Βελτιωμένη έκδοση της 3ης γενιάς του μικρομεσαίου Opel στην Μπολόνια.
@2@ Πέρασαν κιόλας πάνω από διόμιση χρόνια από τότε που έκανε την εμφάνισή της στην διεθνή αγορά η 3η γενιά του Opel Astra. Το μοντέλο αυτό, βασισμένο σε μια σύγχρονη σχεδιαστική φόρμα, από την πρώτη στιγμή κέρδισε τις εντυπώσεις του κοινού της μικρομεσαίας κατηγορίας. Τόσο η πεντάθυρη οικογενειακή, όσο κυρίως η τρίθυρη σπορτίφ έκδοση GTC, αλλά και η ευρύχωρη station wagon, παρουσίασαν σύνολα ισορροπημένα και αρεστά. Οι γραμμές που ακολουθήθηκαν από τους στιλίστες σε όλο το μήκος του αμαξώματος ήταν πράγματι αξιοπρόσεκτες γι’ αυτό και συνεχίστηκαν στο μικρότερο μοντέλο της Opel, το νέο Corsa που ήδη διαγράφει εμπορική επιτυχία και στη χώρα μας. Το Astra 3ης γενιάς με όλα αυτά που προανέφερα, κατάφερε να κερδίσει την προτίμηση 1,2 εκατομμυρίων πελατών, από το Μάρτιο του 2004 που πρωτοκυκλοφόρησε. Τώρα, η φρεσκαρισμένη μερικώς σε εμφάνιση και ανανεωμένη σε κινητήρες, έκδοση, θα παρουσιαστεί σε μερικές ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Μπολόνια (7 – 17 Δεκεμβρίου). Ωστόσο, οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν κατά τον Φεβρουάριο. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι πριν μερικές ημέρες η Opel παρουσίασε σε μια άλλη έκθεση στην Κωνσταντινούπολη, ένα ακόμη αμάξωμα του Astra, το τετράθυρο sedan που μπορεί στη χώρα μας να μην βρει μεγάλη απήχηση, εντούτοις στις αγορές των χωρών της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης μπορεί να κάνει θραύση. Επιστρέφοντας όμως στα υπόλοιπα αμαξώματα, οι σχεδιαστές προχώρησαν σε μερικές μικροαλλαγές, που δεν παρατηρούνται εύκολα δια γυμνού οφθαλμού. Η πεντάθυρη έκδοση και το station wagon έχουν πιο φαρδιά, χρωμιωμένη εγκάρσια μπάρα με το ενσωματωμένο σήμα Opel. Το λογότυπο αποτελεί οπτική συνέχεια και ένωση της V πτυχής του καπό και του αεραγωγού που έχει πλέον χρωμιωμένα πτερύγια. Το κενό του καπό έχει μειωθεί, οι καμπύλες των υποδοχών των φώτων ομίχλης ενσωματώνουν τον προφυλακτήρα στο σχήμα V και πίσω τα φωτιστικά είναι τρισδιάστατης αισθητικής. Επίσης, ανάλογα την έκδοση οι προβολείς έχουν χρωμιωμένες υποδοχές, εναλλακτικά των σκούρων που προορίζονται για το Astra Sport, όπως και φωτισμός xenon και φωτισμός στροφών. Στο τρίθυρο Astra GTC υπάρχει τώρα κυψελοειδή μάσκα, ενώ στην οροφή του station wagon προστέθηκε αλουμινένιες ράγες. Στο εσωτερικό μέρος η ευχάριστη εικόνα συμπληρώνεται με χρωμιωμένα πλαίσια στα χειριστήρια κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, όπως και με διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό και στις πόρτες. Πάντως οι σχεδιαστές θα έπρεπε να σκεφτούν και την εξυπηρέτηση των επιβατών, με προσθήκη έστω ποτηροθηκών, που χρειάζονται κάθε στιγμή και κυρίως στη διάρκεια ταξιδιού. Πάντως σε άνεση δεν υπολείπεται, αφού 5 ενήλικες επιβάτες βολεύονται σχετικά εύκολα.
Εν συντομία
Στην ανανεωμένη έκδοση του Astra ξεχωρίζουν αρκετά στοιχεία της προηγούμενης, όπως το πανοραμικό παρμπρίζ του τρίθυρου GTC που εκτείνεται μέχρι τη μεσαία κολόνα, δημιουργώντας αίσθηση ελευθερίας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει το ηλεκτρονικό σύστημα συνεχούς ελέγχου απόσβεσης πλαισίου (οι αισθητήρες των ηλεκτρονικών συστημάτων πέδησης, ευστάθειας και πρόσφυσης ανταλλάσσουν συνεχώς δεδομένα για καλύτερη οδική συμπεριφορά), όπως και το βελτιωμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας τρέιλερ. Στους κινητήρες, οι αγοραστές Astra θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 11 σύνολα, ιπποδύναμης 90 - 240 hp. Η γκάμα επεκτείνεται με δύο νέους και αποδοτικούς βενζινοκινητήρες. O 1.6lt – 115hp (κατανάλωση 6,3 λίτρα στα 100 χλμ.) συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων και ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6lt – 180hp, που αντικαθιστά τον 2.0 turbo - 170 hp, (κατανάλωση 7,7 λίτρα στα 100 χλμ.) χρησιμοποιεί εξατάχυτο κιβώτιο. Για τις αγορές εκτός Αθηνών, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενδιαφέρον θα παρουσιάσουν και δύο νέοι κινητήρες πετρελαίου 1.7 CDTI common-rail turbo, ισχύος 110 hp και 125 hp (εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο) που αντικαθιστούν τους 1.9 CDTI 100 hp και 120 hp.
Δημήτρης Μπαλής