H ευφυής εικόνα του C4 Picasso περικλείει πολυδιάστατη πολυμορφικότητα.

Αποστολή στη Χιρόνα

Το 2007 η Citroen θα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων στην ιστορίας της. Αυτοκίνητα μικρά (C1, C2, C3), μικρομεσαία (C4), μεγάλα (C5), πολυτελή (C6), πολυμορφικά (Xsara Picasso, C4 Picasso) και επαγγελματικά, της απέφεραν 1.406.000 πωλήσεις πέρυσι (+0,8% από το 2005). @2@

Στη Χιρόνα, προχθές, μάθαμε, είδαμε και οδηγήσαμε το ένα από τα δύο νέα μοντέλα που παρουσιάζει φέτος η Citroen. Πρόκειται για το πενταθέσιο C4 Picasso, που συμπληρώνει τη γκάμα των πολυμορφικών της μάρκας με ιδανικό τρόπο (5θέσιο Xsara Picasso, 7θέσιο C4 Grand Picasso, 7θέσιο C8).

Το δεύτερο μοντέλο θα το δούμε στην έκθεση της Γενεύης (αρχές Μαρτίου), ενώ πρόκειται να το οδηγήσουμε Απρίλιο – Μάιο. Το C-Crosser και θα είναι το πρώτο SUV 4X4 όχημα της μάρκας, προϊόν συνεργασίας ομίλου PSA (Peugeot – Citroen) με τη Mitsubishi. Εχουμε καιρό όμως γι’ αυτό.

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το πενταθέσιο C4 Picasso, το οποίο βασίζεται στο πάτωμα του μεγάλου αδερφού C4 Grand Picasso, που πωλείται από τον Ιανουάριο στην Ελλάδα αυστηρά σε επταθέσια διάταξη καθισμάτων (τα δύο καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλώνονται).

Το νέο C4 Picasso λοιπόν, θα παράγεται μόνο ως πενταθέσιο, πιο συμπαγές πολυμορφικό, που θα απευθύνεται σε οικογενειάρχες, αλλά θα παρέχει λύσεις και ανέσεις σε νέους με ποικίλες δραστηριότητες. Το πρώτο συνθετικό του ονόματος υπενθυμίζει μια παραλλαγή του πεντάθυρου C4, ενώ το Picasso, όνομα του διάσημου Ισπανού ζωγράφου, παρέμεινε γιατί έκανε πασίγνωστο το πρώτο πολυμορφικό της μάρκας.

Το αξιοπρόσεκτο είναι ότι η Citroen διάλεξε να παρουσιάσει το αυτοκίνητο στη Χιρόνα, που βρίσκεται κοντά στην πόλη Φιγκουέρες, γενέτειρα του σπουδαίου σουρεαλιστή Σαλβαντόρ Νταλί, στενού φίλου του Πικάσο. Σχεδιαστικά, ο «μικρός αδερφός» διαφέρει από το «μεγάλο», έχοντας καμπυλωτό σχήμα πίσω (ανοίγει ξεχωριστά το παράθυρο από την πόρτα), προτεταμένο προφυλακτήρα και ψηλά τοποθετημένο τρίτο φως στοπ στην αεροτομή.


Στο πλάι, η γραμμή των παραθύρων είναι κυματοειδής, ενώ στον μπροστινό προφυλακτήρα προστέθηκαν μαύρες εισαγωγές αέρα στις άκρες, με προβολείς ομίχλης. Δεν υπάρχουν ράγες στην οροφή, το σχήμα εν γένει είναι κοίλο και δεσπόζουν οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες που χαρίζουν άπλετη φωτεινότητα.

Στο εσωτερικό, μπροστά, όλα παραμένουν όπως και στο επταθέσιο. Ταμπλό με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, μπράτσα στα καθίσματα, ψηλά ο λεβιές. Πίσω, οι τρεις ίσες θέσεις, είναι ανεξάρτητες και αναδιπλούμενες, με τους πάγκους να σύρονται μπρος – πίσω για μεγαλύτερη άνεση. Στο πορτμπαγκάζ δε, φιλοξενούνται αποσκευές όγκου 500 λίτρων, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο χώρος φθάνει στα 1.734 λίτρα.

Εν συντομία…

Το 5θέσιο C4 Picasso θα έρθει στην Ελλάδα στα μέσα Μαρτίου (τιμές κάτω από 20.000 ευρώ) με δύο κινητήρες βενζίνης: 1.8 lt 16V – 127 hp (5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) και 2.0 lt 16V – 143 hp (6άρι μηχανικό από το τιμόνι και με διακόπτες) και με δύο diesel: 1.6 HDi - 110 hp και 2.0 Hdi - 138 hp (με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων).

Εχει μήκος 4,47 μ., πλάτος 1,83 μ. και ύψος 1,66 μ. (δεύτερο σε διαστάσεις στη γκάμα πολυμορφικών Citroen).
Για την ασφάλεια διαθέτει 7 αερόσακους (ένας γονάτου του οδηγού) και 4 βάσεις Isofix για την πρόσδεση παιδικών καθισμάτων. Εξοπλίζεται στάνταρ με: ηλεκτρικό χειρόφρενο, υπολογιστή ταξιδιού, ρυθμιστή ταχύτητας, 4 δισκόφρενα, ABS και ESP για την ευστάθεια με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα εκκίνησης στις ανηφόρες, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, ενώ προαιρετικά διατίθενται σύστημα παρκαρίσματος με υπολογιστή στάθμευσης, φώτα xenon, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (βομβητές στο κάθισμα του οδηγού), σύστημα πλοήγησης, υδροπνευματική ανάρτηση πίσω (κρατάει ίδια απόσταση από το έδαφος φορτωμένο).

Στο δρόμο άρεσε. Εστριβε αποτελεσματικά, επιτάχυνε γρήγορα, δεν παρουσίαζε περιττές κλίσεις το αμάξωμα. Επόμενη δοκιμή εν Ελλάδι.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube