Η μεγάλη στιγμή έφτασε…μετά από δύο μήνες ξεκούρασης αλλά και προετοιμασίας για ομάδες και οδηγούς το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι επιστρέφει και πάλι, υποσχόμενο και φέτος πολλές συγκινήσεις στους απανταχού φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Θα επαναλάβει ο Λέμπ το θρίαμβο της περσινής χρονιάς; Θα μπορέσει ο Γκρόνχολμ να κατακτήσει το δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του μετά το 2003; Θα μπορέσουν οι νέοι οδηγοί να καλύψουν το κενό που άφησε στο τέλος της περσινής σεζόν ο Κάρλος Σάινθ; Ερωτήματα που θα βρουν απαντήσεις μέσα από τους 16 αγώνες που αρχίζουν στα τέλη του Γενάρη και θα κρατήσουν μέχρι το τέλος του Νοέμβρη…

Η αφετηρία δίνεται την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου στο Μόντε Κάρλο ενώ ο… τερματισμός θα δοθεί στις 13 Νοεμβρίου με τον αγώνα της Αυστραλίας. Συνολικά στο πρόγραμμα της FIA συμπεριλαμβάνονται 16 αγώνες, με το Ράλι Ακρόπολις να διεξάγεται το τριήμερο 17-19 Ιουνίου. Ένα μήνα, στο διάστημα 13-15 Μαϊου θα διεξαχθεί ο αγώνας της Κύπρου.

Αναλυτικά το φετινό πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος:

21-23 Ιανουαρίου : Ράλι Μόντε Κάρλο

11-13 Φεβρουαρίου : Ράλι Σουηδίας

11-13 Μαρτίου : Ράλι Μεξικού

8-10 Απριλίου : Ράλι Νέας Ζηλανδίας

19 Απριλίου - 1 Μαϊου : Ράλι Ιταλίας (Σαρδηνία)

13-15 Μαϊου : Ράλι Κύπρου

27-29 Μαϊου : Ράλι Τουρκίας

17-19 Ιουνίου : Ράλι Ακρόπολις

8-10 Ιουλίου : Ράλι Αργεντινής

5-7 Αυγούστου : Ράλι Φινλανδίας

26-28 Αυγούστου : Ράλι Γερμανίας

16-18 Σεπτεμβρίου : Ράλι Μεγάλης Βρετανίας

30 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου: Ράλι Ιαπωνίας

14-16 Οκτωβρίου : Ράλι Γαλλίας (Κορσική)

28-30 Οκτωβρίου : Ράλι Ισπανίας (Καταλωνία)

11-13 Νοεμβρίου : Ράλι Αυστραλίας


Αρκετές οι αλλαγές φέτος…

Με αρκετές καινοτομίες θα πραγματοποιηθεί το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ή κατά κόσμο WRC. Η διοργανώτρια αρχή (FIA) έχει προχωρήσει σε μια σειρά από αλλαγές που αφορούν κυρίως τον αριθμό του προσωπικού που δικαιούται να έχει κάθε ομάδα κατά τη διάρκεια των αγώνων. Πιο συγκεκριμένα αυξάνεται ο αριθμός των μηχανικών, ο αριθμός των σέρβις αλλά και η χρονική διάρκεια των πιτς-στοπ. Ακόμη η FIA αποφάσισε να προχωρήσει στη μείωση του συνολικού αριθμού των χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών σε κάθε ράλι που πλέον ανέρχονται σε 360, αντί 400 που ίσχυε μέχρι την περσινή περίοδο.


Αρχή στο Μόντε Κάρλο

Όπως είθισται τα τελευταία χρόνια το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξεκινάει και φέτος από το Μόντε Κάρλο. Στους δρόμους της Αλτικής οι οδηγοί αναμένονται να δώσουν σκληρές μάχες για να σημειώσουν έναν καλό χρόνο. Το ράλι φέτος διεξάγεται νοτιότερα, φτάνοντας μέχρι τις Νότιες Άλπεις πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρχουν καθαρότεροι δρόμοι με λιγότερες πιθανότητες χιονιού. Ωστόσο το ράλι του Μόντε Κάρλο πάντοτε κρύβει μεγάλες συγκινήσεις λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του διεξάγεται σε ασφάλτινο οδόστρωμα η υγρή επιφάνεια του δρόμου και τα διαφορετικά είδη καιρού κάνουν τους οδηγούς ιδιαίτερα επιφυλακτικούς αλλά και ταυτόχρονα προσεκτικούς ως προς τη γόμα ελαστικών που θα επιλέξουν καθώς τα κατάλληλα λάστιχα μπορούν να αποδειχθούν κλειδί για τον καλύτερο χρόνο…

Η τελετή έναρξη του φετινού ράλι του Μόντε Κάρλο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στην πλατεία του Καζίνο. Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών που θα διαρκέσει ο αγώνας θα γίνουν πέντε ειδικές διαδρομές, που σε ορισμένες περιπτώσεις θα είναι δύο κατευθύνσεων. Η πρώτη ειδική διαδρομή θα είναι καινούργια, ενώ η τελευταία θα είναι η διάσημη Col De Turini η οποία όμως φέτος θα έχει αντίθετη κατεύθυνση. Τα αυτοκίνητα θα επιστρέφουν στο λιμάνι του Μονακό για ανεφοδιασμό, το οποίο βρίσκεται δίπλα στο σιρκουί όπου διεξάγεται ο αγώνας για τη φόρμουλα 1. Η συνολική διαδρομή του ράλι είναι 353.07 χιλιόμετρα.


Το προφίλ των οδηγών:

Citroen: Σεμπάστιαν Λεμπ – Φρανσουά Ντιβάλ

Στην ομάδα της Citroen θα αγωνίζεται και φέτος ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2004, Σεμπάστιαν Λεμπ. Ο Λεμπ κατέκτησε τον περσινό τίτλο σημειώνοντας συνολικά 6 νίκες, ενώ συνολικά έχει πετύχει δέκα νίκες με πρώτη το 2002 στο ράλι της Γερμανίας. Το ντεμπούτο του πραγματοποιήθηκε το 1999 με την ομάδα της Σιτροέν έχοντας συνοδηγό τον Ντανιέλ Ελένα.

Δεύτερος οδηγός για την γαλλική ομάδα θα είναι τη φετινή χρονιά ο 24 χρόνος Βέλγος Φρανσουά Ντουβάλ. Ο Ντουβάλ θεωρείται από τα ανερχόμενα ταλέντα στο χώρο του WRC. Έκανε το ντεμπούτο του το 2001 στο ράλι της Πορτογαλίας ενώ ακόμη δεν έχει σημειώσει νίκη σε παγκόσμιο πρωτάθλημα ελπίζοντας να την πραγματοποιήσει φέτος. Το 2004 κατέλαβε την 6η θέση της παγκόσμιας κατάταξης έχοντας για συνοδηγό του τον επίσης Βέλγο Στεφάν Πρεβό.


Peugeot: Μάρκους Γκρόνχολμ – Μάρκο Μάρτιν

Τον δύο φορές παγκόσμιο (2000, 2002) πρωταθλητή Μάρκους Γκρόνχολμ θα έχει για πρώτο οδηγό τη φετινή χρονιά η ομάδα της Peugeot. Ο Φιλανδός οδηγός συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 1998 έχοντας συνολικά 16 νίκες με την πρώτη να σημειώνεται το 2000 στο ράλι της Σουηδίας. Είναι παντρεμένος, έχει τρία παιδιά, ενώ συνοδηγός του είναι ο Τίμο Ραουτιάινεν.

Ο Μάρκο Μάρτιν ανήκει στη γαλλική ομάδα από το 2004. Είναι 29 ετών και το 2004 τερμάτισε στην τρίτη θέση του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Έχει πετύχει συνολικά στην καριέρα του πέντε νίκες, με την πρώτη του να έρχεται στο ράλι Ακρόπολις το 2003. Συνοδηγός του είναι ο Βρετανός Μάικλ Πάρκ. Ο Μάρτιν έχει αγωνιστεί ακόμη με τις ομάδες της Ford και της Subaru.

Subaru: Πέτερ Σόλμπεργκ – Στεφάν Σαραζίν

Να κάνει το βήμα παραπάνω θέλει τη φετινή χρονιά ο Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός οδηγός ο οποίος την περσινή χρονιά τερμάτισε δεύτερος στην κατάταξη φιλοδοξεί φέτος να πάρει πίσω τον παγκόσμιο τίτλο που είχε κατακτήσει το 2003. Το ντεμπούτο του το έκανε το 1998, ενώ το 1999 μετακόμισε στην ομάδα της Ford όπου έμεινε μέχρι το 2002 όταν μεταπήδησε στην Subaru. Συνοδηγός του είναι ο Βρετανός Φιλ Μάιλς, ενώ έχει συνολικά δέκα νίκες με την πρώτη το 2002 στο ράλι της Βρετανίας.

Δεύτερος οδηγός είναι ο Σαραζίν που πέρσι αποτέλεσε ευχάριστηση έκπληξη οδηγώντας το ιδιωτικό του Subaru, τερματίζοντας έκτος στη Γαλλία και τέταρτος στην Ισπανία. Έχει μάλιστα τρέξει και στην φόρμουλα 1 ως δοκιμαστής της Πρόστ. Συνοδηγός του είναι ο Ζακ Ζουλιέν Ρενουτσί.


Ford: Τόνι Γκαρντεμάιστερ – Ρομάν Κρέστα

Ο Φιλανδός Τόνι Γκαντεμάιστερ έκανε το ντεμπούτο στο WRC με τη ομάδα της SEAT, ενώ τα τρία τελευταία χρόνια ανήκε στην ομάδα της Skoda. Δεν έχει κερδίσει ακόμη σε κανένα αγώνα ενώ συνοδηγός του είναι ο Χάκε Χονκάνεν επίσης Φιλανδός.

Ο δεύτερος οδηγός της ομάδας Ρομάν Κρέστα έκανε το ντεμπούτο το 2001 στο ράλι Ακρόπολις και είναι 28 χρονών. Και αυτός όπως και ο Γκαντεμάιστερ ανήκε στην ομάδα της Skoda. Συνοδηγός του είναι ο Γιαν Τόμανεκ.


Mitsubishi: Χάρι Ροβάνπερα – Ζιλ Πανιζί

Ο 38χρονος Φιλανδός Χάρι Ροβανπέρα θα είναι ο πρώτος οδηγός για την ιαπωνική ομάδα που περνάει δύσκολες στιγμές τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ο Φιλανδός οδηγός ήρθε στην ομάδα φέτος από την Peugeot. Στην καριέρα του έχει μόλις μια νίκη το 2001 στη Σουηδία, ενώ συνοδηγός του είναι ο Ρίστο Πιετιλάινεν.


Ο δεύτερος οδηγός της Mitsubishi είναι Ζιλ Πανιζί. Ο Γάλλος οδηγός βρίσκεται στο 39ο έτος της ηλικίας του και ξεκίνησε την καριέρα του το 1990 με την ομάδα της Lancia. Τo μεγαλύτερο χρόνο της καριέρας του το πέρασε οδηγώντας για την ομάδα της Peugeot. Έχει για συνοδηγό τον αδερφό του Ερβέ Πανιζί, ενώ στην ως τώρα καριέρα του έχει σημειώσει 7 νίκες με πρώτη αυτή το 2000 στο ράλι της Κορσικής.


Skoda: Αρμίν Σβαρτς – Γιαν Κοπέσκι

Ο 41χρονος Γερμανός Αρμίν Σβάρτς θα είναι ο πρώτος οδηγός της Skoda για τη φετινή αγωνιστική σεζόν. Αγωνίζεται στο WRC από το 1988, όταν έκανε το ντεμπούτο το με το ιδιωτικό του Audi, ενώ συνοδηγός του είναι ο Μάνφρεντ Χάιμερ. Στην καριέρα του έχει κατακτήσει μια φορά νίκη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1991 στο ράλι της Ισπανίας.

Ο Γιαν Κοπέσκι είναι 23 ετών και έκανε το ντεμπούτο του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι στη Γερμανία το 2002. Συνοδηγός του είναι ο Φίλιπ Σόβανεκ. Ο νεαρός Τσέχος έχει κατακτήσει τον εθνικό τίτλο στη χώρα του με την ομάδα της Skoda και φέτος ρίχνεται για τα καλά στα βαθιά…


Ο μεγάλος απών…

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα μπορεί να ξεκινάει και πάλι την Παρασκευή και οι απανταχού φίλοι του αυτοκινήτου να περιμένουν με ανυπομονησία να ακούσουν και πάλι το ήχο από τις μηχανές της Citroen ή της Peugeot, ή να περιμένουν να δουν το οδηγικό στυλ του Λέμπ, ωστόσο κάτι θα λείπει από την γιορτή…Ένα μεγάλο κενό θα υπάρχει ανάμεσα στους οδηγούς που θα εκκινήσουν την Παρασκευή στο Μονακό. Ο Κάρλος Σάινθ δεν θα είναι εκεί… Ο «Ελ Ματαντόρ» μετά από 2 παγκόσμιους τίτλους και 26 νίκες στο WRC αποφάσισε πως ήρθε για τον ίδιο το πλήρωμα του χρόνου και αποφάσισε να αποχωρήσει από την ενεργό δράση αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό…Ένα κενό που οι νέοι οδηγοί καλούνται να αναπληρώσουν όσο αυτό φυσικά είναι δυνατό.
Ο Σάινθ δεν αγωνίστηκε στον τελευταίο αγώνα της περσινής χρονιάς στην Αυστραλία και ο τελευταίος του αγώνας ήταν στην Ισπανία, μπροστά στους συμπατριώτες του που τον αποθέωσαν από την γέφυρα της Καταλονίας. Το ιδανικό φινάλε για ένα πολύ μεγάλο οδηγό…


Επιμέλεια: Μάνος Τζάλας

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube