@2@ Το πρώτο Freelander που κυκλοφόρησε το1997, θεωρείται από πολλούς ότι συνέβαλε στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων: αυτή των πολυτελών 4Χ4 μεσαίου μεγέθους. Μάλιστα ήταν το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της κατηγορίας του στην Ευρώπη για πέντε χρόνια. Εννέα χρόνια μετά, έρχεται το ολοκαίνουργιο Freelander 2, βελτιωμένο από κάθε άποψη σε εμφάνιση, επιδόσεις, ποιότητα και άνεση. Παράλληλα, έχει μεγαλύτερες δυνατότητες τόσο εκτός δρόμου όσο και στην άσφαλτο, από τον προκάτοχό του που είναι αλήθεια ότι υστερούσε στο χώμα. Το Freelander 2 είναι το τέταρτο καινούριο Land Rover μέσα σε πέντε μόλις χρόνια, μετά το νέο Range Rover (2002), το Discovery 3 (2004) και το Range Rover Sport (2005). Η εμπορική επιτυχία των μοντέλων αυτών συνέβαλε στο παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων της Land Rover το 2005. Σχεδιαστικά, διατηρήθηκαν ορισμένα βασικά στοιχεία από το πρώτο Freelander, όπως το καπό σε σχήμα αχιβάδας και η κλιμακωτή οροφή. Ωστόσο η συνολική εμφάνιση είναι πιο σύγχρονη και υπάρχει στενή συγγένεια με το Discovery 3 και το Range Rover Sport. Το αμάξωμα είναι πεντάπορτο αυτοφερόμενο και έχει μεγαλύτερη ακαμψία από το προηγούμενο. Εχει μήκος 4,5 μ. (+5 εκ.), πλάτος 1,91, ύψος 1,74 μ. και μεταξόνιο 2,66 μ. που συμβάλλει στην άνεση των επιβατών στην καμπίνα, οι οποίοι με τα υπερυψωμένα καθίσματα (κυρίως πίσω) και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αισθάνονται αρκετή ελευθερία. Αυξημένος είναι επίσης και ο χώρος των αποσκευών κατά 38% από πριν, με 755 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι στη θέση τους (η πλάτη αναδιπλώνεται ξεχωριστά σε δύο μέρη). Χαρακτηριστικό του νέου Freelander είναι η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (21 εκ.) και το μέγιστο βάθος διέλευσης σε νερό (50 εκ.). Στα μηχανικά μέρη, οι αναρτήσεις τώρα είναι τελείως ανεξάρτητες (με ελατήρια μπροστά και πίσω) και χρησιμοποιούν σύγχρονα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος που περιορίζει τον κίνδυνο ανατροπής του αυτοκινήτου. Επίσης, εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου για απότομες καταβάσεις, με σύστημα σταδιακής απελευθέρωσης φρένων που αυξάνει τον έλεγχο του οδηγού στο όχημα, σε κεκλιμένο έδαφος. Στην αποτελεσματική πέδηση συμβάλλουν ακόμη τα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα (μπροστά – πίσω), το τετρακάναλο ABS με ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής πέδησης και ηλεκτρονική υποβοήθηση φρένου όπως και το σύστημα ελέγχου φρένων στην αλλαγή κατεύθυνσης. Για την ασφάλεια των επιβατών όλες οι εκδόσεις του Freelander 2 εξοπλίζονται με επτά αερόσακους. Το νέο Freelander διατίθεται με πλούσιο εξοπλισμό: εκκίνηση χωρίς τη χρήση κλειδιού, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, έγχρωμη οθόνη ενδείξεων με σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, αισθητήρες φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ρυθμιστή ταχύτητας, αυτόματο κλιματισμό διπλής ζώνης, σύστημα ανοικτής συνομιλίας Bluetooth, συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή κ.α. Το μοντέλο έρχεται στη χώρα μας αρχές Ιανουαρίου με αρχική τιμή για το βενζινοκίνητο 46.000 ευρώ και για το πετρελαίου 40.600 ευρώ.

Εν συντομία

Το Freelander 2 εφοδιάζεται με δύο νέους κινητήρες. Ο εξακύλινδρος βενζίνης, μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων είναι 3.2lt - 233hp (11,2 λίτρα κατανάλωση στα 100 χλμ μικτού κύκλου), προσφέροντας μεγαλύτερες επιδόσεις από τον προηγούμενο V6 με τους 177hp. Επίσης διατίθεται και ο turbo πετρελαίου TD4 2.2lt - 160hp (7,5 λίτρα κατανάλωση). Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, με επιπλέον χειροκίνητη -εν σειρά αλλαγή σχέσεων- έχοντας και μια σπορ λειτουργία, ενώ ο ντίζελ με μηχανικό 6άρι. Αναφορικά με την τετρακίνηση, μεταδίδεται συνεχώς και μεταβάλλεται ανάλογα τις συνθήκες του οδοστρώματος. Μόνο ένα μικρό μέρος της ροπής μεταφέρεται στους πίσω τροχούς υπό φυσιολογικές συνθήκες (στεγνή άσφαλτο). Σε εκτός δρόμου οδήγηση οι πίσω τροχοί μπορούν να πάρουν το σύνολο σχεδόν της ροπής, αν χρειαστεί. Επίσης, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη τετρακίνηση Terrain Response, μπορεί να έχει διαφορετική λειτουργία αν το επιθυμεί ο οδηγός, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη. Στην θέση General Driving είναι για απλή οδήγηση, στην Grass/Gravel/Snow (γρασίδι/χώμα/χιόνι) είναι για ολισθηρές επιφάνειες (εντός και εκτός δρόμου), στη Mud - ruts για λάσπη και λακκούβες και στη Sand για άμμο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube