Motogp 2007
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΛΟΣΑΙΛ 10/3 (Κατάρ)
ΧΕΡΕΘ 25/3 (Ισπανία)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 22/4 (Τουρκία)
ΣΑΝΓΚΑΪ 6/5 (Κίνα)
ΛΕ ΜΑΝ 20/5 (Γαλλία)
ΜΟΥΓΚΕΛΟ 3/6 (Ιταλία)
ΚΑΤΑΛΩΝΙΑ 10/6 (Ισπανία)
ΝΤΟΝΙΝΓΚΤΟΝ 24/6 (Αγγλία)
ΑΣΣΕΝ 30/6 (Ολλανδία)
ΣΑΝΤΣΕΡΙΝΓΚ 15/7 (Γερμανία)
ΛΑΓΚΟΥΝΑ ΣΕΚΑ 22/7 (Αμερική)
ΜΠΡΝΟ 19/8 (Τσεχία)
ΜΙΣΑΝΟ 2/9 (Σαν Μαρίνο)
ΕΣΤΟΡΙΛ 16/9 (Πορτογαλία)
ΜΟΤΕΓΚΙ 23/9 (Ιαπωνία)
ΦΙΛΙΠ ΑΪΛΑΝΤ 14/10 (Αυστραλία)
ΣΕΠΑΝΓΚ 21/10 (Μαλαισία)
ΒΑΛΕΝΘΙΑ 4/11 (Ισπανία)
ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ
Repsol Honda
Χέιντεν Νίκι(25/69 κιλά)
Ο περσινός πρωταθλητής. Ο άνθρωπος που έσπασε το κατεστημένο του Βαλεντίνο Ρόσι. Ο Χέιντεν ξεκινάει και φέτος σαν ένα από τα τρία φαβορί για την κατάκτηση και του φετινού τίτλου. Μάλιστα η προϊστορία είναι με το μέρος του αφού συνήθως όποιος παίρνει μια χρονιά το πρωτάθλημα (συνήθως) το κατακτά και την αμέσως επόμενη. Ο ταλαντούχος οδηγός από το Κεντάκι αναμένεται ξεκίνησε την καριέρα του στα Moto-Gp το 2003 και είναι ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα των αγώνων.
Πεντρόζα Ντάνι (21/51 κιλά)
Ξεκίνησε στη μεγάλη κατηγορία μόλις πέρσι. Το ντεμπούτο του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό το έκανε το 2001 με την ομάδα της Aprillia στα 125 κυβικά. Από το 2002 μέχρι και σήμερα ο 21χρονος Ισπανός αγωνίζεται με την ομάδα της Repsol Honda. Θρυλείται μάλιστα πως ο Πεντρόζα είναι ένας οδηγός ο οποίος θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια καθώς αναμένεται να κατακτήσει πολλούς τίτλους εάν συνεχίσει σε αυτούς τους ρυθμούς. Πέρσι κατετάγη 5ος μαζεύοντας 215 βαθμούς.
Yamaha factory
Έντουαρτς Κόλιν (33/69 κιλά)
Ο 33χρονος Αμερικανός βρίσκεται στην δύση της καριέρας του και έχει φέτος την ευκαιρία να κάνει μια καλή χρονιά αφού η ομάδα του έχει σχεδιάσει μια εξαιρετική πραγματικά μοτοσικλέτα. Βέβαια από την άλλη θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι και άτυχος αφού θα βρίσκεται καθ’ όλη την χρονιά στη σκιά του μεγάλου Βαλεντίνο Ρόσι, που είναι στην ίδια ομάδα. Το ντεμπούτο του στα Moto-gp το έκανε το 2003 με την ομάδα της Aprillia. Πέρσι κατετάγη 7ος μαζεύοντας 124 βαθμούς.
Ρόσι Βαλεντίνο (28/ 67 κιλά)
Ο απόλυτος σταρ. Λόγω του συγκεκριμένου έχουν όλοι οι υπόλοιποι δουλειά, από οδηγούς, μηχανικούς, γιατρούς, τους πάντες. Εάν δεν υπήρχε ο Ιταλός ίσως αυτό το άθλημα να μην γνώριζε ποτέ τόση δημοσιότητα. Τα τελευταία δέκα χρόνια ο Ρόσι έχει κατακτήσει εφτά πρωταθλήματα εκ των οποίων τα τέσσερα είναι στην κατηγορία των Moto- gp. Ξεκίνησε το 1996 στην κατηγορία των 125 κυβικών με την ομάδα της Aprillia με την οποία κατέκτησε δυο πρωταθλήματα. Το 2000 πήρε μεταγραφή για την Honda και έμεινε στην ομάδα από την Ιαπωνία μέχρι το 2003. Με την Honda κατέκτησε και το πρώτο του πρωτάθλημα στα Μoto -gp. Φέτος διανύει τον τέταρτο χρόνο του στην ομάδα της Yamaha. Παρόλο που πέρσι έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, αποτελεί και φέτος το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου.
Honda Gresini
Μελάντρι Μάρκο (24/ 64 κιλά)
Μπορεί να είναι μόλις 24 χρονών αλλά ο Μάρκο Μελάντρι έχει ήδη πολλές εμπειρίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όταν ακόμα ήταν έξι χρονών ένας φίλος του τον είχε πείσει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο σπορ. Έχει περάσει από τα minibikes και τα motocross και έδειξε κατευθείαν το ταλέντο του. Το 1997, σε ηλικία μόλις 14χρονών έκανε την πρώτη του εμφάνιση στα 125 κυβικά. Το 2002 κατέκτησε το πρώτο του και μοναδικό μέχρι σήμερα πρωτάθλημα στα 250 κυβικά. Πέρσι τερμάτισε στην 4η θέση καθώς συγκέντρωσε 228 βαθμούς με την ομάδα Honda.
Ελίας Τόνι (23/57 κιλά)
Μεγαλωμένος δίπλα σε κατάστημα όπου πουλούσε μηχανές, ο Τόνι Ελίας γοητευμένος δεν θα μπορούσε παρά να γίνει οδηγός αγώνων. Γεννημένος σε μια χώρα όπου οι πίστες είναι αρκετές, ο Ελίας έκανε το ντεμπούτο του στα 125 κυβικά σε ηλικία μόλις 15 ετών. Το καλύτερο που έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα είναι η κατάκτηση της τρίτης θέσης και μάλιστα δύο φορές. Η πρώτη ήταν στην κατηγορία των 125 κυβικών και η δεύτερη φορά στα 250 κυβικά. Ο Ισπανός ήταν πρωταγωνιστής και τελικά σε έναν από τους καλύτερους περσινούς αγώνες. Στο Εστορίλ της Πορτογαλίας όπου έπειτα από μια συναρπαστική μάχη με τον Ρόσι αλλά και τον Ρόμπερτς ο 23χρονος οδηγός κατέκτησε την πρώτη του νίκη στα moto-gp. Πέρσι τερμάτισε στην 9η θέση με 116 βαθμούς.
Rizla Suzuki
Βερμιούλεν Κρις (24/ 68 κιλά)
Ο άνθρωπος της βροχής. Όποτε βρέχει σε αγώνα να τον θεωρείτε έναν από τα φαβορί. Ξέρει να διαχειρίζεται άψογα τις βρεγμένες πίστες και να «ξεγλιστράει» προς την πρώτη θέση. Με μόλις δυο παρουσίες στα moto-gp, ο Αυστραλός είναι ένας γρίφος και δεν υπάρχει ακόμα δείγμα γραφής του. Πέρσι κατέκτησε την 11η θέση. Ξεκίνησε μάλιστα δυο φορές από την πρώτη γραμμή της εκκίνησης, σύμπτωση; Και τις δυο φορές την ημέρα των δοκιμαστικών έβρεχε.
Χόπκινς Τζον (23/72 κιλά)
Γεννημένος στην Αμερική από Άγγλους γονείς. Από τεσσάρων χρονών ο Χόπκινς έτρεχε σε αγώνες minibikes και αμέσως ξεχώρισε. Βέβαια στα moto- gp δεν είναι και ότι πιο εύκολο να διακριθείς, έτσι ο 23χρονος οδηγός δεν έχει καταφέρει τίποτα μέχρι τώρα. Δεν πέρασε ποτέ από τις δυο μικρότερες κατηγορίες (125 και 250 κυβικών) και αυτό ίσως του έχει στοιχίσει. Η περσινή, ήταν η καλύτερη του χρονιά όπου τερμάτισε στην 10η θέση. Φέτος θα είναι η 5η του χρονιά με την ομάδα της Suzuki, είχε περάσει για ένα χρόνο και από την Yamaha.
Ducati Marlboro
Καπιρόσι Λόρις (33/ 59 κιλά)
Ένα από τα τρία φαβορί για τον τίτλο. Μαζί με τον Χέιντεν και τον Ρόσι θα δώσουν μάχη για να την ανάδειξη του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητη. Ο Λόρις Καπιρόσι στα 33 του διανύει μια, ίσως και την τελευταία σεζόν της τεράστιας καριέρας του. Ίσως μάλιστα να είχε αποσυρθεί πέρσι εάν είχε καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα που του στέρησε ένας τραυματισμός που είχε μετά από ένα τρομερό ατύχημα που συνέβη στο γκραν πρι της Ισπανίας και κύριος υπαίτιος ήταν ο Σέτε Ζιμπερνάου και έμεινε για αρκετούς αγώνες εκτός. Έχει κατακτήσει τρία πρωταθλήματα στην καριέρα του, δυο στα 125 κυβικά και ένα στα 250 αλλά το μεγάλο του απωθημένο είναι η κατάκτηση ενός τίτλου στα Μοto- gp. Φέτος θα είναι η 5η του χρονιά με τους «κόκκινους» της Ducati. Ο Ιταλός οδηγός ξεκίνησε την καριέρα του το 1990 με την ομάδα της Honda, στη συγκεκριμένη ομάδα μάλιστα ήταν για 10 χρόνια με μια παύση δυο χρόνων που ήταν στη Aprillia και έναν στη Yamaha. Πέρσι ήταν 3ος με 229 βαθμούς.
Στόνερ Κέισι (21/ 58 κιλά)
Ίσως το μεγαλύτερο ταλέντο των moto-gp. Φέτος η χρονιά για τον 21χρονο Αυστραλό ίσως αποτελέσει ορόσημο για δυο πολύ σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος και σημαντικότερος είναι ότι θα έχει δίπλα του τον Λόρις Καπιρόσι. Ο Ιταλός θα μάθει αρκετά «μυστικά» στον ταλαντούχο οδηγό που στην πρώτη του χρονιά πέρσι στα moto-gp έδειξε ότι έχει ακόμα αρκετά να μάθει αφού δεν τερμάτισε ουκ ολίγες φορές λόγο πτώσεων. Μάλιστα αρκετές από τις πτώσεις του θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν το αίμα του δεν «έβραζε». Τι καλό με τον πιτσιρικά είναι ότι προσφέρει φοβερό θέαμα και δεν φοβάται να πάρει την οποιαδήποτε στροφή και να «χωθεί» δίπλα στα μεγάλα ονόματα. Πέρσι ήταν 8ος με 119 βαθμούς.
Dunlop Yamaha
Ταμάντα Μακότο (30/ 61 κιλά)
Ο Ιάπωνας οδηγός αν και είναι 30 χρονών έχει μόλις τέσσερις παρουσίες στα Moto-gp. Ξεκίνησε την καριέρα του στο εθνικό πρωτάθλημα της Ιαπωνίας το 1994. Πάντα με την ομάδα της Honda δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να κάνει κάποια καλή χρονιά. Η καλύτερη θέση που κατέκτησε, ήταν η 6η το 2004. Πέρσι με μόλις 96 βαθμούς κατέκτησε την 12η θέση. Φέτος κάνει μια μεγάλη αλλαγή στην καριέρα του αφού πήρε μεταγραφή στην Yamaha. Πάντως δεν φαίνεται ότι αυτό θα αλλάξει κάτι δραματικά στην μέχρι τώρα πορεία του.
Τζιουντολί Σιλβιάν (24/ 62 κιλά)
Μπορεί αρκετή να νομίζουν πως η φετινή θα είναι η πρώτη χρονιά του 24χρονου οδηγού στα moto-gp αλλά δεν είναι έτσι. O Σιλβιάν Τζιουντολί είχε άλλη μια παρουσία το 2002. Ο Γάλλος είναι αρκετά μεγάλο όνομα στη χώρα του αλλά πέραν τούτου, τίποτα σπουδαίο. Πέντε χρονιές στα 250 κυβικά χωρίς και εκεί να καταφέρει τίποτα σπουδαίο, πέραν της περσινής 9η θέσης που κατέκτησε. Εκτιμάται ότι στην ομάδα πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει ο Μακότο Ταμάντα και όχι ο Γάλλος οδηγός που έχει ακόμα πολλά να μάθει ώστε να καταφέρει να αγωνιστεί σε αυτό το επίπεδο. Φέτος θα είναι μια χρονιά προσαρμογής για εκείνων. Αναμφισβήτητα Θα αποτελέσει ένα από τα ερωτηματικά του φετινού μαραθωνίου.
Pramac d’ Antin
Μπάρος Άλεξ (36/ 70 κιλά)
Ο πιο έμπειρος οδηγός, μακράν από όλους τους υπόλοιπους. Ο Βραζιλιάνος οδηγός βρίσκεται στους αγώνες 21(!) χρόνια. Δεν ήταν λίγες οι φορές μάλιστα που τερμάτισε στην τελική πεντάδα του πρωταθλήματος. Για να καταλάβει κάποιος το πόσο παλιός είναι ο Άλεξ Μπάρος αρκεί μόνο να αναφερθεί το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος οδηγός είχε τρέξει με μηχανές 80 κυβικών. Την περσινή χρονιά είχε μια αξιοπρόσεκτη παρουσία καθώς τερμάτισε 8ος με 147 βαθμούς. Για δέκα χρόνια ήταν στην ομάδα της Honda.
Χόφμαν Άλεξ (26 / 74 κιλά)
Ο Γερμανός οδηγός είναι ένας από αυτούς που στους συγκεκριμένους αγώνες χαρακτηρίζουν «συμπληρωματικούς». Φέτος είναι η 5η του χρονιά στα Moto-gp χωρίς ωστόσο να έχει κάνει σε κανένα σημείο αισθητή την παρουσία του. Με καλύτερη επίδοση του, την 15η θέση στο πρωτάθλημα του 2004 ο Χόφμαν και φέτος φαίνεται πως δεν θα μας απασχολήσει. Ξεκίνησε την καριέρα του αγωνιζόμενος στην κατηγορία των 125 κυβικών και έπειτα για τέσσερις χρονιές ήταν στα 250 κυβικά.
Kawasaki racing
Ντε Μπουνιέ Ράντι (26/ 63 κιλά)
Ένας ακόμα Γάλλος που συμμετέχει στους αγώνες. Ο Ράντι Ντε Μπουνιέ ξεκίνησε την καριέρα του αγωνιζόμενος σε αγώνες σκούτερ. Δεν ήταν μεγάλο το διάστημα που αγωνίστηκε με σκούτερ και γρήγορα μεταπήδησε σε μηχανές μεγάλου κυβισμού. Η πρώτη του παρουσία ήταν το 1998 στα 125 κυβικά όπου και έμεινε εκεί για τρεις σεζόν. Έπειτα ακολούθησε την πεπατημένη και αφού έμεινε για πέντε χρόνια στην κατηγορία των 250 κυβικών, όπου κατέκτησε την 3η θέση το 2004, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα και να συμμετάσχει στα Moto-gp. Πέρσι στην πρώτη του παρουσία με την ομάδα της Kawasaki κατετάγη 16ος μαζεύοντας μόλις 37 βαθμούς.
Ζακέ Ολιβιέ (33/ 59 κιλά)
Ο δεύτερος «παππούς» της παρέας μετά τον Άλεξ Μπάρος. Ο Ολιβιέ ξεκίνησε να αγωνίζεται στο πρωτάθλημα της Γαλλίας από όπου τον είδαν και έτσι του πρότειναν να τρέξει σε αγώνες 250 κυβικών. Στα 250 κυβικά έτρεξε έξι χρονιές και μάλιστα στην τελευταία, κατέκτησε και το πρωτάθλημα. Μεταπήδησε για μια χρονιά στα 500 κυβικά και από το 2002 και έπειτα είναι στην κατηγορία των Moto-gp. Πέρσι τερμάτισε μόλις στη 17η θέση κατακτώντας 17 βαθμούς.
Ilmor gp
Τζέρι Μακ Γουίλιαμς (42/ 66 κιλά)
Ο Βρετανός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η ατραξιόν των αγώνων αφού είναι 42 ετών και τρέχει περισσότερο για τον εαυτό του και όχι για την ομάδα του ή κάποιον άλλο. Ξεκίνησε την καριέρα του σχετικά μεγάλος, ήταν 24 ετών και έκανε το ντεμπούτο του το 1993. Το παράδοξο με τον συγκεκριμένο οδηγό είναι ότι ξεκίνησε κάπως ανάποδα αφού πρώτα αγωνίστηκε στην κατηγορία των 500 κυβικών και μετά πήγε στην κατηγορία των 250 κυβικών. Το ντεμπούτο του στα Moto-gp, το έκανε το 2002. Πέρσι συμμετείχε μόνο σε έναν αγώνα.
Πίτ Άντριου (31/ 68 κιλά)
Περισσότερο δοκιμαστής παρά οδηγός. Μην πάει το μυαλό σας σε φαγητά και κουζίνες. Ο Αυστραλός οδηγός χρησιμοποιείται από τις ομάδες για να δοκιμάζει μηχανές παρά για να κάνει πρωταθλητισμό. Έκανε το ντεμπούτο του το 2002 στην κατηγορία των Moto-gp. Αγωνίστηκε για τρεις σεζόν, μέχρι το 2004 και φέτος κάνει την επανεμφάνιση του έπειτα από μια παύση τριών χρόνων. Εύκολα γίνεται κατανοητό ότι δεν μπορεί να διαδραματίσει κανέναν ρόλο και στα μόνα πλάνα στα οποία θα τον δούμε είναι όταν ο Βαλεντίνο Ρόσι θα του «ρίχνει» γύρο.
Honda LCR
Κάρλος Τσέκα (34 / 69 κιλά)
Ο γυρολόγος των Moto-gp. Είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που αλλάζει ομάδα, ο Ισπανός έχει μια αξιοπρόσεκτη πορεία στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο 34χρονος οδηγός ξεκίνησε την καριέρα του το 1993 στα 250 κυβικά με την ομάδα της Honda. Το ντεμπούτο του στα Moto-gp το έκανε το 2002, όπου και είχε και την καλύτερη παρουσία του μέχρι και σήμερα. Ήταν 5ος με 141 βαθμούς. Δεν είναι κακός οδηγός και μπορεί πέρσι να μην πήγε καλά, κατετάγη 15, αλλά αναμένεται φέτος να κάνει μια αρκετά καλά χρονιά.
Konica Minolta
Νακάνο Σίνια (29/ 58 κιλά)
Ο Ιάπωνας οδηγός είναι μόνος του στην ομάδα της Minolta. Μεταπήδησε από την Kawasaki όπου ήταν εκεί από το 2004. Τα υπόλοιπα έξι χρόνια που τρέχει σε αγώνες όλων των κατηγοριών, το έκανε με την ομάδα της Yamaha. Πέρσι ήταν η καλύτερη στιγμή του στους αγώνες όταν κατέκτησε σε ένα αγώνα την δεύτερη θέση. Στη γενική βαθμολογία ήταν 14ος με 92 βαθμούς.
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ :
2006: Χέιντεν Νίκι
2005: Ρόσι Βαλεντίνο
2004: Ρόσι Βαλεντίνο
2003: Ρόσι Βαλεντίνο
2002: Ρόσι Βαλεντίνο
2001: Ρόσι Βαλεντίνο
2000: Ρόμπερτς Τζούνιορ
1999: Κριβιγιέ Άλεξ
1998: Ντούχαν Μικ
1997: Ντούχαν Μικ
1996: Ντούχαν Μικ
1995: Ντούχαν Μικ
1994: Ντούχαν Μικ
1993: Σβάντζ Κέβιν
1992: Ρέινι Γουέιν
1991: Ρέινι Γουέιν
1990: Ρέινι Γουέιν
1989: Λόσον Έντι
1988: Λόσον Έντι
1987: Γκάρντερ Γουέιν
1986: Λόσον Έντι
1985: Σπένσερ Φρέντι
1984: Λόσον Έντι
1983: Σπένσερ Φρέντι
1982: Ουντσίνι Φράνκο
1981: Λουτσινέλι Μάρκο
1980: Ρόμπερτς Κένι
1979: Ρόμπερτς Κένι
1978: Ρόμπερτς Κένι
1977: Σέινι Μπάρι
1976: Σέινι Μπάρι
1975: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1974: Ριντ Φιλ
1973: Ριντ Φιλ
1972: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1971: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1970: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1969: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1968: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1967: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1966: Αγκοστίνι Τζιάκομο
1965: Χέιλγουντ Μάικ
1964: Χέιλγουντ Μάικ
1963: Χέιλγουντ Μάικ
1962: Χέιλγουντ Μάικ
1961: Χόγκιν Γκάρι
1960: Σούρτες Τζόν
1959: Σούρτες Τζόν
1958: Σούρτες Τζόν
1957: Λιμπεράτι Λίμπερο
1956: Σούρτες Τζον
1955: Ντιούκ Τζοφ
1954: Ντιούκ Τζοφ
1953: Ντιούκ Τζόφ
1952: Μασέτι Ουμπέρτο
1951: Ντιούκ Τζοφ
1950: Μασέτι Ουμπέρτο
1949: Γκράχαμ Λέσλι
Επιμέλεια: Αντώνης Κατσίκης