@2@ Σαν να πέρασε αρκετός καιρός από τότε που λανσαρίστηκε στην αγορά το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο της VW. Ισως η γερμανική φίρμα περίμενε να βρει την κατάλληλη στιγμή και φαίνεται ότι το κατάφερε. Η εισαγωγή της τεχνολογίας κινητήρων TSI, σε όλη τη γκάμα των μικρομεσαίων οχημάτων της μάρκας, έπειτα από την επιτυχημένη απήχηση που είχε, επεκτείνεται τώρα και στο Touran. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να υπάρξει καλύτερη αφορμή για το επαναλανσάρισμα του πολυμορφικού μοντέλου, το οποίο ανανεώθηκε ελαφρώς και σε εμφάνιση. Απέκτησε νέους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, νέα κάθετη μάσκα με χρωμιωμένες γρίλιες και ανασχεδιασμένα φωτιστικά, θυμίζοντας εν ολίγοις το μεσαίο Passat, του οποίου η εμπορική απήχηση ήταν εξαιρετική στην Ελλάδα και όχι μόνο. Κατά τα λοιπά, σε διαστάσεις μεγάλωσε λίγο σε μήκος (4,407 μ.), ενώ έχει ίδιο πλάτος (1,794 μ.) και ύψος (1,652 μ.), με στάνταρ τις ράγες στην οροφή για τοποθέτηση σχάρας, πέδιλων του σκι ή σέρφ. Στο εσωτερικό μέρος δεν παρατηρείται καμία αλλαγή από το απερχόμενο μοντέλο. Είναι ένα κλασικό σε όλα VW, με πληθωρικούς αεραγωγούς, κάθετη προτεταμένη κονσόλα, τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και πίνακα με δύο στρογγυλά όργανα ταχύμετρου και στροφόμετρου. Επειδή όταν μιλάμε για πολυμορφικό αυτοκίνητο, συνήθως το περιτύλιγμα περνά σε δεύτερη μοίρα, αξίζει να σταθούμε σε αυτά που προσφέρει το Touran στους επιβάτες του. Κατ’ αρχήν φιλοξενούνται πέντε ενήλικες επιβάτες. Τα μπροστινά καθίσματα είναι τύπου ημιμπάκετ, με καλή πλευρική στήριξη, ενώ τα τρία πίσω είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους (το μεσαίο λειτουργεί και ως τραπεζάκι) και αναδιπλούμενα. Μετακινούνται μπροστά και πίσω ή αφαιρούνται αν οι επιβάτες είναι λιγότεροι και θέλουν περισσότερο χώρο ελεύθερο. Προαιρετικά διατίθενται δύο ακόμη καθίσματα πίσω, ώστε να υπάρξει 7θέσια διάταξη, τα οποία αναδιπλώνονται πλήρως στο πάτωμα, δημιουργώντας ελεύθερο χώρο φόρτωσης. Επιπροσθέτως, για τα μικροαντικείμενα υπάρχουν θήκες τόσο κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, όσο και κάτω από αυτά της δεύτερης σειράς, στην 5θέσια διάταξη, ενώ ο χώρος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 695 έως και 1.989 λίτρα, ανάλογα τη διαρρύθμιση των καθισμάτων. Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο μοντέλο εφοδιάζεται στάνταρ με 6 αερόσακους. Διαθέτει σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix, αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, ABS, σύστημα αντιολίσθησης των τροχών, υποβοήθηση της πέδησης και ηλεκτρονικό μπλοκάρισμα διαφορικού. Επίσης, προστέθηκε σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό, μέσω παλμών στο τιμόνι, για διορθωτικές κινήσεις, αν π.χ. ξεφύγει το αυτοκίνητο από την πορεία του. Και ακόμα, επειδή αρκετοί χρησιμοποιούν μπαγκαζιέρα ή οτιδήποτε ρυμουλκούμενο, ένα σύστημα σταθεροποίησης επεμβαίνει όταν χρειαστεί να ευθυγραμμίσει το ρυμουλκούμενο ή το όχημα.

Εν συντομία…

Το κύριο στοιχείο που προστέθηκε στο ανανεωμένο Touran, είναι ο ισχυρός TSI κινητήρας 1.4lt, που αποδίδει 140hp. Πραγματικά είναι υπέροχος και μπορεί να κινήσει άνετα το μεγάλο όχημα, χάρη σε ένα μηχανικό συμπιεστή και ένα στροβιλοσυμπιεστή εξάτμισης, χαρίζοντας επιτάχυνση 9,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, με την κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο να είναι μόλις 7,4 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται όταν συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και διαφοροποιούνται ελαφρώς όταν χρησιμοποιείται το 6τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο DSG, με εν σειρά αλλαγές ταχυτήτων είτε μηχανικά από το λεβιέ, είτε με διακόπτες στο τιμόνι. Το νέο Touran θα εφοδιάζεται αργότερα και με ένα σύστημα παρκαρίσματος, με το οποίο ο οδηγός χωρίς να κρατά το τιμόνι, παρά πατώντας τα πεντάλ (φρένο, γκάζι, συμπλέκτη), το αυτοκίνητο τοποθετείται μόνο του στο χώρο στάθμευσης. Το ανανεωμένο Touran διατίθεται σε τρία επίπεδα βασικού εξοπλισμού, με την αρχική έκδοση να κοστίζει 21.210 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube