καθίσματα, μεγάλο χειρόφρενο και άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα, συνθέτουν ένα ευχάριστο και φιλόξενο εσωτερικό μέρος.
Εν συντομία
Το Auris (προφέρεται Άουρις) εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.4 lt VVT-i – 97 hp και με τον ολοκαίνουργιο 1.6 lt Dual VVT-i (διπλός χρονισμών βαλβίδων), ισχύος 124 hp.
Συνδυάζονται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τον δεύτερο να χρησιμοποιεί προαιρετικά ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων MultiMode, με αλλαγές αυτόματα, μηχανικά από το λεβιέ, είτε ακόμα και με πετάλια πίσω από το τιμόνι. Στο δρόμο, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άκρως ικανοποιητικά, έχοντας ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλούς συνδέσουν επιλέγουν άλλοι κατασκευαστές), για περισσότερη άνεση και λιγότερους θορύβους, υστερούμενο κάπως σε σπορ χαρακτήρα.
Το Auris απέσπασε πρόσφατα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, για την ασφάλεια των επιβατών, 4 για την προστασία των παιδιών και 3 για την αντίστοιχη των πεζών. Σε εξοπλισμό, διαθέτει έως και 9 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση και κατανομή πέδησης, 4 δισκόφρενα και ανάλογα την έκδοση ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας.
Οι τιμές του 3θυρου 1.4 ξεκινούν από 15.000 ευρώ και του αντίστοιχοι 1.6 από 17.330 ευρώ.
Δημήτριος Μπαλής