Η Piaggio μεταφέρει την ψυχαγωγία στο δρόμο. MP3 τεχνολογία. Επαναστατική μέθοδος με δύο τροχούς μπροστά και ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

Την άνοιξη του 1946 η Piaggio παρουσίασε στην αγορά την πρώτη Vespa, που ουσιαστικά δρομολογούσε μια νέα εποχή στα δίτροχα. Ηταν η αρχή του φαινόμενου των σκούτερ, αλλάζοντας ριζικά τις μετακινήσεις μέσα και έξω από τις πόλεις χαρίζοντας περισσότερη αίσθηση ελευθερίας. Εξήντα χρόνια μετά, η Piaggio επιστρέφει με μια ακόμη επανάσταση: το MP3, ένα σκούτερ με δύο ανεξάρτητους και με δυνατότητα κλίσεις τροχούς μπροστά, που χαρίζει εξαιρετική σταθερότητα στο δρόμο, απορροφώντας ομαλά κάθε ανωμαλία που παρουσιάζεται (λακκούβες, σαμαράκια κ.λ.π.). Χάρη στις διαστάσεις τους, ίδιες με ένα maxi scooter (πλάτος 42 εκ.), και την ιδιαίτερη ευκολία χειρισμού, το PIAGGIO MP3 κινείται ιδανικά στην πόλη και είναι εύκολο στο παρκάρισμα, χάρη στο ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα μπλοκαρίσματος της μπροστινής ανάρτησης. Με το πάτημα ενός διακόπτη κλειδώνει η κλίση των τροχών και το σκούτερ μένει όρθιο χωρίς να γίνει χρήση του σταντ ή του ποδιού του αναβάτη για σταθεροποίηση. Σχεδιαστικά, το αμάξωμα είναι δοκιμασμένο σε ειδικά τούνελ ώστε να προσφέρει υψηλή προστασία στους αναβάτες. Η αισθητική χαρακτηρίζεται από γρήγορες γραμμές και επιφάνειες που μοιάζουν με εκείνες των αυτοκινήτων. Τα μπροστινά φανάρια και ο ανεμοθώρακας δίνουν όγκο και στο πλάι τα φτερά είναι από ανθεκτικό υλικό. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει: ταχύμετρο, ενδείξεις καυσίμου και θερμοκρασίας του υγρού ψύξης, ρολόι, μερικό-ολικό χιλιομετρητή, λυχνίες για τη ρεζέρβα καυσίμου, την πίεση του λιπαντικού, τα φλας, τη μεγάλη σκάλα φώτων, το άνοιγμα της σέλας, του πίσω αποθηκευτικού χώρου και του immobilizer. Από το κλειδί της μίζας,με μία περιστροφή ανοίγει η τάπα του ρεζερβουάρ και το πίσω πορτάκι. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι ενιαίος, με πρόσβαση από το πίσω πορτάκι και την σέλα (78 εκ. ύψος από το έδαφος), χωρά συνολικά 65 λίτρα αποσκευών, φιλοξενώντας δύο full face κράνη, μία τσάντα μικρών διαστάσεων αλλά και αντικείμενα μήκους έως και 1 μ.! Κάτω από τη σέλα βρίσκεται επίσης ένα αδιάβροχο κάλυμμα σέλας και ένα λαμπάκι που φωτίζει το χώρο φόρτωσης. Το πλαίσιο του MP3, είναι σωληνωτό από ατσάλι υψηλής αντοχής. Πάνω του στηρίζεται, η πρωτοποριακή -για τα σκούτερ- ανάρτηση με τετραπλή άρθρωση, με δύο δοκούς αλουμινίου προσαρμοσμένους στο πλαίσιο (δυνατότητα κλίσης) και δύο κάθετες δοκούς που συνδέονται με άρθρωση με τις δοκούς αλουμινίου. Στο εσωτερικό των κάθετων δοκών περιστρέφονται, με τη βοήθεια ρουλεμάν, οι σωλήνες του συστήματος διεύθυνσης σε ένα κλασικό μονόμπρατσο σχήμα. Πίσω, υπάρχει ανάρτηση ενός μπράτσου, με δύο υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, με ελικοειδές ελατήριο και προφόρτιση ελατηρίου σε 4 θέσεις. Στον τομέα των αξεσουάρ υπάρχει πλειάδα προϊόντων: χειμερινός ανεμοθώρακας και ελαστικά, θερμαινόμενη προστασία ποδιών και κάλυμμα, πίσω βαλιτσάκι, ζελατίνα, τηλεχειριστήριο, ειδικό κράνος με Bluetooth και οθόνη 3,5 ιντσών.
@2@

Εν συντομία…

Το PIAGGIO MP3 χρησιμοποιεί τρεις τροχούς 12 ιντσών (φαρδιά ελαστικά διαμέτρου 120/70 εμπρός και 130/70 πίσω), που παρέχουν γωνία κλίσης μέχρι 40 μοίρες. Στο δρόμο συμπεριφέρεται σαν ένα συνηθισμένο δίτροχο, με σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, κράτημα στις στροφές και στις ολισθηρές επιφάνειες. Για το φρενάρισμα, υπάρχουν τρία ισχυρά δισκόφρενα διαμέτρου 240 χιλ., με δαγκάνες δύο εμβόλων των 30 χιλ. Το MP3 χρησιμοποιεί κινητήρες Piaggio Quasar 250 και Leader 125. Ο πρώτος είναι καινούργιος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος και υδρόψυκτος, προδιαγραφών ρύπων Euro3. Διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό, τριοδικό καταλύτη στην εξάτμιση και ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της ανάφλεξης. Ο δεύτερος κινητήρας Leader τελευταίας γενιάς, είναι τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος, επίσης Euro3. Το PIAGGIO MP3 διατίθεται ήδη στη χώρα μας, αρχικά στα 250 κ.εκ. στην έκδοση RL με το σύστημα που μπλοκάρει την ανάρτηση, στην τιμή των 5.699 ευρώ. Αργότερα θα εισαχθεί και η απλή έκδοση στα 125 κ.εκ. με τιμή 4.599 ευρώ.


Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube