@2@ «Οι σπουδαίες Jaguar γυρίζουν κεφάλια στους δρόμους. Κάνουν ανθρώπους να σταματούν και να προσέχουν. Τους ξυπνούν επιθυμίες. Αυτό κάνει η C-XF, αυτό θέλει να πετύχει και η επόμενη γενιά Jaguar». Τα λόγια ανήκουν στον Ιαν Κάλουμ, διευθυντή σχεδίασης των μοντέλων της Jaguar, και δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Βέβαια, αν οι Jaguar που κυκλοφορούν στους δρόμους ήταν τόσες πολλές σαν τα Fiat για παράδειγμα, δεν θα κέντριζαν την περιέργεια. Αλλά είναι λίγες, όπως και να το κάνουμε, όμορφες και φυσικά ακριβές. Όχι πανάκριβες, όμως γιατί με 33.000 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις μια δίλιτρη X- Type. Τα λόγια του σχεδιαστή της Jaguar ειπώθηκαν στο περιθώριο της έκθεσης του Ντιτρόιτ των Η.Π.Α., που ολοκληρώθηκε πριν μερικές ημέρες, με την ευκαιρία της ανακήρυξης του πρωτότυπου C-XF, από το περιοδικό AutoWeek, ως το «Καλύτερο μοντέλο της έκθεσης» και το πιο σέξι τετράθυρο Jaguar των τελευταίων ετών, που συνδέει το ένδοξο παρελθόν στις λιμουζίνες με το μέλλον της μάρκας. Είναι αλήθεια ότι η σχεδιαστική ομάδα δανείστηκε στοιχεία από τα μοντέλα Mark του 1950 και του 1959, αλλά και από την ΧΚ120. Φυσικά αυτό δεν αποτελεί καινοτομία, αφού πολλοί σχεδιαστές αναζητούν στοιχεία του παρελθόντος ώστε να τα προσαρμόζουν σε σύγχρονες φόρμες και να αναδείξουν ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα. Και βέβαια, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η μόδα κάνει κύκλους, σε όλους τους τομείς. Αναφορικά με το στυλ, το μπροστινό τμήμα είναι αναμφίβολα αυτό που αποσπά αμέσως το βλέμμα. Η τραπεζοειδής μάσκα με το χρωμιωμένο πλέγμα, συνοδεύεται από ελλειψοειδή φωτιστικά και μεγάλες εισαγωγές του αέρα εκατέρωθεν του προφυλακτήρα. Το καπό είναι ιδιαίτερα τονισμένο με τέσσερις τομές, ενώ υπάρχουν και δύο αεραγωγοί για καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Για τον ίδιο λόγο, εισαγωγές αέρα υπάρχουν και στο πίσω μέρος των μπροστινών φτερών, τα οποία φιλοξενούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με φαρδιά ελαστικά Pirelli. Αξιοσημείωτο είναι επίσης, ότι τα χερούλια απουσιάζουν από τις θύρες και είναι τοποθετημένα στην μεσαία και πίσω κολόνα, κάθετα σε μορφή χούφτας. Το μοντέλο αν και τετράθυρο, με την κεκλιμένη πίσω γραμμή οροφής, παραπέμπει σε ένα απίθανο κουπέ, με την πίσω πόρτα να ανοίγει ψηλά. Λεπτά, μακρόστενα φωτιστικά, μεγάλες απολήξεις εξάτμισης και δυναμικός διαχύτης αέρα, συμπληρώνουν τα σχεδιαστικά στοιχεία. Καταλήγοντας, η νέα Jaguar C-XF, εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4.2 lt – 420 hp, με 500 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με 6τάχυτο, αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων, με μηχανική αλλαγή των σχέσεων από το τιμόνι.

Εν συντομία…

Στο εσωτερικό, μπάκετ καθίσματα μπροστά, από διάτρητο δέρμα και δύο ανεξάρτητα καθίσματα πίσω, φιλοξενούν 4 επιβάτες. Από το ταμπλό ξεκινά μια μεγάλη κονσόλα που επεκτείνεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ώστε να «βαθαίνει» τα καθίσματα, θυμίζοντας κόκπιτ αεροσκάφους. Το τιμόνι ουσιαστικά στερεώνεται σε ένα κάθετο μπράτσο, με τα οριζόντια να χρησιμεύουν για τη στήριξη των μοχλών αλλαγής ταχυτήτων. Ενα μεγάλο κεντρικό όργανο φιλοξενεί το στροφόμετρο, ένα μικρότερο αριστερά το ταχύμετρο και ένα αντίστοιχο δεξιά τους δείκτες βενζίνης και θερμοκρασίας. Αξιο λόγου, είναι ότι οι δείκτες των αναλογικών οργάνων ξεκινούν από πάνω με φορά προς τα αριστερά, αντίθετα του ρολογιού και των οργάνων των απλών μοντέλων αυτοκινήτων. Οσον αφορά τον εσωτερικό διάκοσμο, καλύπτεται από ένα μίγμα στοιχείων αλουμινίου, δέρματος και ξύλου. Εξάλλου, οι διάφορες ρυθμίσεις των αξεσουάρ (ραδιο-cd, DVD, οθόνη TFT κ.λ.π.), γίνονται μέσω 5 αισθητήρων, αναδεικνύοντας περαιτέρω την τεχνολογική υπόσταση του μοντέλου.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube