H νέα BMW σειρά 3 Coupe κάνει κεφάλια να γυρίζουν…
Τρίθυρο αμάξωμα, για 4 επιβάτες, με δυνατούς κινητήρες και εξοπλισμό.
Σταματημένος στο φανάρι, δύο κοπέλες από τη διπλανή 4θυρη BMW σειρά 3 της προηγούμενης γενιάς, μου κάνουν νόημα ανοίγοντας το παράθυρο.
Ηταν ξανθές αλλά όχι ανόητες. Μάλλον ήξεραν τι ήθελαν. Να μάθουν πόσο… μου κόστισε το αυτοκίνητο που οδηγούσα.
Τη νέα BMW σειρά 3 coupe, ήδη την οδηγούσα για τρεις ημέρες και ομολογώ ότι δεν ήταν τα μόνα βλέμματα που έπεσαν πάνω της.
Στις κοπέλες είπα ότι δεν την αγόρασε και ότι την έχω για δοκιμή, λόγω της δουλειάς. Εξεπλάγησαν και ίσως με θεώρησαν τυχερό. Φαντάζομαι όμως, τις επόμενες ημέρες θα πήγαν σε κάποια αντιπροσωπεία για να τη δουν καλύτερα, να την οδηγήσουν και γιατί όχι να την αποκτήσουν.
Η νέα BMW σειρά 3 είναι classic αυτοκίνητο στην sedan, τετράθυρη έκδοση. Ωστόσο, η τρίθυρη, coupe εκδοχή, είναι χάρμα ιδέσθαι, με κοντό εμπρός πρόβολο, μακρύ μεταξόνιο, καμπίνα επιβατών τραβηγμένη προς τα πίσω, χαμηλά παράθυρα και μεγάλους θόλους τροχών (17 ιντσών).
Ταυτόχρονα, ξεχωρίζουν το εμπρός σπόιλερ, οι διπλοί στρογγυλοί προβολείς και οι καμπύλες του καπό. Παρατηρώντας μπροστά και πίσω, είναι χαμηλό και φαρδύ, αποπνέοντας δυναμικό χαρακτήρα, ενώ με αναμμένα τα φώτα διαπιστώνουμε ότι διατίθεται στάνταρ με φωτισμό bi-xenon, που χαρίζει περισσότερη φωτεινότητα και δεν κουράζει τους απέναντι οδηγούς.
Τα πίσω φωτιστικά, που χρησιμοποιούν λυχνίες LED (κόκκινοι φωτοδίοδοι), χωρίζονται σε δύο τμήματα και φθάνουν μέχρι το πορτμπαγκάζ. Γενικά, διάφορες μικρολεπτομέρειες (εξωτερικοί καθρέπτες, χρωμιωμένα πλαίσια πλαϊνών παραθύρων κ.α.), αναδεικνύουν μια ξεχωριστή σιλουέτα.
Η εξωτερική εμφάνιση, συνοδεύεται από ελκυστικές γραμμές στο εσωτερικό, με κοίλα και κυρτά σχήματα. Το ταμπλό είναι κεκλιμένο προς τον οδηγό στο επάνω μέρος, ενώ τα υποβραχιόνια στις πόρτες ξεκινούν ομαλά από το ταμπλό και φτάνουν μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Η κεντρική κονσόλα δε, αρχίζει από το ταμπλό και συνεχίζεται ως υποβραχιόνιο (με αποθηκευτικούς χώρους), ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Πίσω επίσης υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ανάμεσα στα δύο καθίσματα, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι το αυτοκίνητο είναι αποκλειστικά 4θέσιο.
Χρωματικοί συνδυασμοί, δερμάτινο σαλόνι και μεταλλικές επενδύσεις στα εσωτερικά χερούλια και τον λεβιέ ταχυτήτων, ολοκληρώνουν ένα άκρως ικανοποιητικό περιβάλλον.
Σε στάνταρ εξοπλισμό, διαθέτει μπροστινούς, πλευρικούς και αερόσακους τύπου κουρτίνας, ελαστικά runflat (δεν κλατάρουν) με έλεγχο πίεσης αέρα και σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (απενεργοποιείται με διακόπτη), που ελέγχει το ABS, την ευστάθεια, την πρόσφυση και την ολίσθηση του αυτοκινήτου, στεγνώνει τα φρένα, κατανέμει την δύναμη της πέδησης και εξουδετερώνει την τάση αποσταθεροποίησης σε στροφές.
Εν συντομία
Η νέα BMW σειρά 3 coupe κυκλοφορεί με τρεις βενζινοκινητήρες στην Ελλάδα, τοποθετημένους μπροστά, μεταφέροντας ωστόσο την κίνηση στον πίσω άξονα. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.5 lt - 218 hp (6,9 δευτερόλεπτα επιτάχυνση, 247 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα, 8,4 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ.)
Διατίθεται και ο 3.0 lt - 272 hp, όμως το διαμάντι είναι ο εξακύλινδρος, 3.0 lt – 306 hp με διπλό Turbo, που αποδίδει 400 Nm ροπής στις 1.300 σ.α.λ. (5,5’’ επιτάχυνση, τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα με κόφτη). Ο κινητήρας του αυτοκινήτου δοκιμής (2.5 lt), συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, που ανταποκρίνεται ικανοποιητικότερα με τις μηχανικές εν σειρά αλλαγές σχέσεων.
Πάντως, είναι ξεκούραστο. Το χαμηλό κέντρο βάρους, τα σχετικά σκληρά ελατήρια και η υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, κάνουν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται άψογα στο δρόμο, με τα ηλεκτρονικά συστήματα πέδησης και ασφάλειας να ενεργούν στα δύσκολα. Το μοντέλο κοστίζει 49.700 ευρώ, αλλά το αυτοκίνητο δοκιμής φθάνει με αρκετά έξτρα στα 58.711 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube