Κορεάτικη πρόταση με δυναμικό στιλ, χώρους και δυνατότητες off road.

@2@ Η πρόθεση της SsangYong να ενισχύσει την παρουσία της στα «εντός και εκτός δρόμου» αυτοκίνητα, εκδηλώθηκε με το μεσαίο τη τάξει μοντέλο, Kyron, το οποίο πλασάρεται ανάμεσα στο γνωστό και παλιότερο Rexton και το ακόμα πιο νέο Actyon, το οποίο μπήκε στην ελληνική αγορά πριν 4 μήνες. Ο χαρακτήρας και η σχεδιαστική φιλοσοφία του Kyron, κυμαίνεται μεταξύ των καθαρά τετρακίνητων οχημάτων και των «ελεύθερου χρόνου» όπως ονομάζονται, που συνδυάζουν δυνατότητες «εντός και εκτός δρόμου» οδήγησης. Οι αναλογίες του Kyron αναδεικνύουν ένα πιο σπορ σχήμα, με σφηνοειδή σχεδίαση μπροστά και ανασηκωμένο πίσω μέρος. Αυτός ο συνδυασμός, δεν περνά απαραίτητος στο δρόμο, κάτι που διαπίστωσα στις μέρες δοκιμής του αυτοκινήτου. Στο αιχμηρό, επιθετικό και αεροδυναμικό προφίλ, ξεχωρίζει η μάσκα με τις τρεις χαρακτηριστικές γρίλιες, εμπνευσμένη από τα κράνη των ιπποτών της Μεσαιωνικής εποχής. Ταυτόχρονα, κυριαρχούν τα τριγωνικά φωτιστικά και οι προβολείς ομίχλης, που φιλοξενούν ενδιάμεσα τη μικρή εισαγωγή αέρα. Στο πλάι παρατηρούμε ράγες οροφής και δύο γραμμές, που η μία τονίζει το μπροστινό φτερό και άλλη το πίσω, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Πίσω τα φωτιστικά επίσης θυμίζουν μάσκα ιππότη, το παράθυρο έχει τριγωνική σχεδίαση και ψηλά τοποθετήθηκε αεροτομή με φως στοπ. Στο εσωτερικό μέρος, η κεκλιμένη προς τον οδηγό κονσόλα, περιλαμβάνει ραδιο-cd και χειριστήρια κλιματισμού, ο πίνακας διαθέτει τρεις κύκλους οργάνων και το τιμόνι χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι άφθονοι, όπως και το πορτμπαγκάζ που χωρίζεται με πλαστικό πλέγμα (ρεζέρβα κάτω από το πάτωμα). Ευκολίες όπως: ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο -με τρεις μνήμες- κάθισμα οδηγού, αυτόματος κλιματισμός με φίλτρο για τον καθαρισμό του αέρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, αισθητήρας βροχής και παρκαρίσματος, όπως και πολυάριθμες θήκες για μικροαντικείμενα, κάνουν πιο ευχάριστο το ταξίδι. Για την ασφάλεια δε φροντίζουν οι αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού και τύπου κουρτίνας, το αναβαθμισμένο σύστημα ευστάθειας (απενεργοποιείται με διακόπτη), το σύστημα προστασίας από ανατροπή και το σύστημα ελέγχου κίνησης σε κατηφόρα, που επιτρέπει οδήγηση σε εδάφη με μεγάλες κλίσεις (επίσης απενεργοποιείται με διακόπτη). Για αποτελεσματικό φρενάρισμα, υπάρχει φυσικά ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και υποβοήθηση πέδησης. Το Kyron βασίζεται σε κλασικό πλαίσιο τύπου σκάλας, έχει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικό με υποβοήθηση ανάλογα της ταχύτητας του αυτοκινήτου, ενώ στην ασφαλή επιβράδυνση συντελούν τα τέσσερα δισκόφρενα.

Εν συντομία…

Το Kyron εφοδιάζεται αποκλειστικά με κινητήρα πετρελαίου δύο λίτρων, turbo με άμεσο ψεκασμό καυσίμου common rail 3ης γενιάς (συνεργασία με Mercedes). Ο XDi200 αποδίδει 141 hp και καταναλώνει 7,7 λίτρα στα 100 χλμ. Στην ελληνική αγορά συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, και με κανονικές συνθήκες οδήγησης μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Μέσω ενός διακόπτη στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τετρακίνηση 50-50, ή σε ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες και «κοντές» σχέσεις με την περιστροφή του διακόπτη στην επόμενη θέση. Οδήγησα το αυτοκίνητο στην πόλη, τον αυτοκινητόδρομο και το βουνό. Οφείλω να πω ότι η ποιότητα κύλισης ήταν καλή στην άσφαλτο, το αμάξωμα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές και έχει καλή αεροδυναμική, παρά το μεγάλο όγκο, εξαιτίας της σφηνοειδούς σχεδίασης. Στο βουνό κινείται απροβλημάτιστα και η τετρακίνηση είναι αναγκαία στα λασπωμένα ή τα βραχώδη μέρη. Κύριο όμως χαρακτηριστικό, είναι η μικρή κατανάλωση, αφού έκανα κοντά στα 500 χιλιόμετρα και ο δείχτης δεν κατέβηκε χαμηλά. Το Kyron μπορεί να ρυμουλκήσει φορτίο έως 2.300 κιλά και κοστίζει 30.990 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube