Ατού - παντού
Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, μία φορά δεν είναι αρκετή. Ετσι, έπειτα από την πρώτη οδηγική εμπειρία με το νέο Chevrolet Captiva στα σύνορα Σλοβακίας – Πολωνίας, κι από το περίφημο χειμερινό θέρετρο στα όρη Τάτρα (Σεν Μόριτζ για τους ανατολικούς), ήρθε η εν Ελλάδι οδήγηση στο μαγευτικό Πήλιο, με βάση την Πορταριά (ξενοδοχείο Αλκηστις).
Το Captiva που ήδη εδώ και λίγο καιρό διαγράφει εμπορική πορεία στη χώρα μας, είναι η πρώτη απόπειρα της Chevrolet Ευρώπης στα SUV, τα οχήματα αναψυχής με το υπερυψωμένο παράστημα που διαθέτουν τετρακίνηση.
Στην Αμερική βέβαια η Chevrolet εδώ και δεκαετίες έχει αναπτύξει επιτυχημένη δραστηριότητα σε αμαξώματα του είδους (Trailblazer, Tahoe κ.λ.π.), αλλά στην Ευρώπη η κατάσταση διαφοροποιείται.
Η General Motors, στην οποία υπάγεται το σήμα Chevrolet, δημιούργησε μια πλατφόρμα με ίδια μηχανικά μέρη και πάνω της στήριξε ένα αμάξωμα με δύο εκδοχές (Opel Antara). Κάθε μία ωστόσο, διατήρησε τα δικά της στοιχεία σε εμφάνιση μέσα κι έξω. Όμως, η κυριότερη διαφορά είναι ότι το μεν Captiva διατίθεται και με τρίτη σειρά καθισμάτων (γίνεται 7θέσιο), το δε Antara πωλείται ως 5θέσιο.
Παίρνοντας το Captiva από την αντιπροσωπεία της Chevellas στο Κηφισό, ήξερα ότι πληρούσε τις προϋποθέσεις που ήθελα για μερικές ημέρες διακοπών στο Πήλιο, γνωρίζοντας περισσότερο τις δυνατότητές του, από ότι στην αρχική επαφή.
Χωρίς να εκμεταλλευτώ την 3η σειρά καθισμάτων, δίπλωσα τις θέσεις και στα 930 λίτρα (465 λίτρα σε 7θέσια διάταξη) τοποθέτησα εύκολα τις πραγματικά μεγάλες αποσκευές, σκεπάζοντάς τις με την εταζέρα.
Οσο για τα υπόλοιπα μικροαντικείμενα, απαραίτητα για ένα ταξίδι 5 ωρών (έργα στο «πέταλο του Μαλιακού»), τοποθετήθηκαν σε διάσπαρτες θήκες.
Ανετα καθίσματα, άφθονοι χώροι για τα πόδια, φινετσάτο ταμπλό, εργονομική κονσόλα και τιμόνι με χειριστήρια, δημιούργησαν ένα ευχάριστο κλίμα για το ταξίδι. Κι όταν χρειάστηκε κάποια στιγμή, τοποθετώντας στην πρίζα 12V το φις του φορητού DVD Player, γυναίκα – κόρη έβλεπαν και εδώ άκουγα και απολάμβανα τις ατάκες Αυλωνίτη - Βασιλειάδου στη «Κυρία Δήμαρχος».
Στο δρόμο ο κινητήρας βενζίνης των 2.4 λίτρων με τους 140 ίππους και με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (θα προτιμούσα το αυτόματο κιβώτιο), λειτουργούσε ομαλά, καλύτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, καταναλώνοντας περίπου 9,3 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ.
Στις ψηλές στροφές είναι κάπως θορυβώδης βέβαια, ενώ καίει περισσότερο καύσιμο. Ωστόσο το Captiva κινείται γρήγορα παρά το μεγάλο του όγκο, με 4,64 μ. μήκος, 1,.85 μ. πλάτος, 1,726 μ. ύψος (μεταξόνιο 2,71 μ.).
Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και γενικά σε ομαλό οδόστρωμα (ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά – 4 σύνδεσμοι πίσω) μεταφέρεται στον μπροστινό άξονα κατά 100%, ενώ όσο η κατάσταση του οδοστρώματος μεταβαλλόταν, το ηλεκτρονικό σύστημα μετέφερε ροπή και στον πίσω άξονα, που έφθανε μέχρι 50-50 για ισορροπημένη τετρακίνηση.
Εν συντομία…
Με το λίγο χιόνι στην Πορταριά, ξεκίνησα για τα κατάλευκα Χάνια. Φθάνοντας στο πυκνό χιόνι, απενεργοποίησα το ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας) με το διακόπτη στην κονσόλα, για καλύτερη εκκίνηση και ελιγμούς, ενώ στην άσφαλτο το ενεργοποίησα ξανά για τις παγίδες του νερού.
Το ESP περιλαμβάνει εξάλλου, υδραυλική υποβοήθηση για τα φρένα, έλεγχο κίνησης σε κατηφόρα -υπάρχει και ξεχωριστός διακόπτης- και σύστημα προστασίας από ανατροπή. Για το αποτελεσματικό φρενάρισμα υπάρχει φυσικά ABS και 4 αεριζόμενα δισκόφρενα.
Στην ασφάλεια συνεισφέρουν οι 4 αερόσακοι, ενώ στον εξοπλισμό θα συναντήσουμε στην απλή έκδοση LS, κλιματιστικό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό), ράδιο-cd με MP3, αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 215-70 σε διαστάσεις. @2@
Όλα αυτά στην τιμή των 31.500 ευρώ, ενώ με 4.000 ευρώ παραπάνω η έκδοση LT με ίδιο κινητήρα προσφέρει δερμάτινο τιμόνι και προβολείς ομίχλης. Προαιρετικά, πάντως, διατίθενται δερμάτινο σαλόνι, αερόσακοι τύπου κουρτίνας, αυτόματος κλιματισμός κ.α.