Υβριδική τεχνολογία με κινητήρα πετρελαίου και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Πριν λίγο καιρό η Citroen αποκάλυψε ένα πραγματικά εντυπωσιακό, πρωτότυπο αυτοκίνητο, με το οποίο η μάρκα επιχειρεί να εξερευνήσει νέα μονοπάτια οδηγικής απόλαυσης χωρίς όρια. Το C-Metisse έχει coupe χαρακτήρα και κομψό 4θυρο αμάξωμα τεσσάρων θέσεων, με εκλεπτυσμένες αναλογίες και εκπληκτικό σχεδιασμό θυρών, με το χρώμιο να κυριαρχεί και να ζωντανεύει το πάθος για τα αυτοκίνητα κύρους, μεγάλου τουρισμού. To C-Metisse, όπως και το υβριδικού C4 HDi, το οποίο παρουσιάστηκε από τη Citroen στην αρχή του 2006, αποτελούν τον προπομπό των οχημάτων του εγγύς μέλλοντος. Η διαφορά του C-Metisse, όμως, είναι ότι χρησιμοποιεί μπροστά έναν πανίσχυρο κινητήρα πετρελαίου και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες πίσω, τοποθετημένους στους τροχούς! Το αυτοκίνητο μοιάζει με γλυπτό έργο, σχεδιαστικά, όντας επιβλητικό με μήκους 4,74 μ., πλάτος 2 μ. και ύψος μόλις 1,24 μ. Με το πολύ μακρύ καπό και τον ουσιαστικά ανύπαρκτο πίσω πρόβολο, το C-Metisse θυμίζει τη σχεδιαστική ισορροπία των αυτοκινήτων μεγάλου τουρισμού της χρυσής εποχής του 50-60, ενώ ακόμα κι όταν είναι ακίνητο μοιάζει να κινείται. Οι μπροστινοί προβολείς εκατέρωθεν του «λοχία», εξοπλίζονται με μια σειρά από νέας τεχνολογίας φωτιστικά (φωτοδιόδους - LED), οι οποίοι ανάβουν σταδιακά ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Επίσης, τα ελαστικά Michelin με τα κεντρικά παξιμάδια συμβάλλουν στην ανάδειξη του σπορ χαρακτήρα του. Γενικότερα η σιλουέτα αναδεικνύει έναν εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής (Cd 0,30), ιδιαίτερα μικρό για τον όγκο του οχήματος. Οσον αφορά στο άνοιγμα των θυρών, που θυμίζουν φτερά γλάρου, ανοίγουν περιστροφικά και υψώνονται ελάχιστα πάνω από την οροφή, για τέλεια πρόσβαση και οπτικό αποτέλεσμα υψηλού επιπέδου. Στο εσωτερικό, η μεγάλη καμπίνα προσφέρει τρία εξαιρετικά άνετα καθίσματα από λευκό δέρμα (ένα μπροστά – δύο πίσω). Ταυτόχρονα, πλήθος καινοτομικών λειτουργιών επιτρέπουν στον οδηγό να έχει την προσοχή του στο δρόμο. Ξεχωρίζει το δερμάτινο τιμόνι με σταθερό κέντρο, το οποίο διαθέτει διακόπτες αλλαγής ταχυτήτων, τα όργανα εκκίνησης στη κονσόλα της οροφής (θυμίζουν μαχητικό αεροσκάφος), το κάθισμα του οδηγού που ρυθμίζεται ηλεκτρικά και η κεντρική κονσόλα που χωρίζεται σε πέντε τμήματα. Φιλοξενεί τον αλουμινένιο λεβιέ ταχυτήτων (εναλλακτικά των διακοπτών στο τιμόνι), το σύστημα πλοήγησης, το μοχλό για το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ και τον αντίστοιχο για τη ρύθμιση του συστήματος της ανάρτησης. Επίσης, τρεις φωτεινές λωρίδες ενημερώνουν για τη τρέχουσα επιλογή της υβριδικής κίνησης (ZEV, επαναφόρτιση, λειτουργία ενισχυμένης επιτάχυνσης κλπ.), οι οποίες συνοδεύονται από ηχητικά σήματα.

Εν συντομία…

Το C-Metisse ζυγίζει μόλις 1.400 κιλά, με τις μπαταρίες να βρίσκονται τοποθετημένες στο κέντρο για καλύτερη κατανομή βάρους. Το αυτοκίνητο διαθέτει υβριδικό σύστημα με κινητήρα πετρελαίου V6 HDi – 208 hp, που έχει φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων και συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στους πίσω τροχούς (20 hp έκαστος). Η ισχύς μεταδίδεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, με αθόρυβη λειτουργία, ενώ η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 6,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα μικτού κύκλου κίνησης. Οδηγικά, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί ανάλογα την πίεση του πεντάλ γκαζιού και μεταφέρει τη ροπή από τον μπροστινό άξονα και στους δύο για τετρακίνηση, κάτι που μπορεί να συμβεί αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα πρόσφυσης, αν οι τροχοί δεν έχουν την απαιτούμενη επαφή ασφάλειας με το δρόμο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube