Ενάμιση χρόνο μετά την τελευταία ανανέωση του Impreza, η Subaru επιχειρεί να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού για το πιο εμπορικό της μοντέλο.
Είναι αλήθεια ότι η ιαπωνική φίρμα δεν βιάζεται να αλλάζει τα μοντέλα της. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και τεχνολογικά. @2@
Με κάτι διορθώσεις στη μάσκα, τα φωτιστικά, τους προφυλακτήρες και τις αεροτομές, με μικρή εξέλιξη της μόνιμης και συμμετρικής τετρακίνησης, και με εν μέρει αναβάθμιση των κινητήρων της, το Impreza παραμένει σχεδόν ίδιο αρκετά χρόνια.
Ισως το βάρος δίνεται στη νέα γενιά του μοντέλου, η οποία σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις και από ορισμένες φωτογραφίες δοκιμών που έχουμε δει, μάλλον θα βασίζεται σε διαφορετικό αμάξωμα.
Το κλασικό τετράθυρο «ασχημόπαπο», και το οικογενειακό 5θυρο Sportwagon, ίσως δώσουν τη θέση τους σε ένα πιο σπορ, πεντάθυρο hatchback σχήμα, το οποίο προτιμούν ιδιαίτερα οι Δυτικοευρωπαίοι αγοραστές.
Το Impreza πάντως έχει κάνει «όνομα» από τα ράλι, κερδίζοντας πρωταθλήματα στο παρελθόν (τελευταίο το 2003 με τον Πέτερ Σόλμπεργκ), αλλά τα τελευταία χρόνια βρίσκεται πίσω σε εξέλιξη έναντι των δύο κυριότερων αντιπάλων του (Ford Focus, Citroen Xsara – C4). Όχι ότι δεν είναι ισχυρό, αλλά όχι ιδιαίτερα αποτελεσματικό.
Πάντως από πωλήσεις ως αυτοκίνητο παραγωγής, μια χαρά τα πάει. Αλλωστε οι περισσότεροι δεν το επιλέγουν για να τρέξουν σε αγώνες, αλλά για να έχουν ένα γρήγορο, ισχυρό και αξιόπιστο, φουλ τετρακίνητο αυτοκίνητο, με ό,τι συνεπάγεται βέβαια σε κατανάλωση.
Το Impreza λοιπόν έχει αρκετές εκδόσεις, με 1.5 lt, 2,0 lt και 2.5 lt κινητήρες, λιγότερο ή περισσότερο σπορ. Τώρα προστίθεται μια ακόμη και στα δύο αμαξώματα του ατμοσφαιρικού Ιmpreza 2.0R των 160 ίππων, με εμφάνιση WRX, πίο σπορ χαρακτήρα και πλουσιότερο εξοπλισμό.
Στο 4θυρο Sedan, προστέθηκαν σαλόνι με μπάκετ καθίσματα, ίδια με του Impreza WRX, φώτα Xenon υψηλής ευκρίνειας HID με σύστημα πλύσης και μπροστινός προφυλακτήρας με σπορ γρίλιες (όπως στο WRX), πλαϊνά σπορ μασπιέ (σαν του STI) και μεγάλη αεροτομή όμοια με αυτή του Impreza WRX.
Η έκδοση αυτή με την κωδική ονομασία 2.0 R, κοστίζει 25.900 ευρώ, τιμή ιδιαίτερα ελκυστική. Ωστόσο, επειδή και οι οικογενειάρχες έχουν ψυχή, διατίθεται και το 5θυρο Sportswagon με παραπλήσιο εξοπλισμό (φώτα Xenon υψηλής ευκρίνειας HID με σύστημα πλύσης, δερμάτινο σαλόνι και λεβιές ταχυτήτων, μεταλλικά πεντάλ), αντί του ποσού των 26.700 ευρώ.
Εν συντομία
Το Impreza 2.0R εφοδιάζεται με έναν εντελώς ατµοσφαιρικό επίπεδο 16βάλβιδο κινητήρα, µε µεταβλητό χρονισµό βαλβίδων που αποδίδει 160 hp στις 6.400 σ.α.λ. και ροπή 186 Nm στις 3.200 σ.α.λ.
Συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων και χαρίζει 8,8 δευτερόλεπτα επιτάχυνση και 210 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.
H δε μικτή κατανάλωση καυσίμου φθάνει τα 9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, πέραν των πρόσθετων αξεσουάρ εμφάνισης, διαθέτει 16άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ABS τεσσάρων αισθητήρων με υποβοήθηση πέδησης, 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά), 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέπτες και κλειδαριές, ενεργά προσκέφαλα και ραδιο-cd.
Στο δρόμο κινείται με χαρακτηριστική άνεση, εξαιτίας της μόνιμης, συμμετρικής τετρακίνησης, μέσω συστήματος διεύθυνσης με υδραυλική υποβοήθηση. Η ανάρτηση μπροστά έχει τα κλασικά γόνατα McPherson και πίσω ανεξάρτητα γόνατα με διπλούς εγκάρσιους βραχίονες. Το μοντέλο είναι ετοιμοπαράδοτο.
Δημήτρης Μπαλής ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube