Αν μερικοί ακούγοντας Hummer, τρομάζουν με την ιδέα του όγκου, συζητώντας μπορεί να αλλάξουν γνώμη. Επειδή και το ίδιο το μοντέλο άλλαξε στην πορεία.
Αρχικά, το θηριώδες όχημα του 1999, ήταν από μόνο του μια ξεχωριστή κατηγορία, με ακραία χαρακτηριστικά σχεδίασης, υψηλή αντοχή, τεράστιους χώρους και ιδανικό για χρήση παντού.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι στην Αμερική το προτιμούν οι πανύψηλοι αθλητές του μπάσκετ, ενώ ανάγλυφες είναι οι εικόνες από τα στρατιωτικά Hummer παραλλαγής.
@2@
Το μεγάλο Hummer Η1, απέκτησε έκτοτε το H2 και εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο το «μικρότερο αδελφάκι», το H3, με πιο συμπαγείς διαστάσεις, ώστε να απευθύνεται σε μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών παγκοσμίως, πέραν της αμερικανικής ηπείρου. Ηδη πωλείται σε 27 χώρες της Ευρώπης, έχοντας διπλασιάσει τις πωλήσεις του από το 2005.
Κι ενώ το προηγούμενο Η3 κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της Λουιζιάνα, το ανανεωμένο σε εμφάνιση και διαστάσεις, παράγεται στο νέο εργοστάσιο της Ν. Αφρικής, επένδυση 100 εκατ. δολαρίων.
Το νέο Hummer H3 λοιπόν, είναι μικρότερο κατά 39 χιλ., κοντύτερο κατά 171 χιλ., και κατά 73 χιλ. στενότερο. Εφάμιλλο σε μέγεθος ενός οικογενειακού τετράθυρου sedan, ανταποκρίνεται σε διαδρομές πόλης, είναι ευκίνητο και μπορεί να παρκάρει εύκολα.
Στο νέο H3, σχεδιαστικά, η μάσκα παραμένει χρωμίου, με επτά κάθετα χωρίσματα, πλαισιωμένη από στρογγυλά φωτιστικά. Δίπλα υπάρχουν δύο επιπλέον τετράγωνα φωτιστικά σώματα, ενώ στον μαύρο προφυλακτήρα φιλοξενούνται δύο στρογγυλοί και μικροί προβολείς ομίχλης.
Στο πλάι δεσπόζουν τα φουσκωμένα φτερά των τροχών, μπροστά και πίσω, οι μεγάλοι και χρωμιωμένοι καθρέπτες, τα ομοίου σχήματος τρία παράθυρα και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, που δέχονται ελαστικά τοποθέτησης εργοστασίου, P265/75R16 Goodyear Wrangler RT/S παντός εδάφους.
Πίσω, φυσικά η ρεζέρβα είναι εξωτερικά τοποθετημένη, ενώ υπάρχει και τρίτο φως στοπ ψηλά, στη μέσα πλευρά του παραθύρου. Στο εσωτερικό είναι δεδομένη η άνεση για πέντε επιβάτες.
Λιτό ταμπλό, μεγάλοι αεραγωγοί, ηχοσύστημα, κλιματισμός με περιστροφικά χειριστήρια, δερμάτινο τιμόνι τεσσάρων αχτίνων, χρωμιωμένα στοιχεία στην κονσόλα και τις πόρτες και πίνακας με δύο μεγάλους και δύο μικρούς κύκλους οργάνων.
Ο λεβιές ταχυτήτων (με χρώμιο) είναι κάθετα τοποθετημένος στη βάση της κονσόλας και ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται υποβραχιόνιο, που εξυπηρετεί και ως αποθηκευτικός χώρος. Στο πίσω μέρος η πλάτη των καθισμάτων διπλώνει κατά 60:40, ενώ το πορτμπαγκάζ χωρίς αναδίπλωση καθισμάτων έχει χωρητικότητα 835 λίτρα.
Εν συντομία
Το Hummer H3 εφοδιάζεται με νέο κινητήρα 3.7 lt (αντί 3.5lt), εν σειρά πεντακύλινδρο, με χρονισμό των βαλβίδων. Αποδίδει 244 hp στις 5600 σ.α.λ., με ροπή 328 Nm στις 4600 σ.α.λ.
Συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, είτε με ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενο, αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται ηλεκτρονικά και στους δύο άξονες, ανάλογα τις συνθήκες δρόμου και οδήγησης. Στάνταρ υπάρχουν 6 αερόσακοι οδηγού συνοδηγού και οροφής τύπου κουρτίνας, ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, ενώ προαιρετικά διατίθεται κλείδωμα πίσω διαφορικού.
Το Hummer H3 μπορεί να «βουτήξει» σε νερό βάθους μέχρι 40,7 εκ. με ταχύτητα έως 32 χλμ/ώρα, μπορεί να υπερπηδήσει εμπόδια και πέτρες ανάλογου ύψους. Για τα δύσβατα εδάφη, η γωνία προσέγγισης φθάνει τις 37,5 μοίρες και της αποχώρησης 34,6.
Εξαιτίας δε των συμπαγών διαστάσεων, ο κύκλος στροφής αγγίζει τα 11,3 μ., νούμερο καλό για μανούβρες και παρκάρισμα. Εκτός από τον βασικό εξοπλισμό, θα περιλαμβάνει προαιρετικά μιά μεγάλη, ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή. Στην Ελλάδα θα διατίθεται από τον Μάρτιο, με τιμές από 58.000 ευρώ περίπου.
Δημήτρης Μπαλής