Είναι γεγονός ότι η Opel τα τελευταία χρόνια εντυπωσιάζει με τις ισχυρές και μερικές φορές κυριολεκτικά πανίσχυρες εκδόσεις των μοντέλων παραγωγής της. Εχω οδηγήσει όλα τα «γρήγορα» αυτοκίνητα της φίρμας με το χαρακτηριστικό λογότυπο OPC (Opel Performance Center) και οφείλω να ομολογήσω ότι μόνο ενθουσιασμό μου έχουν προκαλέσει. Είναι καλοστημένα, εκρηκτικά στην εκκίνηση, άμεσα στο στρίψιμο και ικανοποιητικά στο φρενάρισμα. Θέλουν βέβαια χέρια και καρδιά στο δρόμο, αλλά προπαντώς μυαλό και υπευθυνότητα, όπως άλλωστε χρειάζεται η οδήγηση κάθε «δυνατού» αυτοκινήτου. Η Opel, λίγους μήνες μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς του Corsa, είναι έτοιμη να αποκαλύψει στην έκθεση της Γενεύης τον προσεχή Μάρτιο, την πιο ισχυρή έκδοση Corsa από καταβολής. @2@Βασισμένο στο τρίθυρο αμάξωμα, η αίσθηση που αποπνέει με την πρώτη ματιά είναι εκπληκτική. Κυψέλες στη μάσκα και την εισαγωγή του αέρα, προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένο πλαίσιο, περιμετρικά σπόιλερ, αεροτομή οροφής, μαύρος διαχύτης με ενσωματωμένη, κεντρικά τοποθετημένη απόληξη εξάτμισης και οι ειδικά σχεδιασμένοι εξωτερικοί καθρέπτες, αποδεικνύουν την προσοχή που δόθηκε στη λεπτομέρεια του ισχυρού Corsa, αναδεικνύοντας ένα ιδιαίτερα τολμηρό σύνολο. Μετατροπές ωστόσο δεν έγιναν μόνο στην εμφάνιση, φυσικά. Το πλαίσιο του Corsa OPC απόκτησε περισσότερο σπορ χαρακτήρα από το απλό μοντέλο. Με διεξοδικές δοκιμές στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, οι μηχανικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά. Οι κυριότερες βελτιώσεις παρατηρούνται στον πίσω άξονα και την αντιστρεπτική δοκό, στα νέα ελατήρια (πιο σκληρά), στο χαμήλωμα του πλαισίου κατά 10 χιλ. και στη μεγαλύτερη αντιστρεπτική δοκό μπροστά. Για την ευστάθεια του αυτοκινήτου τοποθετήθηκε το σύστημα ESP, το οποίο είναι στάνταρ με δυνατότητα απενεργοποίησης για πιό σπορ οδηγικό χαρακτήρα. Το νέο Corsa OPC διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (ελαστικά 215/45), ενώ 18άρες ζάντες (ελαστικά διαμέτρου 225) προσφέρονται προαιρετικά. Για την πέδηση φροντίζουν τα 4 δισκόφρενα, με τα μπροστινά να είναι αεριζόμενα έχοντας βαμμένες μπλε δαγκάνες για αποτελεσματικό φρενάρισμα. Η σπορτίφ εμφάνιση κυριαχρεί και στο εσωτερικό μέρος. Εκεί θα συναντήσουμε μαρσπιέ OPC, όργανα με χρωμιωμένα πλαίσια και κόκκινες βελόνες, αεραγωγούς με μπλε ή ασημί πλαίσια, δερμάτινο τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, πεντάλ αλουμινίου και αγωνιστικού τύπου δίχρωμα μπάκετ καθίσματα, με ενσωματωμένους πλευρικούς αερόσακους, που αποτελεί καινοτομία για το είδος καθίσματος.
Εν συντομία…
Το νέο Corsa OPC, συμπληρώνει την γκάμα των ισχυρών Opel. Στην κορυφή βρίσκεται το Vectra OPC - 280 hp (σε sedan ή station wagon έκδοση), ακολουθούν το Zafira OPC ?το ταχύτερο πολυμορφικό όχημα παραγωγής στον κόσμο με τελική ταχύτητα 231 χλμ/ώρα? και το Astra OPC με δίλιτρο κινητήρα turbo 240 hp, και έπονται το συμπαγές πολυμορφικό Meriva OPC και το Corsa OPC που φορούν παρόμοιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 lt, ο οποίος στο μεν Meriva αποδίδει 180 hp (τελική ταχύτητα άνω των 220 χλμ/ώρα), στο δε Corsa αγγίζει τους 192 hp, επιταχύνοντας σε 7,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 225 χλμ/ώρα. Επίσης, η μέγιστη ροπή των 230 Nm, που μπορεί στιγμιαία να ξεπεράσει τα 260 Nm μέσω μιας λειτουργίας υπερπλήρωσης (overboost), μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Οσο για την κατανάλωση, θεωρείται λογική με 7,9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.
Δημήτρης Μπαλής