Είναι αλήθεια ότι αγώνες χωρίς συναγωνισμό, είναι φαγητό χωρίς αλάτι. Η Subaru, τρεις φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών (1995-96-97) και ισάριθμες φορές οδηγών (Μακ Ρέι 1995, Μπερνς 2001, Σόλμπεργκ 2003), έχει περιέλθει σε ανυποληψία εδώ και τρία χρόνια. Οι δικαιολογίες για τα λάστιχα της Pirelli, μέχρι ενός σημείου μπορούν να δικαιολογηθούν. Aλλά και φέτος, που η ομάδα στα τρία πρώτα ράλι έβαλε (όπως και οι υπόλοιπες ομάδες) τα BF Goodrich, πάλι μέτρια αποτελέσματα ήρθαν για Σόλμπεργκ και Ατκινσον, που έμειναν εκτός βάθρου σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία και Νορβηγία. Η ομάδα πέρυσι, στα μισά της χρονιάς, παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση του Impreza, χωρίς ωστόσο να πετύχει πολλά. Όλα έδειχναν ότι οι σημαντικότερες αλλαγές προορίζονταν για φέτος, αλλά και πάλι όχι από την αρχή του πρωταθλήματος. Στον τέταρτο αγώνα που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα στο Μεξικό, η Subaru θα χρησιμοποιήσει τη νέα βελτιωμένη έκδοση του αυτοκινήτου, σε τομείς που υστερούσε, όπως ήταν η πρόσφυση και η φθορά των ελαστικών.

Χθες, η Subaru έφερε στο φως της δημοσιότητας τις εικόνες του Impreza WRC2007, το οποίο είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μηχανικών και σχεδιαστών στην Ιαπωνία και την Αγγλία. Στόχος ήταν να εξελιχθούν οι επιδόσεις, η αξιοπιστία και η ασφάλεια του αυτοκινήτου. Το ανανεωμένο Impreza WRC2007, εξωτερικά δείχνει σχεδόν ίδιο με το προηγούμενο, ωστόσο έγιναν πολλές αλλαγές. Σκοπός της ομάδας, ήταν να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο με καλύτερη ισορροπία στα ελαστικά και στην πρόσφυση, ειδικά στις μεγάλες ειδικές διαδρομές. Για να το πετύχει αυτό, διαφοροποίησε τη φιλοσοφία στην κατανομή του βάρους, τη γεωμετρία της ανάρτησης και στη ρύθμιση των διαφορικών. Το αυτοκίνητο έχει επίσης νέο σύστημα ψύξης και για να διοχετεύεται καλύτερα ο αέρας χρειάστηκε να αλλάξει και ο μπροστινός προφυλακτήρας. Στο Μεξικό λοιπόν θα τρέξει το νέο Impreza και ασφαλώς περιμένουν στη Subaru καλύτερα αποτελέσματα, ύστερα από τις δοκιμές που έγιναν στο χώμα της Ιταλίας και της Ισπανίας. Αξίζει δε να σημειώσουμε, ότι το Impreza, από τότε που πρωτοεμφανίστηκε στα ράλι το 1992, κατάφερε να πετύχει 46 νίκες σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταφέροντας τεχνογνωσία και στο μοντέλο παραγωγής. Τα δύο «κλειδιά» της επιτυχίας, που συνοδεύουν και το αυτοκίνητο που πωλείται, είναι ο επίπεδος κινητήρας, εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο και η συμμετρική τετρακίνηση. Επίσης, έπειτα από τις αλλαγές, το νέο Impreza είναι λίγο πιο ελαφρύ από το προηγούμενο.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube