Όπως όλοι οι πλανήτες και η OPEL κινείται. Mε το Corsa.
Δυνατό με 192 hp και όμορφο χωρίς υπερβολές σχεδίασης και αξεσουάρ.
Αποστολή στη Μαγιόρκα
Σε τροχιά υψηλών ταχυτήτων, που ξεκίνησε το 1999, όταν έβγαλε στην παραγωγή το πιο γρήγορο Astra μέχρι τότε, στην έκδοση OPC (Opel Performance Center), κινείται λοιπόν η Opel.
Εκτοτε, οι ισχυροί κινητήρες αποτέλεσαν αυτοσκοπό για τη μάρκα, ικανοποιώντας τα γούστα των σπορτίφ οδηγών κάθε ηλικίας. Και το γράφω αυτό, επειδή ακόμη και στα λεγόμενα οικογενειακά αυτοκίνητα Vectra, Zafira και Meriva, υπάρχουν πολύ δυνατές εκδόσεις OPC, ώστε οι οδηγοί τους να μην αισθάνονται ότι «ξόφλησαν» σε γκάζια και επιδόσεις, επειδή απέκτησαν παιδιά.@2@
Στο Παλέρμο της Σικελίας, πριν μερικούς μήνες, οδήγησα τη γκάμα των εκδόσεων OPC της Opel. Τώρα ήρθε η σειρά της αντίστοιχης έκδοσης του νέο Corsa, το οποίο βρίσκεται περίπου πέντε μήνες στην ελληνική αγορά, διαγράφοντας πολλή καλή πορεία, διεθνώς. Η Opel μάλιστα, κατάφερε να εντυπωσιάσει σε στυλ και συμπεριφορά.
Πρώτα το είδαμε στατικά την περασμένη εβδομάδα στην Εκθεση της Γενεύης, και προχθές το οδηγήσαμε στη Μαγιόρκα. Από το αεροδρόμιο της Πάλμα ντε Μαγιόρκα, κατευθυνθήκαμε λίγα χιλιόμετρα μακριά, σε μια μικρή πίστα αγώνων (RennArena), η οποία κατασκευάστηκε πριν πέντε χρόνια. Κι ήταν ό,τι έπρεπε για την πρώτη μας οδηγική επαφή.
Το Corsa OPC, που βασίζεται στην τέταρτη γενιά του μοντέλου, δεν είναι απλά γρήγορο, αλλά δείχνει κιόλας. Βλέποντάς το σταματημένο, διαπιστώνεις ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται να του προσθέσεις τίποτα για να το βελτιώσεις αισθητικά.
Τα έχει όλα, εργοστασιακά και με λογική να αρέσει χωρίς να προκαλεί αρνητικά όσους το βλέπουν στο δρόμο, όπως συμβαίνει με πολλά «φτιαγμένα» εκ των υστέρων αυτοκίνητα. Τρίθυρο αμάξωμα, κυψελοειδής μάσκα και εισαγωγή αέρα, τριγωνικά χρωμιωμένα πλαίσια στους προβολείς ομίχλης, αεραγωγοί που θυμίζουν βράγχια στις άκρες των προφυλακτήρων, μπρος – πίσω, ειδικά σχεδιασμένοι καθρέπτες, περιμετρικά σπόιλερ, μεγάλη αεροτομή ψηλά στο πίσω μέρος, μαύρος διαχύτης με ενσωματωμένη και κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης, ολοκληρώνουν το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης.
Εξίσου ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια δόθηκε και στο κοκπιτ. Χαρακτηριστικά μαρσπιέ OPC, όργανα με χρωμιωμένα πλαίσια και κόκκινες βελόνες, αεραγωγοί με μπλε ή ασημί πλαίσια (ανάλογα την ταπετσαρία), δερμάτινο σπορ τιμόνι, κεντρική κονσόλα με ιδιαίτερο φινίρισμα, αλουμινένια πεντάλ και σπορ αναδιπλούμενα καθίσματα Recaro (υφασμάτινα στάνταρ), με ενσωματωμένα προσκέφαλα και πλευρικούς αερόσακους, δημιουργούν μια άκρως όμορφη καμπίνα επιβατών.
Οσον αφορά στις τεχνικές βελτιώσεις, το πλαίσιο του Corsa OPC, έπειτα από τις δοκιμές στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, έγινε πιο σκληρό κατά 25%, χαμηλώθηκε το αμάξωμα κατά 1,5 εκ., ρυθμίστηκαν ξανά τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, προστέθηκαν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, μπλέ δαγκάνες φρένων μπροστά και μεγάλα δισκόφρενα, αεριζόμενα μπροστά (308 χιλ.) και απλά πίσω (264 χιλ.).
Εν συντομία
Το Corsa επεκτείνει τη γκάμα OPC της Opel. Μετά το Vectra OPC με 280 hp, το Zafira OPC και το Astra OPC με ίδιο δίλιτρο κινητήρα turbo 240 hp και το Meriva OPC των 180 hp, ήρθε και το Corsa OPC, με παρόμοιο κινητήρα του Meriva. Turbo 1.6 lt αλλά με απόδοση 192 hp, που χαρίζει επιτάχυνση 7,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα, με 7,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, σε μικτό κύκλο διαδρομής.
Η μέγιστη ροπή των 230 Nm κατανέμεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ φθάνει με το σύστημα υπερπλήρωσης (overboost) στιγμιαία, ακόμη και στα 266 Nm.
Οδηγώντας το στην πίστα, διαπίστωσα ότι είναι γρήγορο αλλά γραμμικό, χωρίς έκρηξη στην εκκίνηση και με καλά φρένα.
Το στήσιμό του, παρά το χαμήλωμα και τα σκληρότερα ελατήρια, είναι ικανοποιητικό και δεν ταλαιπωρεί τον οδηγό. Αυτό φάνηκε βέβαια περισσότερο στους δρόμους της Μαγιόρκα, στους οποίους οδήγησα έχοντας καλή στήριξη στα μπάκετ καθίσματα, καλή αίσθηση του τιμονιού και καλή κλιμάκωση σχέσεων ταχυτήτων.
Το Corsa OPC με στάνταρ σύστημα πρόσφυσης που απενεργοποιείται με διακόπτη, κοστίζει 21.990 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής