Ανοικτό η κλειστό, το Smart παραμένει ιδανικό για δύο..
Μάκρυνε λίγο, φρεσκαρίστηκε και εξακολουθεί να χωρά σε θέση κάδου.
Όταν πρωτοείδα το smart, στην έκθεση του Παρισιού το 1998, κατάλαβα μαζί με τους χιλιάδες επισκέπτες ότι επρόκειτο για μιά έξυπνη λύση μετακίνησης στην πόλη.
Το smart δεν ήταν εύκολο εγχείρημα στην παραγωγή. Κόστιζε πολύ, η εταιρεία δεν άντεχε το βάρος της προσπάθειας και η Mercedes-Benz ανέλαβε να συνεχίσει την προώθηση. Και τα κατάφερε, αφού πωλείται σε 36 χώρες παγκοσμίως, με 770.000 αυτοκίνητα να έχουν κυκλοφορήσει από τότε μέχρι τώρα στους δρόμους. @2@
Το smart έγινε πλέον φετίχ. Στη χώρα μας, η διαρκής αναζήτηση χώρου στάθμευσης, η επιμονή στο δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας (για να μπαίνουμε στο δακτύλιο) και η πολιτική των εταιρικών αυτοκινήτων, έκαναν το μοντέλο ανάρπαστο.
Στην πορεία, το smart έγινε fortwo, για να ξεχωρίζει από το forfour, που βγήκε για 4 επιβάτες αλλά δεν έπεισε στο εμπόριο και αποσύρθηκε. Όπως έμεινε στα χαρτιά και το smart formore, το SUV μοντέλο που δεν προχώρησε στην παραγωγή. Ετσι, θα πορευτεί μόνο του το κλασικό smart fortwo, το οποίο βέβαια δεν έχει ιδιαίτεροι πρόβλημα.
Τουναντίον, αφού το ολοκαίνουργιο που παρουσιάστηκε πριν μερικές ημέρες, δεχόμενο ήδη παραγγελίες, είναι αυξημένο ελαφρώς σε διαστάσεις, πιο άνετο, με περισσότερο ισχύ και υψηλότερο επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Και το νέο smart fortwo, παραμένει πιστό στο σχεδιασμό ενός όγκου, με συμπαγείς διαστάσεις, διχρωμία στο αμάξωμα, με αναβαθμισμένο κλωβό ασφαλείας και αφαιρούμενα πλαστικά μέρη.
Το μήκος αυξήθηκε κατά 19,5 εκ., φθάνοντας στα 2,695 μ., το πλάτος κατά 4,3 εκ. αγγίζοντας τα 1,559 μ., το ύψος παρέμεινε ίδιο με 1,542 μ, ενώ το μεταξόνιο έφθασε στα 1,867 μ. 9+5,5 εκ.).
Όλα αυτά συνεπάγονται αύξηση των εσωτερικών χώρων για τους δύο επιβάτες, με παράλληλη επέκταση του χώρου αποσκευών στα 220 λίτρα (70 παραπάνω).
Σχεδιαστικά, παρατηρούμε νέα φωτιστικά σε σχήμα, προφυλακτήρα με κυψελοειδή μάσκα σε χρωμιωμένο πλαίσιο, μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα με προβολείς ομίχλης, χερούλια θυρών σε οριζόντια διάταξη τώρα, αντί κάθετη, 15άρες ζάντες (ελαστικά 155/60 μπροστά και 175/55 πίσω), νέο προφυλακτήρα πίσω και διπλά φωτιστικά και πόρτα που ανοίγει χωριστά από το παράθυρο. Εξω καλά και μέσα καλύτερα.
Τα δύο μικρά όργανα τοποθετήθηκαν ακριβώς στη μέση για λόγους ασφάλειας (αμερικάνικα πρότυπα), τα καθίσματα έγιναν μπάκετ, στο ταμπλό προστέθηκαν χειριστήρια και αυξήθηκαν οι μικροί χώροι αποθήκευσης.
Στην ανάρτηση, παραμένουν ως είχαν τα ψαλίδια με γόνατα McPherson και αντιστρεπτική δοκό μπροστά, με βραχίονα, ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ πίσω.
Εν συντομία…
Το νέο smart fortwo τροφοδοτείται με νέους τρικύλινδρους Euro 4, όσον αφορά τους ρύπους, κινητήρες. Είναι όλοι 999 κ.εκ., πιο οικονομική σε κατανάλωση, πιο ισχυροί ασφαλώς και αποδίδουν 61 hp ή 71 hp στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις και 84 hp στην έκδοση turbo.
Συνδυάζονται δε με ημιαυτόματο, χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Το μοντέλο ενισχύθηκε στην ασφάλεια, βελτιώθηκαν οι αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, οι πόρτες κλειδώνουν αυτόματα με την εκκίνηση του οχήματος, το ABS έχει ηλεκτρονική κατανομή της πέδησης με υποβοήθηση φρεναρίσματος και προστέθηκε ESP για την ευστάθεια.
Σε επιπλέον εξοπλισμό, διαθέτει: κεντρικό κλείδωμα, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας και πρίζα 12 βόλτ. Προαιρετικά διατίθενται: πλευρικοί αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, θερμαινόμενα ή και δερμάτινα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, Isofix για παιδικά καθίσματα κ.α..
Το νέο smart fortwo προσφέρεται και ως cabrio με νέα ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, που ανοιγοκλείνει σε όλο το φάσμα της, ανεξάρτητα από την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Η βασική έκδοση pure 61 hp κοστίζει 9.700 ευρώ, και η cabrio 71 hp 13.400 ευρώ. ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube