Η φιλοσοφία των καθαρόαιμων τετρακίνητων μπαίνει στο χρονοντούλαπο
@2@ Πλέον, τα οχήματα SUV χρησιμοποιούνται από τους κατόχους τους περισσότερο στην άσφαλτο παρά στο χώμα, κάνοντας τις εταιρείες να αναπροσαρμόζουν τα σχέδιά τους. Ετσι, από τη μόνιμη τετρακίνηση ή την επιλεκτική με δεύτερο λεβιέ, περάσαμε στην εποχή της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης τετρακίνησης η οποία δεν είναι απαραίτητο να μοιράζεται εξίσου στους δύο άξονες, για περιορισμό της κατανάλωσης αλλά και ομαλότερη οδική συμπεριφορά σε εντός δρόμου διαδρομές. Ταυτόχρονα, το εξωτερικό τους στιλ και οι εσωτερικές ανέσεις παραπέμπουν ολοένα και περισσότερο σε υπερυψωμένες λιμουζίνες. Το τελευταίο παράδειγμα, για να δικαιολογήσουμε την παραπάνω αναφορά μας, είναι το νέο Honda CR-V, το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στην Εκθεση του Παρισιού τον Σεπτέμβρη, ενώ το οδηγήσαμε στις αρχές της εβδομάδας στην Ισπανία. Εχει θαυμαστή πορεία στην αγορά, από το 1997 που λανσαρίστηκε στην Ευρώπη (2,5 εκατ. πωλήσεις σε 160 χώρες), τέτοια που ανάγκασε την ιαπωνική φίρμα να το κατασκευάζει στην Αγγλία για να μειώσει το χρόνο παράδοσης και το κόστος παραγωγής. Η δεύτερη γενιά του CR-V εμφανίστηκε το 2002 και τώρα έρχεται η 3η γενιά με άλλη φιλοσοφία οχήματος. Δηλαδή τα οδηγικά χαρακτηριστικά ταιριάζουν περισσότερο με ένα τετράθυρο αυτοκίνητο, παρά με ένα ψηλό τετρακίνητο. Το νέο CR-V είναι 10 εκ. πιο κοντό (4,530 μ.) από πριν, φαρδύτερο κατά 4 εκ. (1,820 μ.) και χαμηλότερο κατά 3 εκ. (1,805 μ.). Το μεταξόνιο μειώθηκε κατά 1 εκ. (2,62 μ.), ενώ τα μετατρόχια είναι ίδια πλέον και φαρδύτερα (1,565 μ.). Σχεδιαστικά, η καμπίνα των επιβατών είναι τραβηγμένη προς τα εμπρός, ο προφυλακτήρας εξέχει, το καπό είναι πιο τολμηρό και η μάσκα διπλή με χρωμιωμένη μπάρα. Στο πλάι δεσπόζουν οι τροχοί 17 ιντσών και η κατάληξη της γραμμής των παράθυρων που θυμίζει coupe. Πίσω δεν υπάρχει πλέον ρεζέρβα στην πόρτα (είναι στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ), η οποία δεν ανοίγει οριζόντια και ξεχωριστά το παράθυρο, αλλά ενιαία προς τα πάνω. Αλλαγή εικόνας δηλαδή στο εξωτερικό μέρος αλλά και μέσα με μεταλλικά στοιχεία στο ταμπλό και τις πόρτες, τριάχτινο σπορ τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και υπολογιστή ταξιδιού, δίχρωμο ταμπλό και ψηλά τοποθετημένο πλέον λεβιέ ταχυτήτων στην κονσόλα, ώστε να υπάρχει χώρος ελεύθερος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Επίσης το χειρόφρενο έφυγε από το ταμπλό και τοποθετήθηκε χαμηλά με έναν έξυπνο λεβιέ. Τα καθίσματα έγιναν πιο άνετα, αυξήθηκαν οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι και το πορτμπαγκάζ στα 556 λίτρα (955 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα – διαιρείται η πλάτη 40:20:40 και σύρεται μπροστά πίσω ο διαιρούμενος 60:40 πάγκος κατά 15 εκ.). Επίσης, στο πορτμπαγκάζ υπάρχει για πρώτη φορά και δεύτερη αφαιρούμενη εταζέρα, που ουσιαστικά διαιρεί το χώρο αποσκευών. Στο νέο Honda CR-V ο βενζινοκινητήρας παραμένει ίδιος με πριν, δηλαδή 2.0 lt – 150 hp, αλλά έχει καλύτερη λειτουργία, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένες επιδόσεις. Συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι και με αυτόματο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέσιμος θα είναι και ο turbo πετρελαιοκινητήρας 2.2 lt - 140 hp μόνο με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Εν συντομία
Το όχημα σε κανονικές συνθήκες είναι προσθιοκίνητο και ανάλογα τις συνθήκες οδοστρώματος το ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να μεταφέρει το 35% της ροπής και στον πίσω άξονα (σε καμία περίπτωση 50-50). Αυτό βέβαια σε συνδυασμό με την ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω), το χαμηλωμένο κέντρο βάρους κατά 2,5 εκ. και τις αλλαγές στο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης (μόνο στο βενζινοκίνητο), κάνουν το αυτοκίνητο να κινείται σαν λιμουζίνα. Εφοδιάζεται με 4-κάναλο ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, έχει υποβοήθηση φρεναρίσματος σε έκτατη ανάγκη και τέσσερα δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά, συμπαγή πίσω). Διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης, ενεργά προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα, βάσεις στήριξης παιδικών καθισμάτων Isofix, και αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας. Προαιρετικά υπάρχει ένα σύστημα ασφάλειας που ρυθμίζει αυτόματα -μέσω ραντάρ- την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα (μειώνει την ταχύτητα), όπως και ένα άλλο σύστημα που λειτουργεί σε τρία επίπεδα και ανάλογα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά, σφίγγει τις ζώνες ασφάλειας και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα! Το νέο Honda CR-V αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος Φεβρουαρίου.