Αισθητική αντεπίθεση με το πρώτο από τα 46 νέα της επόμενης τετραετίας.
Αποστολή στη Ρώμη: Δημήτρης Μπαλής
Ηταν ομολογουμένως μια από της μεγαλύτερες παρουσιάσεις – φιέστες νέων μοντέλων, τα τελευταία χρόνια. Στην «Αιώνια πόλη», τη Ρώμη, οι Ιταλοί της Fiat έδωσαν τα ρέστα τους προκειμένου να εντυπωσιάσουν τους πάνω από 1.000 επίσημους προσκεκλημένους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, στην επίσημη πρεμιέρα του νέου τους «παιδιού», όπως αποκάλεσαν το νέο Bravo. Η Fiat έπειτα από μια περίοδο κάμψης, αποτέλεσμα του γάμου με την General Motors και το σύντομο διαζύγιο (ούτε χρόνος), στρώθηκε στη δουλειά και τα χρήματα που πήρε ως αποζημίωση τα επένδυσε κατάλληλα. Ο πρώτος στόχος ήταν να επανέλθει δυναμικά στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων, που αποσπά το 25% της προτίμησης των Ευρωπαίων αγοραστών, με 1 εκατ. μονάδες ετησίως. Επέλεξε λοιπόν την καρδιά της ιταλικής πρωτεύουσας για να παρουσιάσει το νέο Bravo. Δίπλα στο «Στάδιο Ολύμπικο», βρίσκεται το νεοκλασικό «Μαρμάρινο Στάδιο» που κατασκεύασε το 1930 ο Ρενάτο Ρίτσι με λευκά αγάλματα στα πρότυπα των αρχαίων ελληνικών, συνδυάζοντας το αθλητικό πνεύμα με την ιταλική αισθητική, ένα μίγμα ελληνορωμαϊκής παράδοσης που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, όταν το επισκέπτεται. Η επιλογή του χώρου δεν ήταν τυχαία. Το νεοκλασικό στοιχείο ευθυγραμμίζεται με την δημιουργική άποψη της Fiat στο νέο Bravo, που θέλει στοιχεία του παρελθόντος να έρχονται σε αρμονία με σύγχρονες τεχνολογίες. Το Bravo ως όνομα είναι παλιό. Ηταν ο τρίθυρος πρόγονος του Stilo (το πεντάθυρο λεγόταν Brava), το οποίο δεν «έπεισε» ως όνομα και αυτοκίνητο το ευρωπαϊκό κοινό. Αδικήθηκε όμως από τους ίδιους τους Ιταλούς, ερχόμενο με υψηλή τιμή στην αρχή. Μάλιστα θυμάμαι στην τότε παρουσίαση που έγινε στη Βαρκελώνη (Σεπτέμβριος 2001), ότι στόχος ήταν να χτυπήσουν τον γερμανικό κυρίως ανταγωνισμό, χωρίς να τα καταφέρνουν σε αξιοπιστία και δύναμη. Τώρα αλλάζουν πολιτική, πράττοντας αυτό που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα κατασκευαστή. Εβαλαν τη φινέτσα πάνω από όλα, γνωρίζοντας ότι το ένα τρίτο των αγοραστών της κατηγορίας κοιτά πρώτα την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Ετσι, έφτιαξαν ένα αρεστό σύνολο, με καμπύλες γραμμές. Τα φωτιστικά μπροστά από καθαρό κρύσταλλο, φιλοξενούν δύο προβολείς και μαζί με τη μακρόστενη χρωμιωμένη μάσκα, το νέο σήμα της μάρκας (προέρχεται από το Grande Punto) και τη δυναμική εισαγωγή αέρα, συνθέτουν ένα ευχάριστο μπροστινό μέρος. Στο πλάι, το ανασηκωμένο πίσω μέρος, σε συνδυασμό με την κλίση της οροφής, παραπέμπουν σε coupe σχήμα, χωρίς να είναι, αφού το Bravo είναι κλασικό 5θυρο αμάξωμα (δεν υπάρχει στα πλάνα τριετίας, 3θυρη έκδοση). Πίσω δε, τα οβάλ φωτιστικά θυμίζουν το παλιότερο Bravo, ενώ υπάρχει αεροτομή ψηλά με @2@τρίτο φως στοπ. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σπορτίφ παντού, στον πίνακα οργάνων, την κεκλιμένη προς τον οδηγός κονσόλα, τον σχετικά ψηλά τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων, τα ημιμπάκετ καθίσματα, τη χρήση απομίμησης ανθρακονήματος στο ταμπλό, το τριάχτινο τιμόνι με τα χειριστήρια ηχοσυστήματος και τα μαλακά πλαστικά.
Εν συντομία…
Το νέο Bravo είναι συμπαγές σε αναλογίες (μήκος 4,34 μ., πλάτος 1,79 μ., ύψος 1,49 μ., μεταξόνιο 2,6 μ.) και άνετο στο εσωτερικό για 5 ενήλικες επιβάτες (χώρος αποσκευών 400 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης στο πάτωμα). Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 20 εκ. από το Stilo, και σε συνδυασμό με τη νέα γεωμετρία ανάρτησης (μπροστά ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, πίσω ημιάκαμπτος άξονας) και τη νέα αντιστρεπτική δοκό εμπρός, χαρίζουν καλύτερο κράτημα. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης είναι ιδανικό, ενώ με το διακόπτη City το τιμόνι γίνεται πιο «μαλακό» για ευκολία στην πόλη και το παρκάρισμα. Για την ασφάλεια η βασική έκδοση έχει 4 αερόσακους και οι πιο πλούσιες 6 (προαιρετικός ο γονάτου για τον οδηγό). Για την πέδηση φροντίζουν τα 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά) και το ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης. Το σύστημα ευστάθειας είναι στάνταρ από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού, μαζί με το σύστημα αντιολίσθησης και το σύστημα που υποβοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Στη χώρα μας το Bravo θα έρθει τον Σεπτέμβριο επειδή οι κινητήρες βενζίνης που μας ενδιαφέρουν δεν είναι διαθέσιμοι τώρα. Θα εφοδιάζεται με τον 1.4 lt – 90 hp του Grande Punto (με 6άρι μηχανικό κιβώτιο) και με τους ολοκαίνουργιους 1.4 lt turbo, 120 και 150 hp.