Δύσκολα χάνει! Η δεύτερη μέρα του ράλι Σουηδίας, δεύτερου αγώνα της χρονιάς, τελικά εξελίχθηκε σε ένα μονόλογο για τον Μάρκους Γκρόνχολμ. Ο Φινλανδός με το Ford Focus, κατάφερε να κερδίσει τις 5 από τις 7 ειδικές της ημέρας, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τη διαφορά που είχε από τον…διώκτη του Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Γάλλος, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, δεν μπόρεσε με το καινούργιο Citroen C4 να ανταγωνιστεί τον 37χρονο οδηγό, κάνοντας καλύτερο χρόνο μόνο στην πρώτη ειδική της ημέρας, περιοριζόμενος σε μέτριους χρόνους στη συνέχεια.

Ετσι, τα 11 δευτερόλεπτα διαφοράς το βράδυ της Παρασκευής, έγιναν 38 και κάτι χθες το βράδυ, με αποτέλεσμα να θεωρείται δύσκολο αν όχι απίθανο (επειδή όλα γίνονται στα ράλι) να χάσει ο Γκρόνχολμ αυτή τη νίκη. «Αύριο (σήμερα) όλα είναι υπό έλεγχο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φινλανδός για τη συνέχεια του αγώνα, με τον Λεμπ να παραδέχεται ότι: «αν καταφέρουμε να τερματίσουμε έτσι, τότε η δεύτερη θέση είναι πολύ καλό αποτέλεσμα». Αν τελικά όλα εξελιχθούν με αυτό τον τρόπο, οι δύο οδηγοί θα έχουν από μία νίκη (ο Λεμπ επικράτησε στο Μόντε Κάρλο), αλλά ο Γάλλος θα έχει παραπάνω δύο βαθμούς, διότι ο Γκρόνχολμ ήταν τρίτος στο Μόντε Κάρλο. Αντίθετα στην βαθμολογία των κατασκευαστών, το πάνω χέρι θα αποκτήσει η Ford, λόγω του ότι ο Μίκο Χιρβόνεν πηγαίνει για πόντιουμ, σε αντίθεση με τον Ντάνι Σόρντο της Citroen που από την Παρασκευή δεν αισθάνεται καλά οδηγώντας στα χιόνια. Θα συνηθίσει όμως. Είναι νέος ακόμα. Αναφέρθηκα στον Χιρβόνεν και αξίζει να επισημάνω τη μάχη που έδωσε με τον Χένινγκ Σόλμπεργκ που οδηγεί επίσης Ford Focus, αλλά της ιδιωτικής ομάδας Stobart. Ο Φινλανδός Χιρβόνεν μπόρεσε να ανέβει στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, εκμεταλλευόμενος το θάμπωμα του ήλιου στο πρόσωπο του Χένινγκ, στην προτελευταία ειδική, αναγκάζοντας τον Νορβηγό να κάνει τετ-α-κε. Νωρίτερα βέβαια, μόλις στη δεύτερη ειδική της χθεσινής ημέρας, την 3η θέση απώλεσε ο πρωταθλητής του 2003, Πέτερ Σόλμπεργκ.

Ο Νορβηγός, μεγάλος αδερφός του Χένινγκ, έχασε τον έλεγχο του Subaru Impreza, βγήκε εκτός δρόμου κολλώντας σε μία τάφρο. Μαζί με τον συνοδηγό του, Φιλ Μιλς και καμιά 20αριά θεατές, ξεκόλλησαν το αυτοκίνητο μετά από 14 λεπτά, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά. Μακριά από τις οκτώ βαθμολογούμενες θέσεις, η Subaru αποφάσισε να αποσύρει τον Σόλμπεργκ, προστατεύοντας το αυτοκίνητο και τα ελαστικά, όπως είπε, για τον επόμενο αγώνα. Θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα στη Νορβηγία, την πατρίδα του Πέτερ και προφανώς η ομάδα του θέλησε να τον προφυλάξει ώστε να τα «δώσει όλα» εκεί. Η αλήθεια είναι πάντως ότι η Subaru υπολείπεται των Citroen – Ford, εδώ και δύο χρόνια, σε εξέλιξη. Τέλος, στα αξιοσημείωτα του αγώνα καταγράφεται ο καλύτερος χρόνος ενός νεαρού Ματς Οστμπεργκ, με Subaru Impreza WRC STI, που κέρδισε την τελευταία υπερειδική στο Χάγκφορς. Στα νορμάλ αυτοκίνητα προηγείται ο Χάνινεν με Lancer.

Κατάταξη 2ης ημέρας

1 Γκρόνχολμ - Ford Focus 2 ώρες 22'29"6
2. Λεμπ – Citroen C4 +00.38.4
3 Χιρβόνεν - Ford Focus +01.13.4
4 Χ. Σόλμπεργκ - Ford Focus +01.40.7
5 Κάρλσον - Citroen Xsara +02.46.5
6 Ατκινσον - Subaru Impreza +02.55.2
7 Στολ - Citroen Xsara +03.26.7
8 Γκαρντεμάιστερ - Mitsubishi Lancer +03.28.1

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube