@2@ Όταν λανσάρεται ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου, προσέχω κυρίως τη οδική συμπεριφορά του, πλεονeκτήματα και αδυναμίες, και τελευταία ρίχνω μια ματιά στα λάστιχα που το εφοδιάζουν, επειδή όλα παίζουν ρόλο. Στις παρουσιάσεις νέων ελαστικών, η κατάσταση αλλάζει. Δεν οδηγείς για να φθάσεις στα «όρια» του αυτοκινήτου, αλλά για να διαπιστώσεις το κράτημα και τις αντοχές του ελαστικού. Στρίβεις διαφορετικά, φρενάρεις απότομα, επιταχύνεις γρήγορα. Μπορεί να φαίνεται ρουτίνα, αλλά στην ουσία δεν είναι. Κι αυτό γιατί, κάθε φορά τα ελαστικά αλλάζουν κατηγορία, όπως φυσικά και τα αυτοκίνητα που τα φορούν. Εχω βρεθεί σε αρκετές παρουσιάσεις νέων ελαστικών της Pirelli, στη Ν. Αφρική, την Αμερική, την Τυνησία και την Ιταλία. Πάντα κάτι καινούργιο είχα να δω, όμως καταλήγω στο ίδιο συμπέρασμα. Αρτια οργανωμένες εκδηλώσεις, καινούργια μοντέλα, πανίσχυρες εκδόσεις, κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα. Κάτι τέτοιο συνέβη και τώρα, στο Ντουμπάι. Εκεί που χθες είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω την ποιότητα του νέου “P Zero the Hero”, του ήρωα της Pirelli στα ελαστικά υπερ-υψηλών επιδόσεων. Το νέο ελαστικό δεν αντικαθιστά κάποιο από τα υπάρχοντα της γκάμας Planet Zero, αλλά προστίθεται σε αυτά που απευθύνονται σε ισχυρά αυτοκίνητα. Ερχεται τη χρονιά που η ιταλική μάρκα συμπληρώνει 100 χρόνια αγωνιστικής εμπλοκής, από την Φόρμουλα 1 και τα ράλι, έως τα GT και το Le Mans. Αυτή η πλούσια τεχνογνωσία μεταφέρεται στα ελαστικά μαζικής παραγωγής, με σημαντικά αποτελέσματα (πρώτη τοποθέτηση - εργοστασιακή σε αυτοκινητοβιομηχανίες κύρους, πρώτη σε ευρωπαϊκες πωλήσεις ατικατάστασης ελαστικών υψηλών επιδόσεων). Φέτος, το P Zero κλείνει 20 χρόνια παραγωγής. Λανσαρίστηκε το 1987 για τη θρυλική Ferrari F40, ενώ το 1994 ήρθε το P Zero System με κατευθυντήρια χάραξη πέλματος των εμπρός τροχών και ασύμμετρη των πίσω, για καλύτερη πρόσφυση στους δύο άξονες. Το 2000 εμφανίζεται το P Zero Rosso, για σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα, και δύο χρόνια μετά ήταν η σειρά του P Zero Nero (κυρίως για αντικατάσταση), που κατασκευάζεται αποκλειστικά από ρομπότ (ακρίβεια, μηδενική αστοχία προϊόντος). Το 2003 έκανε πρεμιέρα το P Zero Corsa, ελαστικό για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται κυρίως σε πίστες. Επειτα ήρθε το P Zero Corsa System, με κατευθυντήρια χάραξη πέλματος μπροστά και ασύμμετρη πίσω (κατασκευάζεται από ρομπότ) και τώρα το P Zero the Hero. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του, είναι η ασύμμετρη χάραξη του πέλματος (ίδια για τα εμπρός και πίσω ελαστικά). Πέντε καινοτομίες στη δομή και την κατασκευή του, επιτρέπουν καλύτερες επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, κράτημα ακόμη και με ταχύτητα 370 χλμ/ώρα, μεγαλύτερη αντοχή (+25% παραπάνω από το P Zero Corsa), άνεση, λιγότερο θόρυβο και αυξημένη διάρκεια ζωής - επιδόσεων. Στο Dubai Autodrome, στην καταπληκτική πίστα της περιοχής (γίνονται διάφοροι αγώνες και δοκιμές), τα περισσότερα από αυτά τα διαπιστώσαμε στην πράξη. Για κράτημα σε βρεγμένο δρόμο, στην υδρολίσθηση και στο στεγνό οδόστρωμα, χρησιμοποίησα: Porsche, Boxter και Carrera, Mercedes AMG S-Class, CLK63 και DC CLS, Audi TT 2WD και S8, BMW Σειρά 5 και Mini Cooper. Συνοδήγησα όμως με οδηγούς αγώνων της Pirelli, σε Lamborghini Gallardo, Ferrari 599 GTB Fiorano και Porsche Cayman και ομολογώ ότι ενθουσιάστηκα. Πλαγιολισθήσεις με γρήγορες επαναφορές, αποτελεσματικό φρενάρισμα, απότομο στρίψιμο, όλα υπό έλεγχο. Χωρίς να έχουν ζεσταθεί καλά τα ελαστικά P Zero, φανέρωναν υψηλό κράτημα και όσο περνούσε η ώρα πρόσφεραν περισσότερα. Κάτι ξέρουν φαίνεται και οι εταιρείες που προτίμησαν να τα χρησιμοποιήσουν για πρώτη τοποθέτηση σε πανίσχυρα μοντέλα, όπως: Alfa Romeo Brera και 8C Competizione, Aston Martin DB9S, Audi S8, Audi Quattro R8, Ferrari 599 GTB Fiorano, Jaguar XK, Lamborghini Murcielago, Maserati Quattroporte, Mercedes AMG S – CLK, BMW, Porsche. To νέο P Zero θα είναι διαθέσιμο για ζάντες 16 (μόνο run flat), 17, 18, 19 και 20 ιντσών, σε διαφορετικές διαστάσεις, ενώ θα προσφέρεται και με ειδική ζάντα Pirelli 5P (συνεργασία με Antara). Διατίθεται ήδη στην Ελλάδα, από τους αντιπροσώπους της Pirelli.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube