Μετά από δύο χρονιές διεξαγωγής του αγώνα τον Σεπτέμβριο, το Ράλι Μ. Βρετανίας επανέρχεται στην παραδοσιακή, χειμερινή ημερομηνία του, κλείνοντας παράλληλα το πρωτάθλημα. Κι ενώ παλιότερα είχαμε συνηθίσει η έκβαση του αποτελέσματος να δίνει και τον τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές, φέτος κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί, αφού το πρωτάθλημα οδηγών πήγε από τα τέλη Οκτωβρίου στον απόντα εδώ και τέσσερα ράλι, Λεμπ, όταν ο Γκρόνχολμ «στραβοπάτησε» στην Αυστραλία και η νίκη πέρασε στα χέρια του Χιρβόνεν. Το δεύτερο πρωτάθλημα μόλις στον περασμένο αγώνα κρίθηκε υπέρ της Ford έναντι της Citroen, η οποία συμμετείχε στο φετινό πρωτάθλημα υποστηρίζοντας την ιδιωτική ομάδα Kronos.
Ο 16ος αγώνας που γίνεται στην Ουαλία ολοκληρώνει το πρωτάθλημα.
Αδιάφορος λοιπόν από κάθε άποψη ο 16ος και τελευταίος αγώνας της χρονιάς που για πρώτη φορά από το 1986 παίρνει μέρες από τον Δεκέμβριο, κάτι που σημαίνει ότι ο απρόβλεπτος χειμερινός καιρός ίσως επηρεάσει την εξέλιξη του ράλι, που διεξάγεται στις ορεινές ειδικές διαδρομές των δασών της νότιας Ουαλίας. Εκτός από τη θεαματική υπερειδική στο Millennium Stadium του Κάρντιφ, με το βλέμμα χιλιάδων θεατών, οι υπόλοιπες ειδικές γίνονται σε σκληρούς χωματόδρομους ιδιωτικής χρήσης, που χρησιμοποιούνται τακτικά είτε από οχήματα του στρατού είτε από φορτηγά που μεταφέρουν κορμούς σε αποθήκες ξυλείας, οι οποίοι αρκετές φορές στοιβάζονται εκατέρωθεν των δρόμων αυξάνοντας την επικινδυνότητα.
Αλλωστε δεν ξεχνάμε ότι πέρυσι στον αγώνα αυτό έχασε τη ζωή του ο Μάικλ Παρκ, συνοδηγός του Μάρκο Μάρτιν που με το Peugeot 307 προσέκρουσε σε δέντρο. Φέτος όλα κυλούν ομαλά και ευχόμαστε να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα έτσι όπως άρχισε. Χθες, στην πρώτη ημέρα του ράλι, ο Μάρκους Γκρόνχολμ με το Ford Focus, οδηγώντας σε στεγνό χώμα, ήταν ο ταχύτερος όλων σε 4 από τις 6 ειδικές και από μία φορά δεύτερος και τρίτος. Ετσι κατάφερε στο φινάλε της ημέρας να βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης, όντας κοντά στα 26 δευτερόλεπτα απόσταση από τον Πέτερ Σόλμπεργκ με το Subaru Impreza, ο οποίος ήταν ταχύτερος στην τελευταία ειδική ενώ έκανε ίδιο, πρώτο χρόνο με τον Γκρόνχολμ σε μια ακόμη.
Ο Νορβηγός εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εγκατάλειψη του Μίκο Χιρβόνεν, έτερου οδηγού της Ford, που αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στα μέσα της ημέρας. Τρίτος στη γενική βρίσκεται ο Μάνφρεντ Στολ με ένα ιδιωτικό Peugeot 307, που κατάφερε μάλιστα να κερδίσει και μια ειδική, δείχνοντας ότι μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλύτερο του χρόνου. Οσο για τους οδηγούς της Citroen στο τελευταίο ράλι του Xsara (έρχεται του χρόνου το ολοκαίνουργιο C4 WRC), δεν έχουν κάνει καλή εμφάνιση με 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Στον αγώνα της Ουαλίας τρέχει και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος συμμετέχει στο Fiesta Sporting Trophy International για πρώτη φορά, έχοντας την 5η θέση στο θεσμό αυτό. Χθες τερμάτισε 64ος στη γενική κατάταξη. Σήμερα θα γίνουν 7 ειδικές διαδρομές, μήκους 104,30 χλμ, μαζί με την υπερειδική του Σταδίου.